Αλλάζει ο χάρτης των κατασκευών στην Ελλάδα με ένα μεγάλο deal, ίσως και το μεγαλύτερο μέχρι τώρα της χρονιάς.
Όπως έγινε γνωστό ολοκληρώθηκε σήμερα η υπογραφή της συμφωνίας για την απόκτηση από την INTRAKAT του συνόλου των μετοχών της Άκτωρ (τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ). Σύμφωνα με πληροφορίες το τίμημα ανήλθε στα 214 εκ. ευρώ.
Τι λένε Intrakat – Ελλάκτωρ για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ
Με την εξαγορά της Άκτωρ από την Ελλάκτωρ, η Intrkat καθίσταται ο δεύτερος ισχυρότερος πόλος στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, καθώς η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί θα διαθέτει ανεκτέλεστο ύψους 4 δισ. ευρώ (4 δισ. ευρώ ανεκτέλεστο: 2,7 δισ. η Άκτωρ και 1,3 δισ. η Intrakat – στοιχεία 9μήνου 2022)
Η συμφωνία των δύο πλευρών δεν περιλαμβάνει την Άκτωρ Παραχωρήσεις και τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων αρχών.
Μέχρι την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού οι δυο εταιρείες θα λειτουργούν τελείως αυτόνομα
Η Intrakat
H κίνηση αυτή της INTRAKAT, όπως σχολιάζουν πηγές, επιβεβαιώνει τη στρατηγική της διοίκησης Εξάρχου και των νέων βασικών μετόχων της (Δ. Μπάκος, Ι. Καϋμενάκης, Εξάρχου) να διεκδικήσει με αποφασιστικότητα πρωταγωνιστικό ρόλο στις εγχώριες κατασκευές
Για τη διοίκηση της, το στοίχημα της επόμενης μέρας δεν είναι απλά η αύξηση των έργων και του ανεκτέλεστου, αλλά η κατασκευή μεγάλων έργων εθνικής εμβέλειας και σημασίας με σύγχρονους όρους, που θα πάνε την Ελλάδα μπροστά χάρη στα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους (βιωσιμότητα, πράσινα υλικά, κοινωνικό αποτύπωμα).
Τα μεγέθη
Ήδη και οι δύο εταιρείες έχουν αναπτυξιακό αποτύπωμα στην ΝΑ Ευρώπη, το οποίο θα διευρυνθεί ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου INTRAKAT και εκτός συνόρων.
Αντίστοιχα, θα προκύψουν άμεσες συνέργειες από την αυτόματη αύξηση των ποσοστών συμμετοχής του νέου σχήματος σε σειρά από κοινοπραξίες μεγάλων έργων
Τα μεγέθη των δύο εταιρειών σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διαθέτουν στον κατασκευαστικό κλάδο, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να διεκδικήσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο έργων,
Οι νέες συμβάσεις έργων που υπέγραψε ο Όμιλος INTRAKAT στο πρώτο εννεάμηνο του 2022 ανέρχονται σε 406,4 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα η Άκτωρ το ίδιο διάστημα εξασφάλισε έργα ύψους 723 εκ. ευρώ. Και οι δύο εταιρείες κατέγραψαν θετικές επιδόσεις στο εννεάμηνο του 2022 με αύξηση εσόδων, στα 148,3 εκ. ευρώ, η INTRAKAT και στα 380 εκ. ευρώ η Άκτωρ.
Το μετοχικό σχήμα
Η Intrakat από τον Ιούλιο του 2022 που πέρασε σε νέο μετοχικό σχήμα και υπό τη διοίκηση του Αλέξανδρου Εξάρχου, έχει εστιάσει στην απόδοση επιχειρηματικής υπεραξίας στα έργα που αναλαμβάνει, ενώ πολλές φορές έχει τονίσει ότι είναι κρίσιμο τα έργα να εκτελούνται και να παραδίδονται στην ώρα τους ώστε να στηρίζουν την υγιή ανάπτυξη της χώρας και το θετικό momentum της Ελλάδας.
Η εξαγορά της Άκτωρ αντανακλά αφενός την ισχυρή πίστη των μετόχων της στις προοπτικές και τη δυναμική ανάπτυξης του κατασκευαστικού κλάδου και αφετέρου την στρατηγική πεποίθηση ότι το νέο εταιρικό σχήμα θα επωφεληθεί από πολύπλευρες συνέργειες και θα διαθέτει μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση που θα οδηγήσει την INTRAKAT να πρωταγωνιστήσει σε υποδομές και έργα ΣΔΙΤ τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης
Η εισηγμένη ενίσχυσε περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση μετά την επιτυχή Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 100 εκατομμύριων ευρώ που ολοκλήρωσε στα τέλη του Ιανουαρίου, με στόχο να χρηματοδοτήσει το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο του Ομίλου το οποίο εστιάζει σε Κατασκευές – Υποδομές, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, Διαχείριση Απορριμμάτων και Real Estate.
Η Ελλάκτωρ
Το 2021, με την με την είσοδο της REGGEBORGH ως βασικού μετόχου στην Ελλάκτωρ και τον ορισμό νέας Διοίκησης στον Όμιλο, τέθηκαν οι βάσεις για την επαναφορά του σε μία βιώσιμη πορεία ανάπτυξης και σταθερής κερδοφορίας μέσα από την εξυγίανση του κατασκευαστικού κλάδου και την κεφαλαιακή ισχυροποίησή του.
Αυτό ήταν και το μεγαλύτερο στοίχημα της διοίκησης τότε, να επαναφέρει την ιστορική κατασκευαστική εταιρεία σε ανταγωνιστικό επίπεδο και να μετατρέψει τις ζημιές σε κέρδη με προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης.
Μία σειρά από στρατηγικές αποφάσεις και ενέργειες όπως, η έκδοση ομολογιακού δανείου 50 εκ. ευρώ με κάλυψη -κατά το μεγαλύτερο ποσοστό- από την REGGEBORGH, η επιτυχής Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου κατά 120 εκ. ευρώ και η απόφαση σταδιακής απεμπλοκής του Ομίλου από ζημιογόνες αγορές, θα επανατοποθετήσουν στρατηγικά τον Όμιλο τόσο στην εγχώρια όσο και στις διεθνείς αγορές, αντιμετωπίζοντας αποφασιστικά τις εκκρεμότητες του παρελθόντος, και θέτοντας στέρεες βάσεις για την επαναφορά του κατασκευαστικού κλάδου.
Εξυγίανση
Δύο χρόνια μετά, η διοίκηση της Ελλάκτωρ, κεφαλαιοποιώντας μια επιτυχημένη στρατηγική αλλά και υλοποιώντας συστηματικά τη διαδικασία αναδιάρθρωσης του κλάδου κατάφερε να εξυγιάνει τη χρηματοοικονομική θέση της Άκτωρ και να επαναφέρει την ανταγωνιστικότητά της με ένα ανεκτέλεστο που υπολογίζεται σήμερα στα 2,8 δισ. ευρώ (εν αναμονή και των ετήσιων αποτελεσμάτων του 2022). Πετυχαίνει την αύξηση της αξίας και την ανταγωνιστική ανάκαμψη της εταιρείας σε μόλις δύο χρόνια γεγονός που επικυρώνεται και από την υψηλή αποτίμησή της στα 214 εκ. που της αποδίδεται στην παρούσα συναλλαγή.
Τι κερδίζει η Ελλάκτωρ
Με τη συναλλαγή αυτή, ο όμιλος:
- Ισχυροποιεί περαιτέρω τη χρηματοοικονομική του θέση, μέσω ενίσχυσης της λειτουργικής και καθαρής του κερδοφορίας και των αντίστοιχων περιθωρίων κέρδους.
- Ενισχύει σημαντικά τη ρευστότητά του και κατά συνέπεια τη δυνατότητά του, αφενός να χρηματοδοτήσει απρόσκοπτα το επενδυτικό του σχέδιο και αφετέρου να επιστρέψει κεφάλαια στους μετόχους.
- Αποκτά ευελιξία και δυνατότητα αξιοποίησης των κεφαλαίων αυτών προκειμένου να επικεντρωθεί σε κερδοφόρες δραστηριότητες στον τομέα των υποδομών, με μεγαλύτερες αποδόσεις και χαμηλότερο κίνδυνο.
Οι υποδομές
Ο όμιλος θα εστιάσει τη δραστηριότητα του στον ευρύτερο κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τα έσοδα της συναλλαγής σε δραστηριότητες με μακροπρόθεσμες και προβλέψιμες αποδόσεις, τις Παραχωρήσεις και τα έργα ΣΔΙΤ / τη Διαχείριση Απορριμμάτων και την Ανάπτυξη – Διαχείριση ακινήτων.
Ο όμιλος παραμένει στις κορυφαίες θέσεις στον τομέα των Παραχωρήσεων στην Ελλάδα με προβλεπόμενες ταμειακές ροές από τα υφιστάμενα έργα που υπερβαίνουν τα 1,3 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια.
Η ανάπτυξη του εν λόγω κλάδου αποτελεί μία εκ των βασικών προτεραιοτήτων του Ομίλου Ελλάκτωρ, την οποία πρόκειται να ενδυναμώσει περαιτέρω με έργα ΣΔΙΤ σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων, επωφελούμενος των σημαντικών προοπτικών που παρουσιάζει η ελληνική αγορά στους τομείς των Μεταφορών, των Κτηριακών και των Τουριστικών Υποδομών και του Περιβάλλοντος.
Η Ηλέκτωρ
Όσον αφορά στον Κλάδο Περιβάλλοντος, ο Όμιλος συνεχίζει μέσω της Ηλέκτωρ, η οποία εφαρμόζει τεχνολογίες αιχμής στον κλάδο διαχείρισης απορριμμάτων και παραγωγής πράσινης ενέργειας, να παρέχει καινοτόμες περιβαλλοντικές υπηρεσίες στη χώρα, με ετήσια έσοδα άνω των €120 εκ. Επιπρόσθετα,
Ακίνητα
ο όμιλος διατηρεί συμμετοχές στον Κλάδο Ανάπτυξης Ακινήτων (Real Estate) μέσω της REDS. Η REDS αναμένεται να αναπτύξει ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο ύψους €400 εκατ. (Γούρνες – Καμπάς) Τέλος, μέσω της ANEMOS RES, στην οποία διατηρεί ποσοστό 25%, δραστηριοποιείται στον Κλάδο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής