Επιπλέον κόστος άνω των 800 δισεκατομμυρίων ευρώ αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, ώστε να επιτύχουν τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, σύμφωνα με τους Financial Times.
Η βιομηχανία έχει δεσμευτεί να πετύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέσω ενός μείγματος νέων τεχνολογιών, ιδίως εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και αντισταθμίσεων άνθρακα και πιο αποτελεσματικών αεροσκαφών, κινητήρων και διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας.
Αερομεταφορές: Προβλήματα σε όλη την Ευρώπη ενόψει Πάσχα
Τα αεροπορικά καύσιμα
Η επίτευξη του net zero θα απαιτούσε «σημαντικές πρόσθετες προσπάθειες σε σύγκριση με τις συνήθεις δραστηριότητες» και θα κόστιζε 820 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια περίοδο 32 ετών από το 2018 έως το 2050, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από φορείς του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών.
Με διαφορά το μεγαλύτερο κόστος θα ήταν 441 δισ. ευρώ που δαπανώνται για καθαρότερα καύσιμα, τα οποία δεν παράγονται από ορυκτά καύσιμα αλλά από πρώτες ύλες όπως ζωικό λίπος, μαγειρικό λάδι ή οικιακά απορρίμματα, αναφέρει η έκθεση.
Αυτά τα «αειφόρα αεροπορικά καύσιμα» μπορούν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές από μια πτήση κατά περίπου 70%, αλλά είναι πιο ακριβά από τα καύσιμα αεριωθουμένων και παράγονται μόνο σε εξαιρετικά περιορισμένες ποσότητες.
Ελλε
Ελλιπής χρηματοδότηση
Η έκθεση των ερευνητικών ομάδων SEO Amsterdam Economics και του Royal Netherlands Aerospace Center προειδοποίησε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν μόνες τους την κλιματική μετάβαση.
«Δεδομένου ότιτα κέρδη είναι χαμηλά λόγω των υψηλών επιπέδων ανταγωνισμού και επιδεινώνονται από τις πρόσφατες κρίσεις, η ικανότητα κλιματικής μετάβασης από τον κλάδο, ιδίως των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να είναι χαμηλή», ανέφερε η έκθεση.
Ο κλάδος ζήτησε σημαντική νέα υποστήριξη από τους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης νεότερων και πιο αποδοτικών αεροσκαφών με συμβατικό καύσιμο αεριωθουμένων ως πράσινη επένδυση σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για βιώσιμη χρηματοδότηση, για να βοηθήσει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Η έκθεση δείχνει ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί ένα σταθερό και προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον και ένα συνεπές πλαίσιο πολιτικής για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή αεροπορία μπορεί να έχει πρόσβαση στο απαραίτητο κεφάλαιο.
Μια ξεχωριστή ανάλυση από την S&P Global αυτό το μήνα, ανέφερε ότι τα αεροπλάνα «επί του παρόντος δεν έχουν οικονομική εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα».
Επιπλέον, σύμφωνα με την ανάλυση, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένων των φόρων της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα, θα μπορούσαν να «δώσουν κίνητρο για την καινοτομία», αλλά σημειώνει ότι οι επενδύσεις σε πηγές ενέργειας με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και χωρίς άνθρακα «είναι δαπανηρές και επομένως επικίνδυνες, ειδικά δεδομένου του μεγάλου χρόνου επένδυσης».
Latest News
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια