Η Tesla έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή: μια εποχή στην οποία ο Ιλον Μάσκ κάνει τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να χάσουν τον ύπνο τους.
Στη δεκαετία που μεσολάβησε από το λανσάρισμα του Model S, η Tesla μάζευε πελάτες κυρίως από παίκτες πολυτελείας με επικεφαλής τις BMW και Mercedes-Benz, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg. Ενώ ο Μασκ είχε φιλοδοξίες να «χτυπήσει» τους μαζικούς κατασκευαστές με το Model 3 των 35.000 δολαρίων, κατέληξε να χρεώνει πάρα πολλά – πρώτα από ανάγκη για να κρατήσει την Tesla ζωντανή και στη συνέχεια επειδή ο ίδιος και η ευρύτερη βιομηχανία αντιμετώπιζαν περιορισμούς στην παραγωγή.
Tesla: Κατώτερα των εκτιμήσεων τα αποτελέσματα τριμήνου
Η Tesla άνοιξε δύο νέα εργοστάσια, διπλασιάζοντας την έκταση του εργοστασίου αυτοκινήτων της. Με τον Μασκ αποφασισμένο να επεκταθεί και να ανησυχεί λιγότερο για τα κέρδη, τα αφεντικά της Ford και της Renault αρχίζουν να νιώθουν νευρικότητα.
«Πόλεμοι τιμών ξεσπούν παντού», δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, σε φιλανθρωπική εκδήλωση στο Ντιτρόιτ, προσθέτοντας ότι η Renault εξετάζει τον τρόπο τοποθέτησης των μοντέλων της. «Ποιος θα έκλεινε τα μάτια για την ανάπτυξη;»
Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων δεν θα είναι εντελώς απρόσβλητοι από την πίεση στην τιμολόγηση – η Mercedes έκοψε τα αυτοκόλλητα στα EVs της στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους. Αλλά τα γερμανικά στελέχη ήταν ανυποχώρητα σχετικά με την απροθυμία τους να ακολουθήσουν τον Μασκ στο να διακυβεύσουν την αξία της μάρκας.
Όπως και να έχει, ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, φαίνεται να είναι σε επιφυλακή, επειδή αυτή η στρατηγική αποδίδει καρπούς. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε αργά την Πέμπτη ότι τα κέρδη του πρώτου τριμήνου ήταν ισχυρότερα του αναμενόμενου, χάρη στην ευέλικτη τιμολόγηση.
«Η Tesla δεν θυσιάζει μόνο τα περιθώρια κέρδους των EV για να επιτύχει τις φιλοδοξίες της για τον όγκο. Σε κάποιο βαθμό, βάζει στο βωμό και την υπεραξία και την αξία του εμπορικού σήματος που έχει δημιουργήσει» εξηγεί ο Daniel Roeska, Ευρωπαίος αναλυτής αυτοκινήτων της Bernstein.
Οι μειώσεις του Μασκ ήταν δραματικές και γρήγορες. Στις ΗΠΑ, η Tesla έχει κατεβάσει την τιμή εκκίνησης του best-seller Model Y sport utility vehicle έως και 29% μέσα σε τρεις μήνες.
Αυτό είναι ένα ζήτημα για τη Ford, η οποία πρόσφατα έκανε έκπτωση στο Mustang Mach-E SUV της κατά μέσο όρο περίπου 4.500 δολάρια για να παραμείνει ανταγωνιστική. Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε τη General Motors Co. ως η νούμερο 2 πωλήτρια ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, παραμένει πολύ πίσω από την Tesla.
Ο Μασκ έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό για να καλύψει τη διαφορά από τη Ford που στερείται οικονομιών κλίμακας, με την εταιρεία να προβλέπει ζημίες ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος για τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Renault σκοπεύει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από τη Ford – όχι μόνο διαχωρίζοντας τις δραστηριότητές της στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά σχεδιάζοντας μια αρχική δημόσια προσφορά για τις δραστηριότητές της στα plug-in αυτοκίνητα και στο λογισμικό. Η ναυαρχίδα της μάρκας Renault χαρακτήρισε την τιμή της Tesla ως προφανή πρόκληση νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και οι επενδυτές πούλησαν τις μετοχές της γαλλικής εταιρείας την Πέμπτη παρά τις ισχυρές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου.
Latest News
Γιατί «πικρίζει» το κακάο - Η νέα απειλή που θα αυξήσει την τιμή της σοκολάτας
Σε αναβρασμό παραγωγοί και καταναλωτές
Μειώνουν οι καταναλωτές τις δαπάνες τους; Εξαρτάται από ποιον CEO θα ρωτήσεις
Εταιρείες όπως η PepsiCo, μιλούν για έναν αδύναμο καταναλωτή χαμηλού εισοδήματος, ενώ η Delta Air Lines και η Chipotle Mexican Grill για πελάτες υψηλότερου εισοδήματος
Μια Ιαπωνία σε θέσεις εργασίας έχει ανάγκη η Ινδία
Τι προβλέπει η μελέτη της Natixis SA
Κάντο όπως ο Αρμάνι - Τα σχέδια και οι αντιθέσεις της Prada
Η Prada αποφάσισε να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ και να διατηρήσει την ισχυρή ανάπτυξή της στην Ασία - Ερωτηματικό για εξαγορές
Ο χρησμός της Ryanair: Ερχονται φθηνότερα εισιτήρια το καλοκαίρι
Οι τιμές θα είναι χαμηλότερες από ό,τι περιμέναμε, δήλωσε ο CEO της Ryanair Μάικλ Ο' Λίρι
Το αφεντικό της Prada αποκλείει εξαγορές: «Δεν θέλουμε νέους ανταγωνιστές»
Ο όμιλος Prada είναι από τους λίγους ιταλικούς οίκους μόδας που παραμένει οικογενειακή επιχείρηση και δεν έχει πωληθεί σε γαλλικούς ομίλους
Πώς ένα πάγκος καφέ εξελίχθηκε σε μονόκερο -Η απίστευτη ιστορία του Έντουαρντ Τιρτανάτα
Αν και ποτέ δεν του άρεσαν οι σπουδές, φαίνεται ότι είχε DNA επιχειρηματία
Λίρα... εκατό το Λονδίνο - Κρατά τα σκήπτρα των παγκόσμιων επενδύσεων
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Παρίσι - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Πώς αντιδρούν οι αγορές μετά το θάνατο του Ραϊσί - Τα κρίσιμα ερωτήματα και η κόντρα με το Ισραήλ
Η πορεία του μαύρου χρυσού και η δύσκολη δομή της εξουσίας του Ιράν
Τα ρωσικά assets διχάζουν τη G7 - Οι πιέσεις των ΗΠΑ και η διαφωνία με Λαγκάρντ
Η Κριστίν Λαγκάρντ, η πρόεδρος της ΕΚΤ, προέβαλε νομικές και οικονομικές αντιρρήσεις για την πλήρη κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων