Με ισχυρές επιδόσεις ολοκλήρωσε το 2022 η υπηρεσία παραδόσεων παραγγελιών efood καθώς εμφανίζει αισθητές μεταβολές στα βασικά μεγέθη.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών πέρυσι σημείωσε άνοδο της τάξεως του 20,2% διαμορφούμενος στα 135,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2021. Ενισχυμένα κατά 27% στα 36,8 εκατ. ευρώ εμφανίζονται τα ΕΒΙΤDA, με τα καθαρά κέρδη να εμφανίζουν ακόμη μεγαλύτερη θετική μεταβολή της τάξεως του 42,6% στα 25,2 εκατ. ευρώ.
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της προήλθε από τις προμήθειες των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς έφθασαν στα 88,2 εκατ. ευρώ, από 77,15 εκατ. ευρώ το 2021. Αισθητά βελτιωμένα και τα έσοδα από τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της πλατφόρμας, τα οποία το 2022 διαμορφώθηκαν στα 32 εκατ. ευρώ από 24,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero, η οποία συνδέεται με όλες τις δραστηριότητες της πολυεθνικής στην Ελλάδα, το efood έκλεισε το 2022 με κύκλο εργασιών 135,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20,2%, ΕΒΙΤDA 36,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27%, και καθαρά κέρδη 25,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,6% σε σχέση με το 2021. Τα έσοδα από λοιπές υπηρεσίες ανήλθαν στα 11,5 εκατ. ευρώ, ενώ 3,8 εκατ. ευρώ προήλθαν από προσφερόμενες υπηρεσίες σε συνδεδεμένες οντότητες.
Οι παραγγελίες
Έχοντας καταγράψει μια χρονιά με ισχυρές επιδόσεις, η εταιρεία αποφάσισε τη διανομή συνολικά 22 εκατ. ευρώ σε μερίσματα προς τους μετόχους της για το 2022 -ως συνέχεια της σχετικής έγκρισης από τη γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 2022-, έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2021.
Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι η αύξηση των εσόδων βασίζεται στη συνολική αύξηση των παραγγελιών, στη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας από τα καταστήματα (b2b), που αφορούν τις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα, και στη συνολική αύξηση των online αγορών από τους καταναλωτές.
Είσοδος στο Fintech
Από την άλλη, η αύξηση των παραγγελιών και η συνεπακόλουθη αύξηση της δραστηριότητας των διανομών και των αμοιβών των διανομέων, σε συνδυασμό με τα αυξημένα έξοδα για διαφήμιση, οδήγησαν σε άνοδο των εξόδων της εταιρείας από τα 66,8 εκατ. ευρώ το 2021 στα 78,4 εκατ. ευρώ το 2022.
Να σημειωθεί, ότι το 2022 ήταν μία χρονιά κατά την οποία η Delivery Hero λάνσαρε μία καινούργια υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών. Η Delivery Hero Payments η οποία είναι συνδεδεμένη με την εταιρεία στην Ελλάδα, αφού εξασφάλισε την αδειοδότηση της Τραπέζης της Ελλάδος, διαχειρίζεται πλέον τις ηλεκτρονικές πληρωμές και την εξόφληση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας της. Η εταιρεία επιδιώκει να διεισδύσει περισσότερο στον κλάδο του fintech.
Latest News
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή