Σε πλήρη εξέλιξη έχουν, οι δύο ενεργειακοί όμιλοι που διαθέτουν και τα μοναδικά διυλιστήρια της χώρας, τα στρατηγικα τους σχέδια για το «πρασίνισμα» των δραστηριοτήτων τους αλλά και για την παραγωγή της νέας γενιάς καυσίμων.
Η Helleniq Energy (πρώην ΕΛ.ΠΕ) και η Motor Oil αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίου CO2 κατά 30% έως το 2030 και στον μηδενισμό τους μέχρι το 2050 μέσα από επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους 8 δις. ευρώ (από 4 δις. ευρώ ο κάθε όμιλος).
ΕΛΕΤΑΕΝ: Αυξήθηκαν κατά 5,4% οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια το α’ εξάμηνο
H Helleniq Energy
Ειδικότερα, η Helleniq Energy μέσα από το επενδυτικό πλάνο «VISION 2025» δίνει έμφαση τόσο στην ενεργειακή αυτονομία των μονάδων διύλισης στην Ελευσίνα και τη Θεσσαλονίκη όσο και στην ανάπτυξη έργων ΑΠΕ με στόχο η εγκατεστημένη ισχύς να ανέλθει στο 1 GW (Γιγαβάτ) το 2025 από τα 341 MW (Μεγαβάτ) που είναι σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις την περασμένη εβδομάδα ο όμιλος εξασφάλισε χρηματοδότηση – πλαίσιο ύψους 766 εκ. ευρώ από την Εθνική και τη Eurobank για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ
Τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας
Για τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης σχεδιάζεται η ενεργειακή αυτονομία τους με τη χρήση φωτοβολταϊκών και πράσινου υδρογόνου.
Στο διυλιστήριο Ελευσίνας προγραμματίζεται έργο δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα στην μονάδα παραγωγής υδρογόνου («μπλε» υδρογόνο), το οποίο ανάλογα με τις δυνατότητες αποθήκευσης που θα δημιουργηθούν, θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2027. Αντίθετα, το πιλοτικό έργο παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου, είναι σε πιο προχωρημένη φάση με τη τελική επενδυτική απόφαση να παίρνεται εντός του 2023.
Στο διυλιστήριο Θεσσαλονίκης είναι σε εξέλιξη το έργο για μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου diesel με συγκατεργασία βιώσιμων πρώτων υλών, η οποία θα ολοκληρωθεί το 2024, αλλά και επενδύσεις στα ανανεώσιμα καύσιμα, αξιοποιώντας δυνατότητες συγκατεργασίας σε
Συνολικά, η εταιρία μέσα σε σύντομο διάστημα αύξησε 12 φορές την εγκατεστημένη ισχύ έργων ΑΠΕ φτάνοντας στα 341 MW, εκ των οποίων τα 275 MW προστέθηκαν το 2022. Το χαρτοφυλάκιο έργων σε ανάπτυξη (Φ/Β, αιολικά και αποθήκευση) ξεπερνά ήδη τα 3,1 GW, ενώ αναβαθμίστηκε ο στόχος για 1 GW έργων σε λειτουργία μέχρι το 2025 και άνω 2 GW έως το 2030, μέσα από έναν συνδυασμό οργανικής ανάπτυξης και εξαγορών σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η MOTOR OIL
Δυναμικά κινείται και η Motor Oil με τη ναυαρχίδα των δραστηριοτήτων της, τα διυλιστήρια της Κορίνθου, στην επίτευξη του στόχου για μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030.
Ο όμιλος με κεφάλαια 4 δις. ευρώ προχώρησε στη δημιουργία της θυγατρικής More Energyμε σκοπό την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ, αλλά και στην εξαγορά του 75% του χαρτοφυλακίου με αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα της ANEMOS, που ανήκε στην Ελλάκτωρ. Ήδη η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ ανέρχεται στα 800 MW και πλέον είναι πολύ κοντά στον επόμενο στόχο της παραγωγής πράσινης ενέργειας ισχύος 1 GW. Για το 2030 το στρατηγικό σχέδιο της Motor Oil είναι η λειτουργία συστημάτων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 2 GW.
Ηλεκτροκίνηση
Από τα πλάνα του ομίλου δεν λείπει και η ηλεκτροκίνηση. Έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης.
Η Motor Oil επενδύει και στην κυκλική οικονομία την κυκλική οικονομία, τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και στους δύο αυτούς τομείς. Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές.
Το έργο IRIS
Εξάλλου η Motor Oil στο πλαίσιο του πράσινου μετασχηματισμού της πέτυχε μία σημαντική διάκριση.
Πιο συγκεκριμένα το Tαμείο Καινοτομίας (Innovation Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης επέλεξε το έργο του με την επωνυμία «ΙRIS» για χρηματοδότηση ύψους 127 εκατ. ευρώ. Το έργο IRIS αφορά στη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα από τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου της Motor Oil. Δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία να μειώσει ουσιαστικά το ανθρακικό της αποτύπωμα, να παράγει 56,000 τόνους ετησίως μπλε υδρογόνο που ικανοποιεί όλα τα όρια αειφορίας και τέλος να θέσει τις βάσεις για την παραγωγή e-fuels μέσω της κατασκευής και λειτουργίας νέας μονάδας παραγωγής συνθετικής μεθανόλης χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Latest News
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων
Εχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα - Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Τα στατιστικά στοιχεία της Κίνας προστίθενται στις μυριάδες προκλήσεις της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Ετοιμάζεται «πράσινο» τέλος στα φωτοβολταϊκά – Ποιους αφορά και πώς θα επιβάλλεται
Έρχεται και ρύθμιση οφειλών για τα ιστορικά απόβλητα των παλαιών φωτοβολταϊκών πάρκων
Ποιο χρώμα αυτοκινήτου θα απαγορευτεί στην ΕΕ
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν εναλλακτική
Πώς «πρασινίζει» το παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα - Ανεβάζουν «στροφές» οι ΑΠΕ [γράφημα]
Το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν δεν υπήρχαν οι ξηρασίες στην Κίνα
Στο στόχαστρο διαδηλωτών εργοστάσιο της Tesla - Επεισόδια και συλλήψεις στη Γερμανία
Οι διαδηλωτές για το κλίμα αντιδρούν στα σχέδια της Tesla για κοπή περίπου 250 στρεμμάτων δάσους προκειμένου να επεκταθεί το εργοστάσιό της
Οι απαιτήσεις φύτευσης σε φωτοβολταϊκά πάρκα – Σε διαβούλευση η ΥΑ
Οι επιφάνειες φύτευσης, τα είδη και ύψη των φυτών, η διαδικασία έγκρισης των παραμέτρων της φύτευσης, οι έλεγχοι και οι σχετικές κυρώσεις
Χαλκός, το μέταλλο της ενεργειακής μετάβασης
Η μετάβαση από μια οικονομία βασισμένη σε ορυκτά καύσιμα σε μια που στηρίζεται στον ηλεκτρισμό απαιτεί πάνω απ' όλα ένα πράγμα: τον χαλκό. Αλλά η τιμή του έχει ανέβει στα ύψη