Έχοντας χάσει την πρωτιά στη συνολική αγορά του γιαουρτιού, καθώς κάνει πάρτι η ιδιωτική ετικέτα και ταυτόχρονα ο ανταγωνισμός από τους υπόλοιπους γαλακτοβιομήχανους έχει αλλάξει πίστα, η οικογένεια Φιλίππου προχώρησε σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα της ΦΑΓΕ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 επιχειρώντας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Γιαούρτι: Γιατί έπεσε το ελληνικό «κάστρο» της ΦΑΓΕ και ποιο είναι το μυστικό «όπλο» της Κρι-Κρι
Οι μειώσεις τιμών δεν είχαν μόνο ελληνικό χρώμα, όπως προκύπτει από τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2024 της Fage International, διάστημα κατά το οποίο οι πωλήσεις σε αξία του ομίλου που καθιέρωσε το ελληνικό γιαούρτι στα πέρατα του κόσμου, ανήλθαν σε 171,6 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 24,1 εκατομμύρια δολάρια ή 16,4%, σε σύγκριση με τις πωλήσεις σε αξία ύψους 147,5 εκατ. δολαρίων για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Μαρτίου 2023.
Συνολικά, σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία η ΦΑΓΕ, η μέση καθαρή τιμής πώλησης σημειώνει μείωση κατά 0,7% στο α’ τρίμηνο του 2024 ενώ κατά τη διάρκεια του 2023 οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,6%.
Η πορεία των πωλήσεων σε ΗΠΑ, Ελλάδα, Ιταλία και Ην. Βασίλειο
Όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων σε αξία κατά τη διοίκηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κατά 16,6% και στη θετική επίδραση κατά 0,5% από την εξασθένιση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 0,7%.
Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 36,7%, 18,2% και 8,6%, αντίστοιχα, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων σε αξία στην Ελλάδα κατά 0,3%.
Οι πωλήσεις σε όγκο για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 αυξήθηκαν κατά 16,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυτό προέκυψε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ελλάδα κατά 33,9%, 17,7%, 15,6% και 4,8% αντίστοιχα.
Εκτίναξη κερδών
Το μικτό κέρδος για την εξεταζόμενη περίοδο ήταν 81,5 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 17,4 εκατομμύρια δολάρια ή 27,1%, από 64,1 εκατομμύρια δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Μαρτίου 2023.
Το μεικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 47,5%, σε σύγκριση με 43,5% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 16,4% και η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις αμερικανικές εγκαταστάσεις κατά 14,1%, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 14,7%, ήταν οι κύριοι λόγοι για την αύξηση των μεικτών κερδών, σύμφωνα με τον όμιλο.
Τα καθαρά κέρδη για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Μαρτίου 2024 ανήλθαν σε 29,3 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με το καθαρό κέρδος των 20,8 εκατομμυρίων δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 41%.
Υπενθυμίζεται πως στις οικονομικές καταστάσεις της Fage International S.A. ενοποιούνται τα αποτελέσματα των 100% θυγατρικών της:
– FAGE USA Dairy Industry, Inc. (ΗΠΑ)
– ΦΑΓΕ Ελλάδας Βιομηχανία Γάλακτος Μ. Α.Ε. (Ελλάδα)
– FAGE U.K. Limited (Ηνωμένο Βασίλειο)
Μειώνεται το «βάρος» της Ελλάδας στον τζίρο του ομίλου
Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσωπεύουν πλέον το 89,8% των συνολικών πωλήσεων σε σύγκριση με 88,1% το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Έτσι κι αλλιώς οι προτεραιότητες της οικογένειας Φιλίππου δεν αφορούν τη ΦΑΓΕ, που συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά στα επώνυμα γιαούρτια εντός συνόρων, αλλά τη FAGE, δηλαδή την περαιτέρω εξάπλωση της μάρκας στις αγορές του εξωτερικού, αφού από κει «ήρθαν» το 2023 έσοδα περί τα 553,73 εκατ. δολάρια, ήτοι το 88% των 629,24 εκατ. δολαρίων που ήταν οι συνολικές πωλήσεις της ομίλου σε πάνω από 30 χώρες κατά την περσινή οικονομική χρήση.
Εξ ου και προτάσσει –για μια ακόμη φορά τα τελευταία χρόνια- το νέο εργοστάσιο που κατασκευάζει στην Ολλανδία και το οποίο αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος του 2027.
Latest News
Frigoglass: Επέκταση στην Ιβρηρική - Συμμαχία με Provisiona και Serlusa Refrigerantes
Oι δύο εταιρείες θα καταστούν 100% θυγατρικές της Frigoglass
Όμιλος ERGO: Ο Θεόδωρος Κοκκάλας και ο Oliver Willmes με νέες αρμοδιότητες
Οι αλλαγές που επέρχονται - Τι ανακοίνωσε ο όμιλος ERGO
Πώς η τεχνολογία χτίζει σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης για τις επιχειρήσεις
Οι επιχειρήσεις, που προσπαθούν να λύσουν τον δυσεπίλυτο γρίφο της εμπιστοσύνης και να γεφυρώσουν αυτό το κενό, έχουν σήμερα έναν πολύτιμο σύμμαχο
Πώς βαθμολογεί θεσμούς και τράπεζες στην Ελλάδα η Moody’s – Καμπανάκι για δημογραφικό
Τις αξιολογήσεις της για τους επιμέρους τομείς της ελληνικής οικονομίας δημοσίευσε ο οίκος Moody’s, κρούοντας όμως τον κώδωνα του κινδύνου
Αρχίζει έρευνα για την Commerzbank η Γερμανία - Γιατί ανησυχεί για την UniCredit
H γερμανική κυβέρνηση δεν είναι ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα του placement της Commerzbank την περασμένη εβδομάδα
Αύξηση εσόδων και κερδοφορίας για την Premia - Πότε σφραγίζεται το project «Skyline»
Τα κέρδη προ φόρων της Premia διαμορφώθηκαν σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα αυξημένα κατά €13,1 εκ. σε σχέση με το 2023
Κίνητρα στις αεροπορικές από το «Ελ. Βενιζέλος» - Πότε ξεκινάει η επέκταση
Το επενδυτικό σχέδιο επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ύψους 650 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί σε τρία στάδια
Mega deal 100 εκατ. σε κλάδο έκπληξη από την Ideal Holdings
Νέα εξαγορά, άνω των 100 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ανακοινώσει μέχρι τέλος του 2024 η Ideal Holdings - Τι είπε ο πρόεδρος της εισηγμένης στη Γενική Συνέλευση
O COO της Lancom στον ΟΤ: «Τα data centers στην Ελλάδα είναι σε δυναμική ανάπτυξη»
Την ανάγκη τεχνολογικής αναβάθμισης και εύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού στα data centers επισημαίνει ο επικεφαλής της Lancom
Η επενδυτική απόβαση Μήτση στον Πειραιά και το κύμα ανάπτυξης
Ο Όμιλος Μήτση παρουσιάζει ενισχυμένα οικονομικά μεγέθη για την χρήση του 2023 - Η εικόνα ανά ξενοδοχειακή μονάδα