Οι πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ πιθανότατα αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό το 2023 λόγω της συνεχούς ζήτησης για crossover SUV και φορτηγά, αλλά οι αναλυτές φοβούνται το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο, με τα υψηλά επιτόκια να μειώνουν τη ζήτηση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν την παραγωγή τους για να συμβαδίσουν με την αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για νέα οχήματα για προσωπική μετακίνηση μετά την πανδημία, αλλά η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί λόγω ορισμένων παραγόντων.
Η εταιρεία συμβούλων του κλάδου αυτοκινήτων, Cox Automotive, χαρακτήρισε το 2023 «ένα εκπληκτικά ισχυρό έτος πωλήσεων» αλλά πρόσθεσε ότι «οι υψηλές τιμές των οχημάτων και τα υψηλά επιτόκια παραμένουν το αγκάθι του κλάδου αυτή τη στιγμή και αυτή η τάση θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος».
Toyota: Αντιμέτωπη με το gigacasting της Tesla – «Πόλεμος» για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας
Οι έμποροι αυτοκινήτων έπρεπε να προσφέρουν γενναιόδωρα κίνητρα και εκπτώσεις τον Δεκέμβριο για να «σπρώξουν» μέρος των αποθεμάτων από παλαιότερα οχήματα.
Οι πωλήσεις ολόκληρου του έτους το 2023 αναμένεται να αυξηθούν κατά 12% σε περίπου 15,5 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με την εταιρεία Cox. Οι Consultants J.D. Power και GlobalData έχουν προβλέψει, από τη μεριά τους, αύξηση κατά 13,2% στα πωληθέντα νέα οχήματα.
Ετήσια δαπάνη άνω του μισού τρισ.
«Αυτή είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία οι αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα από μισό τρισεκατομμύριο δολάρια αγοράζοντας νέα οχήματα», επισήμανε η J.D. Power σε έκθεσή της τον περασμένο μήνα.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναφέρουν αύξηση στις πωλήσεις του 2023 από την Τετάρτη, με την General Motors να αναμένεται να διατηρήσει το στέμμα της ως η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες, μπροστά από την ιαπωνική ανταγωνίστρια Toyota Motor.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Jeep, Stellantis, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα αναφέρει πτώση 1,4% στις πωλήσεις πέρυσι.
Αύξηση αναμένεται να έχουν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ηγέτης του κλάδου, Τesla, έκανε λόγο για αύξηση περίπου 38% στις παραδόσεις του 2023, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η αυτοκινητοβιομηχανία την Τρίτη.
«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται… απλώς όχι με τον αστρονομικό ρυθμό που είχε ο κλάδος τα προηγούμενα χρόνια», ανέφερε η AutoForecast Solutions.
Latest News
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays