Για διακοπή της ναυσιπλοΐας στη νότια Ερυθρά Θάλασσα που θα κρατήσει εβδομάδες ετοιμάζεται η αγορά πετρελαίου, καθώς οι μαχητές Χούθι απαντούν στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία.
Οι ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και καυσίμων, οι οποίες για ορισμένα πλοία κανονίζονται έως και ένα μήνα νωρίτερα, αποκαλύπτουν ότι όλο και περισσότεροι από τα πλοία μισθώνονται για διαδρομές που θα αποφύγουν την επικίνδυνη ζώνη, σύμφωνα δημοσίευμα του Bloomberg με πηγές πλοιοκτήτες, μεσίτες και εμπόρους.
Πετρέλαιο: Κάμψη στη ζήτηση το 2024 προβλέπει ο ΙΕΑ
Οι αεροπορικές επιδρομές στην Υεμένη στις 12 Ιανουαρίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ενέτειναν την αίσθηση χάους για τα πλοία στην περιοχή, ιδίως αφότου οι δυτικές ναυτικές δυνάμεις προειδοποίησαν στη συνέχεια τα πλοία να μείνουν μακριά. Με τους Χούθι να υπόσχονται να αντεπιτεθούν στους εμπορικούς στόλους των δύο χωρών, πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μείνουν μακριά από μια διαδρομή που κανονικά διακινεί περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
«Όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την περιοχή» εξηγεί ο Alexander Saverys, διευθύνων σύμβουλος της Euronav NV, ο δικός της στόλος μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. «Αυτό που φαινόταν σαν κάτι που θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα μπορεί πράγματι να έχει συνέπειες για πολλούς μήνες».
Αύξηση κερδών
Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν φορτία καυσίμων προσλαμβάνονται αντ’ αυτού για να πλεύσουν προς την Ασία αντί για την Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση των κερδών. Ταυτόχρονα, αρκετά φορτία ιρακινού αργού έχουν κλείσει θέσεις σε δεξαμενόπλοια που θα κάνουν μια παράκαμψη χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.
Η δανέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία δεξαμενόπλοιων Torm ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι έχουν αυξηθεί τα ταξίδια προς την Ασία για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των κερδών στα λεγόμενα σχετικά μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαιοειδή από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια την ημέρα την τελευταία εβδομάδα.
Επιπλέον, υπάρχει επίσης ένας σημαντικός όγκος φορτίων ιρακινού αργού που θα πλεύσουν από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με ανθρώπους που ασχολούνται με την αγορά.
Ορισμένοι φορτώνουν από κοινού μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο αποδοτικό, εξηγεί στο Bloomberg πηγή που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της .
Αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από εκείνες προς την Ασία, τα φορτία ωστόσο αποκαλύπτουν τη στάση των πλοιοκτητών απέναντι στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός
Η έκρηξη του φυσικού αερίου και οι πράσινες ενστάσεις από Μυτιληναίο, Helleniq Energy και Motor Oil
Τι σηματοδοτεί η εδραίωση της παρουσίας του φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά - Προκλήσεις και στοιχήματα
Επελαύνει το αέριο της Gazprom στην Ελλάδα – Ρεκόρ εισαγωγών και ρωσικού LNG
Το πρώτο 4μηνο του 2024, η κατανάλωση αερίου αυξήθηκε κατά 25.5%
ΑΔΜΗΕ: Με 2 επιχειρηματικά σχήματα η δεύτερη φάση για το 20% της Ariadne Interconnecrion
Ποιες κοινοπραξίες περνούν στη δεύτερη φάση
Υποβαθμίζει τις προοπτικές ζήτησης πετρελαίου για το 2024 ο IEA
Τι προβλέπει στην τελευταί έκθεσή του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας για τη ζήτηση πετρελαίου
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Ο Νορβηγός που έκοψε τη φόρα της Gazprom στην Ευρώπη [γραφήματα]
Το αφεντικό της κρατικής ενεργειακής-κολοσσού Equinor καλύπτει το κενό της Gazprom λόγω του πολέμου στην Ουκρανία
Δύο χρόνια REPowerEU: Η πρόοδος της Ελλάδας και τα επιχειρηματικά success stories
Η νέα έκθεση της Κομισιόν και οι αναθεωρημένες συστάσεις
ΑΔΜΗΕ: Θετική εξέλιξη η απόφαση του Ρυθμιστή για το έσοδο του καλωδίου Ελλάδας - Κύπρου
H απόφαση της ΡΑΑΕΥ είναι το πρώτο από τα βήματα που απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο.