Τους άξονες δράσεις για το 2024 ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με έμφαση στην σταθερή απασχόληση των ναυτικών με αξιοπρεπείς όρους εργασίας και αμοιβής σε ένα ποιοτικό, ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον.
Η Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η Δημόσια Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση, η καθημερινή διευκόλυνση και ταχεία εξυπηρέτηση στις διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, η Κοινωνική Καταξίωση του Ναυτικού Επαγγέλματος και τέλος, Αξιοπρεπή Απομαχία, είναι οι βασικές αρχές της ΠΝΟ και οι άξονες στους οποίους θα επικεντρωθεί και θα επιδιώξει την υλοποίηση τους, για το 2024.
Επίσης η ΠΝΟ ξεκαθαρίζει, όπως και σχεδόν όλα τα σωματεία μέλη της ότι θα αποτελεί ιδιαίτερο πειθαρχικό παράπτωμα για τα σωματεία της δύναμης της Ομοσπονδίας που μεμονωμένα θα συνδιαλέγονται και θα συμφωνούν με το νέο Σύνδεσμο Ταχυπλόων & Κρουαζιεροπλοίων, και δήλωσε «ξεκάθαρα και ρητά ότι δεν πρόκειται να τον νομιμοποιήσουν. Την ανωτέρω πρόταση υπερψήφισαν οι Αντιπρόσωποι των Σωματείων Π.Ε.Π.Ε.Ν., Π.Ε.Μ.Ε.Ν., Π.Ε.Μ.Μ.Ε.Κ.Ε.Ν., Π.Ε.Α.Θ.Ε.Ν., Π.Σ.Ο.Α.Ε.Ν., Π.Ε.Φ.Ε.Ν., Π.ΕΝ.Η.Η.Ε.Ν., ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Π.Ε.Ε.ΜΑΓ.Ε.Ν., Π.Ε.Π.Τ.Ε.Ν. και Π.ΕΝ. M/S»
Θλιβερή παρένθεση στο Γενικό Συμβούλιο, τονίζει η ΠΝΟ, ήταν «η βροντερή απουσία των Αντιπροσώπων της Π.Ε.Ν.Ε.Ν. και του κατά τα άλλα λαλίστου Προέδρου της, κ. Νταλακογεώργου, οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο απέφυγαν όχι μόνο να τοποθετηθούν απέναντι στο οξυμένα προβλήματα των Ναυτεργατών, αλλά και να δεσμευτούν στις παραπάνω κατευθύνσεις για την επίλυση τους».
ΠΝΟ: Καταγγελίες εις βάρος του Συνδέσμου Ταχυπλόων και Κρουαζιεροπλοίων και του υπουργού Ναυτιλίας
Οι βασικοί στόχοι
Οι βασικοί στόχοι της ΠΝΟ για το 2024 είναι:
– Άμεση κατάργηση των αντεργατικών διατάξεων του Ν. 4150 /2013 με τις οποίες μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις κατά τη χρονική περίοδο από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου, σε όλες τις κατηγορίες και κλάδους του προσωπικού.
– Ταυτόχρονα και παράλληλα με την άνω κατάργηση θα πρέπει να γίνει και τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 177 / 74 ούτως ώστε, με αντικειμενικά κριτήρια, να επανακαθοριστεί ο αριθμός κάθε ειδικότητας ξεχωριστά και μάλιστα με διαφορετικά κριτήρια, για κάθε μία ειδικότητα (ολική χωρητικότητα, ιπποδύναμη, αριθμός κλινών επιβατών κλπ)
– Επανεξέταση του καθεστώτος των Ταχύπλοων (ΠΔ 381/2001) με ρητή πρόβλεψη και καθιέρωση των διπλών πληρωμάτων, ώστε να τηρούνται πιστά τα όρια και οι ώρες απασχόλησης, τόσο σε ημερήσια όσο και σε εβδομαδιαία βάση, ενώ ταυτόγχρονα τονίστηκε ότι πρέπει να θεσμοθετηθεί ότι η διάρκεια ναυτολόγησης να μην είναι μικρότερη των επτά (7) μηνών.
– Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες Ναυτεργάτες και καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, ώστε να ανταποκριθεί επιτέλους το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο, για τον οποίο ιδρύθηκε και για τον οποίο πρέπει να λειτουργεί. Καλύπτοντας μάλιστα, όλα, τα προβλήματα που συνδέονται με την πρόσληψη, την ναυτολόγηση, την απασχόληση και την απόλυση των Ναυτικών μας.
– Διατήρηση και Αναβάθμιση του Δημόσιου Χαρακτήρα και της Δωρεάν Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης με άμεση και πρώτη κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικού και λοιπού αναγκαίου προσωπικού ώστε να ελαχιστοποιηθούν και να εκλείψουν τα σχετικά προβλήματα και να αποφεύγεται η προσφυγή στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Τίτλοι σπουδών
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και διατυπώθηκε η ομόθυμη αντίδραση της Ομοσπονδίας μας, δηλαδή ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε καμία υποβάθμιση των τίτλων σπουδών των Α.Ε.Ν. και συγκεκριμένα δεν πρόκειται να δεχθούμε την υποβάθμιση των τίτλων των αποφοίτων που εισέρχονται με Πανελλήνιες εξετάσεις στο επίπεδο πέντε του εθνικού πλαισίου προσόντων. Πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση της Ομοσπονδίας μας είναι οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ν. να εντάσσονται στο επίπεδο έξι του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
– Κατάργηση της άδικης φορολόγησης των συναδέλφων μας, όλων των ειδικοτήτων, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική Οικονομία όπως όλα τα άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη, που σέβονται τους Ναυτικούς τους.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων