Το αφεντικό της Lucid Motors είπε ότι η startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ δεν πρέπει να βασίζεται στον «απύθμενο πλούτο» του υποστηρικτή της από τη Σαουδική Αραβία, καθώς θέλει να συγκεντρώσει κεφάλαια κατά το επόμενο έτος.
Ο Πίτερ Ρόλινσον είπε στους Financial Times ότι η εταιρεία, η οποία ανήκει κατά 60% στο Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, «εξετάζει κάθε πτυχή του κόστους» καθώς αγωνίζεται να μειώσει τις δαπάνες και να αυξήσει την παραγωγή πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στην Αριζόνα.
Ηλεκτροκίνηση: Η ασύρματη φόρτιση πλησιάζει περισσότερο στην πραγματικότητα
Αν και η επιχείρηση είχε αρκετά χρήματα για να διατηρηθεί μέχρι το 2025, είπε, θα χρειαστεί να συγκεντρώσει κεφάλαια ξανά. Η Lucid είχε 4,78 δισεκατομμύρια δολάρια μετρητά στο τέλος του 2023 και ξοδεύει «περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια το τρίμηνο».
«Είναι κάτι αναπόφευκτο που πρέπει να θίξουμε στο μέλλον, το θέμα είναι απλώς πότε», είπε στους Financial Times στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. «Πρέπει να διαλέξουμε τη στιγμή μας».
Σαουδαραβικές επενδύσεις
Το PIF της Σαουδικής Αραβίας έχει επενδύσει περίπου 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι ως μέρος της συγκέντρωσης κεφαλαίων 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο Ρόλινσον είπε ότι το αμοιβαίο κεφάλαιο ήταν ένας «πιστός» και «μακροπρόθεσμος» ιδιοκτήτης, έχοντας επενδύσει σε κάθε συγκέντρωση χρημάτων μέχρι σήμερα.
Αλλά πρόσθεσε: «Αν υιοθετήσω μια νοοτροπία ότι υπάρχει απύθμενος πλούτος από το PIF, αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, αυτό είναι κάτι που δεν θα κάνω ποτέ, τους σέβομαι πάρα πολύ γι’ αυτό».
Η Lucid συγκαταλέγεται ανάμεσα σε περισσότερες από δώδεκα νεοφυείς επιχειρήσεις EV που έχουν βγει στην αγορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και όλες έχουν δυσκολευτεί με την παραγωγή και τη χρηματοδότηση.
Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 17% τον περασμένο μήνα, αφού ανέφερε χαμηλότερες πωλήσεις και υποβάθμισε τις προσδοκίες για το επόμενο έτος. Πραγματοποίησε καθαρή ζημία 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, κάτι που ο Ρόλινσον απέδωσε εν μέρει στο πως αντιμετωπίζεται λογιστικά το εργοστάσιο της.
«Έχουμε ένα εργοστάσιο που υποτιμάται λόγω μικρότερου όγκου λόγω της αγοράς», είπε.
Συνολικά, η μετοχή έχει χάσει περίπου τα τρία τέταρτα της αξίας της από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2021, αν και αυτή είναι μια μικρότερη πτώση από ό,τι για πολλές άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις EV, μερικές από τις οποίες έχουν κλείσει.
Η τεχνολογία της μπαταρίας ξεχωρίζει
Η Lucid λέει ότι η τεχνολογία της μπαταρίας της είναι που την ξεχωρίζει. Ο Ρόλινσον πρόσθεσε ότι η τεχνολογία ήταν «πολύ επεκτάσιμη, απλώς δεν έχουμε ακόμη κλίμακα».
Η εταιρεία διερευνά μέτρα μείωσης του κόστους που περιλαμβάνουν «να φέρει τα logistics κάτω από την ίδια στέγη για να μειώσει τις [λειτουργικές δαπάνες], να εξετάσει τον λογαριασμό των υλικών, να εξετάσει τα γενικά έξοδα, να εξετάσει τη μείωση οτιδήποτε είναι μεταβλητό».
Ποντάρει σε ένα νέο SUV με μπαταρία, που ονομάζεται Gravity, για αυξημένη παραγωγή στο εργοστάσιό της στην Αριζόνα. Αν και αναμένει να κατασκευάσει μόνο 9.000 αυτοκίνητα φέτος, το εργοστάσιο έχει ικανότητα να κατασκευάζει 90.000 ετησίως.
Η Lucid σχεδιάζει επίσης ένα μικρότερο, πιο προσιτό όχημα από το 2026 που θα παράγεται πρώτα σε ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει η εταιρεία στη Σαουδική Αραβία.
Ο Ρόλινσον είπε ότι η δέσμευση του βασιλείου στην Lucid ήταν μέρος της στρατηγικής του να διαφοροποιηθεί μακριά από το πετρέλαιο και να επενδύσει περισσότερο σε καθαρή ενέργεια και τεχνολογία.
«Δεν θα πω ότι το θέλουν περισσότερο από εμένα, αλλά το θέλουν όσο κι εγώ», είπε.
Latest News
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων
Εχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα - Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Τα στατιστικά στοιχεία της Κίνας προστίθενται στις μυριάδες προκλήσεις της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση