Η Γερμανία συνεχίζει τις προσπάθειες για να παραταθεί σημαντικά η χρήση παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια οχήματα και μετά το 2035, προβάλλοντας αντίσταση στα σχέδια των Βρυξελλών για την κατάργησή τους στα νέα αυτοκίνητα από τη χρονιά αυτή και μετά.
Με κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας που πραγματοποιεί εξαγωγές αξίας άνω των 350 δις ευρώ και συνολικό τζίρο που ξεπερνά τα 500 δις ευρώ το χρόνο, ο βιομηχανικός γίγαντας της Ευρώπης επιδιώκει να διασφαλίσει με κάθε τρόπο τα συμφέροντα των εγχώριων εταιρειών. Αυτό συμβαίνει την ώρα που ο κλάδος αναζητά τρόπους να γίνει πιο πράσινος με ηλεκτρικά και άλλα οχήματα, την ώρα που κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και αμερικανικές όπως η Tesla απειλούν με «εισβολή» ολόκληρη την ΕΕ.
Υπέρ της συνέχισης χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε καινούργια οχήματα και μετά το 2035 τάσσεται ευρύ πολιτικό φάσμα στη χώρα, από τους πιο συντηρητικούς μέχρι τους πιο φιλελεύθερους. Το θέμα έχει λάβει μάλιστα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς πλησιάζουν οι Ευρωεκλογές του Ιουνίου. Πιο συντηρητικοί πολιτικοί της Γερμανίας θα προτιμούσαν όπως όλα δείχνουν να ακυρώσουν πλήρως τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ.
RWE: Δύσκολα θα ανακάμψει η γερμανική βιομηχανία από την ενεργειακή κρίση
Τώρα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και αρχηγός του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (FDP) της χώρας, Κρίστιαν Λίντνερ ζητά ουσιαστικά να αποφασίσει η ίδια οι αγορά για το τι είναι βιώσιμο και ποια λύση θέλουν οι καταναλωτές, όχι οι πολιτικοί.
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα τη μεγάλη έκταση σε μονάδες παραγωγής, Έρευνας & Ανάπτυξης, σχεδιασμού, προμηθειών και συναρμολόγησης οχημάτων μεγάλων εγχώριων εταιρειών σε όλη Γερμανία, με βάση στοιχεία από το φορέα εμπορίου και επενδύσεων της χώρας, τον Germany Trade and Invest (GTAI).
Η νομοθεσία της ΕΕ
Το 2023 η ΕΕ ενέκρινε νομοθεσία που θα απαγορεύει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, όπως πρότεινε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών στη Γερμανία έχουν ζητήσει να καταργηθεί η πρόβλεψη αυτή. Όπως είχε αναφέρει το κόμμα σε προσχέδιο του προεκλογικού του προγράμματος, στόχος είναι να καταργηθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης ώστε να διατηρηθεί η τεχνολογία αιχμής των κινητήρων εσωτερικής καύσης της Γερμανίας και αυτή να αναπτυχθεί με τεχνολογικά και κλιματικά ουδέτερο τρόπο. Τα συνθετικά καύσιμα παίζουν κεντρικό ρόλο στο πλάνο αυτό, είχε αποκαλύψει πριν από λίγες μόνο ημέρες το Politico.
Σημειώνεται ότι το πλάνο της ΕΕ για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε νέα οχήματα από το 2035 είχε κινδυνεύσει να μην περάσει μετά από βέτο που είχε ασκήσει η ίδια η Γερμανία. Το Βερολίνο είχε αποσύρει την κάθετη αντίθεσή του όταν επιτεύχθηκε συμβιβασμός. Αυτός αφορούσε την πρόβλεψη ότι οι πωλήσεις και η κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα θα υπολογίζεται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του μπλοκ για μηδενικούς καθαρούς ρύπους.
Ως συνθετικά καύσιμα («e-fuels») ορίζονται όσα παράγονται αποκλειστικά με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αφορούν σε όλους τους τύπους καυσίμου -αμόλυβδη, πετρέλαιο κίνησης, φυσικό αέριο κίνησης και κηροζίνη.
Νέα παρέμβαση από Βερολίνο
Τώρα για τα καλά στο θέμα επανέρχεται ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ. Ο ένας από τους τρεις εταίρους του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας, μαζί με τους Σοσιαλδημοκράτες και τους Πράσινους, ξεκινά ξανά τη συζήτηση για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Ο Λίντνερ και το κόμμα του, που παραδοσιακά τάσσονται υπέρ των επιχειρήσεων, επιδιώκουν περισσότερες εξαιρέσεις για τα συνθετικά καύσιμα που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται.
«Θα πρέπει να προχωρήσουμε περισσότερο και γενικά να είμαστε ανοικτοί στην τεχνολογία», δήλωσε ο ίδιος μιλώντας στην εφημερίδα Augsburger Allgemeine. «Τα συνθετικά υγρά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα είναι ένας τρόπος να είμαστε φιλικοί προς το κλίμα», προσέθεσε. Ο Λίντνερ υποσχέθηκε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα εφαρμόσει τέτοια φορολογική πολιτική ώστε να υποστηρίξει τα βιοκαύσιμα καθώς και τα συνθετικά καύσιμα.
Latest News
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως