Τα 1,3 εκατ. teu έφτασε  η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο του 2021, από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ και τον ένα προβλήτα του ΟΛΠ, και είναι ένα μέγεθος ελαφρώς χαμηλότερο από πέρυσι την ίδια περίοδο, που όμως σημαίνει ότι ο Πειραιάς ανακάμπτει.

Την Πέμπτη 15 Απριλίου ανακοινώθηκαν και στην Κίνα από την Cosco Shipping Ports στοιχεία για την διακίνηση των λιμανιών της ανά τον κόσμο. Για τον Πειραιά οι δυο προβλήτες της θυγατρικής της, ΣΕΠ, στον Πειραιά κινήθηκαν τον Μάρτιο υψηλότερα κατά 10,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο πέρυσι, ενώ  συνολικά στο πρώτο τρίμηνο η πτώση είναι μόλις 5,8% σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο με την προσθήκη του προβλήτα Ι του ΟΛΠ η μείωση της συνολικής διακίνησης στον Πειραιά φαίνεται να -πέφτει το -3% περίπου. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι το λιμάνι ανακάμπτει αν ληφθεί υπόψη ότι φέτος επλήγη και από τις απεργίες των πλοηγών.

Η παρουσίαση στην ΕΘΕ

Η πορεία του ΟΛΠ συζητήθηκε μέσω teleconference στην ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης 2020 παρουσία, του κ. Άγγελου Καρακώστα, Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου και της CFO κας Li Jin με τη συμμετοχή 35 αναλυτών και εκπροσώπων χρηματιστηριακών εταιρειών.

Ειδικότερα, συζητήθηκε η πρόβλεψη της σύμβασης παραχώρησης για την διάθεση στην Cosco, του 16% των μετοχών  του ΟΛΠ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ,  καθώς και η κατασκευή του τέταρτου προβλήτα.

Για το θέμα της μεταβίβασης του 16% φαίνεται ότι υπάρχει μία επαφή μεταξύ Κινέζων και ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο την αναζήτηση μαις χρυσής τομής προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση καθώς ο ΟΛΠ τυπικά δεν είναι εντάξει στις δεσμεύσεις του για επενδύσεις 293 εκατ. ευρώ. Όπως όμως είπε ο κ. Καρακώστας ο ΟΛΠ έχει προχωρήσει σε συμβασιοποίηση επενδύσεων που ανέρχονται σε € 211,7 εκατ. και εντείνει τις προσπάθειες επιτάχυνσης της υλοποίησής τους. Να σημειωθεί ότι τα 211,7 εκατ. ευρώ είναι με 31/12 ενώ επιπλέον κονδύλια προστέθηκαν (σαν συμβάσεις) το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους  με αποτέλεσμα να φτάνουν στα 225 εκατ. ευρώ.

Στόχος ο τέταρτος προβλήτας

Όσον αφορά τον τέταρτο προβλήτα δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια πρόοδος ωστόσο οι Κινέζοι επιμένουν ότι χωρίς τον τέταρτο προβλήτα ο ΟΛΠ είναι δύσκολο να διατηρήσει την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, ως λιμάνι. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθούν ότι η επέκταση του 4ου προβλήτα συναντά τις έντονες αντιδράσεις των όμορων δήμων, οι οποίοι τονίζουν ότι δεν υπάρχει κάποιο όφελος για την τοπική οικονομία και κοινωνία.

Επίσης γενικότερα στην εκδήλωση τονίσθηκε από πλευράς ΟΛΠ ότι παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 και τις αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα σε συγκεκριμένους επιχειρησιακούς τομείς, όπως η Κρουαζιέρα, η Ακτοπλοΐα και ο Σταθμός Αυτοκινήτων  η Εταιρεία πέτυχε την ομαλή συνέχιση των λιμενικών δραστηριοτήτων σε συνθήκες ασφάλειας χωρίς να θέσει κανένα εργαζόμενο σε καθεστώς αναστολής.

Επίσης, σημειώθηκε ότι, ο κύκλος εργασιών το 2020 ανήλθε σε € 132,9 εκατ., τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε € 36,9 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε € 26,4 εκατ.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 0,40, διατηρώντας την ίδια αναλογία επί της καθαρής κερδοφορίας σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Η Διοίκηση της Εταιρείας συνεχίζει τις έντονες προσπάθειες για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών και την επαναφορά όλων των  δραστηριοτήτων σε αναπτυξιακή τροχιά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα