H Ε.Ε. κινδυνεύει να μείνει πίσω στις προσπάθειες απεξάρτησης από τον άνθρακα σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα, εκτός εάν προβεί στη θέσπιση νόμων για τη ριζική επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως υποστηρίζουν οι επικεφαλής των μεγάλων βιομηχανιών χημικών και αιολικής ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Για να καταστεί εφικτή μία τέτοια επέκταση, όπως αναφέρουν οι Financial Times, καθίσταται αναγκαία η αναδιοργάνωση των εθνικών πολιτικών της και η επίτευξη συνοχής στις επενδύσεις της για την ενέργεια, τονίζουν ο Μάρτιν Μπρούντερμιλερ, πρόεδρος της BASF κκαι ο Αντρέας Νάουεν, CEO της Siemens Gamesa Renewable Energy.
Η Κίνα και οι ΗΠΑ έχουν ήδη προχωρήσει σε αλλαγές, με σκοπό τη μείωση εκπομπών ρύπων από τα εργοστάσιά τους, αφήνοντας πίσω τους την Ευρώπη. Αυτό συμβαίνει διότι η τελευταία δεν ακολουθεί μία κοινή πολιτική, αλλά κάθε κράτος μέλος της έχει τη δική του εθνική πολιτική, καθιστώντας, έτσι, πιο δύσκολο τον συντονισμό τους.
Παρόλο που η ΕΕ, σήμερα, είναι «πιο πράσινη από ποτέ» υποστηρίζει ο Nauen, η επέκταση αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη δεν προχωράει με τους ρυθμούς που χρειάζεται, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων κατά 55% μέχρι το 2030.
Οι Μπρούντερμιλερ και Νάουερ αναφέρθηκαν στο ζήτημα αυτό λίγες εβδομάδες πριν τις νέες προτάσεις που παρουσίασαν οι Βρυξέλλες για την μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 40%. Οι προτάσεις αυτές αφορούν το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων σε τομείς όπως η θέρμανση και τα αυτοκίνητα, την κατάργηση των φοροαπαλλαγών για τις βιομηχανίες παραγωγής ενέργειας και τις εισφορές άνθρακα για τις εισαγωγές.
Και τα δύο στελέχη δήλωσαν ότι νέες μορφές βιομηχανικής συνεργασίας είναι απαραίτητες, τόσο μεταξύ των διαφόρων τομέων όσο και μεταξύ προμηθευτών και πελατών, για την επίτευξη του νέου στόχου εκπομπών. Ωστόσο, εξέφρασαν ανησυχίες ότι οι επικείμενες μεταρρυθμίσεις δεν θα καταφέρουν να επιτύχουν την ουσιαστική αλλαγή στην προσέγγιση της Ευρώπης για την παροχή κινήτρων, με σκοπό την καινοτομία, στις κρατικές ενισχύσεις που εξακολουθούν να κατανέμονται σε εθνικό επίπεδο και στο κόστος μετάβασης.
Latest News
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως
Γιατί οι πισίνες των ξενοδοχείων στην Ισπανία έγιναν πεδίο… μάχης
Οι πισίνες των ξενοδοχείων είναι το πιο πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ισπανία στη μάχη της με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
Ποια μοντέλα της Adidas γίνονται ανάρπαστα και εκτοξεύουν τις πωλήσεις
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών υπολογίζει ότι τα λειτουργικά της κέρδη θα ανέλθουν σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ έναντι προηγούμενου στόχου 500 εκατομμυρίων ευρώ,
Ποια χώρα της Ευρώπης έχει 2% πληθωρισμό -Γιατί δεν επιταχύνει τη μείωση των επιτοκίων
Η οικονομία των 300 δισ. δολαρίων της Τσεχικής Δημοκρατίας ανακάμπτει από δύο χρόνια στασιμότητας
Η Wall Street ρίχνει δισεκατομμύρια σε κινεζικές εταιρείες
Το αποκαλύπτει έκθεση του Κογκρέσου
Ο Μπάϊντεν δηλώνει σε εργαζομένους ότι διαφωνεί με την εξαγορά της U.S. Steel
Στο μικροσκόπιο της ισχυρής Επιτροπής για τις ξένες επενδύσεις η συμφωνία
Πώς η Ρωσία παρακάμπτει τις κυρώσεις - Κατασκευάζει νέους εμπορικούς δρόμους στην Ασία
Τα ναυτιλιακά και σιδηροδρομικά δίκτυα μέσω Ιράν και ένα θαλάσσιο πέρασμα της Αρκτικής θα μπορούσαν να δώσουν νέες διεξόδους στη Μόσχα