Ως «καλή στρατηγική κίνηση» για τη Motor Oil χαρακτήρισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού ομίλου, την επενδυτική απόφαση που έλαβε από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή και λειτουργία του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 877 MW με καύσιμο το φυσικό αέριο, στην Κομοτηνή.

Ο Πέτρος Τζαννετάκης κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ρωτήθηκε αναφορικά με την ανακοίνωση της επένδυσης των 375 εκ. ευρώ για τον CCGT και συγκεκριμένα για τους λόγους που η Motor Oil αναλαμβάνει αυτό το εγχείρημα: «Για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, που είχε αδειοδοτηθεί η ΤΕΡΝΑ, αποφασίσαμε να αυξήσουμε τη διαθέσιμη ισχύ στα 877 MW από τα 665 MW, ενώ ταυτόχρονα έχει και υψηλή απόδοση 64%. Πρόκειται για την υψηλότερη σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που έχουν ανακοινωθεί στην Ελλάδα», σημείωσε και συνέχισε:

Καθετοποιημένος όμιλος στην ηλεκτρική ενέργεια

«Είναι μία καλή στρατηγική κίνηση. Οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας για τα επόμενα 15 χρόνια. Ανεβαίνουν και οι ΑΠΕ, όμως, αποσύρονται και οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ», είπε, εννοώντας προφανώς την ανάγκη της άμεσης κάλυψης των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και τον απαιτούμενο χρόνο ώστε οι ΑΠΕ μαζί με τα συστήματα αποθήκευσης να μπορούν να ανταποκρίνονται ανά πάσα ώρα και στιγμή στη ζήτηση. Πρόσθεσε, επίσης, ότι ο νέος CCGT θα προσφέρει IRR (βαθμός απόδοσης της επένδυσης) 10 με 13% και προέβλεψε δυναμική στη λειτουργία του με υποσχόμενα έσοδα.

Ο ίδιος επίσης εξήγησε ότι «με την κίνηση αυτή μπαίνουμε στην αγορά ως καθετοποιημένος όμιλος. Χρειαζόμαστε ηλεκτροπαραγωγή αφού η ελληνική αγορά είναι ακόμη ημιτελής». Ο κ. Τζαννετάκης ερωτηθείς για το αν εξετάζει το ενδεχόμενο επένδυσης και σε άλλη μονάδα απάντησε αρνητικά: «Είμαστε επαρκείς σε παραγωγή. Διαθέτουμε και εταιρία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, την NRG. Όταν εξαγοράσαμε την εταιρία είχε 9.000 πελάτες και σήμερα έχει 150.000».

Αναλυτές ζήτησαν επίσης από τον αναπληρωτή CEO της Motor Oil ενημέρωση για το χρηματοδοτικό σχήμα του CCGT. Όπως είπε θα προέλθει κατά 75% από τραπεζικό δανεισμό και κατά 25% από ίδια κεφάλαια. Η κάθε μία εταιρία θα εισφέρει από 50 εκ. ευρώ.

Αναφέρθηκε, επίσης, και στα σχέδια για τις ΑΠΕ λέγοντας πως ο πρώτος στόχος στον οποίο κινείται η εταιρία είναι τα 600 MW. Το 2022 ολοκληρώνονται έργα 364 MW και η Motor Oil θα επιλέξει και από το χαρτοφυλάκιο συνολικής ισχύος 600 MW για την επίτευξη του προαναφερόμενου στόχου.

Αγορά καυσίμων

Στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, έγινε συζήτηση και για την αγορά των πετρελαιοειδών.

Ο κ. Τζαννετάκης έκανε λόγο για «αναλαμπές αισιοδοξίας παρά την πανδημία και τη μεταβλητότητα των περιθωρίων διύλισης». Όπως έκανε γνωστό στη Motor Oil βλέπουν σημάδια ανάκαμψης της εσωτερικής αγοράς των καυσίμων κίνησης από τον Απρίλιο έως και την περίοδο που διανύουμε, του Ιουνίου. Εξέφρασε την πεποίθηση πως η ζήτηση του Ιουνίου μπορεί να φτάσει στα επίπεδα του 2019.

Ωστόσο, ήταν απαισιόδοξος για την αγορά των αεροπορικών καυσίμων. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος βλέπει ανάκαμψη της το 2023, λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.

Η Motor Oil για το 2020, σύμφωνα με τον ίδιο άντεξε και το 2021 είναι έτοιμη να γυρίσει στην επιτυχία. Ο κ. Τζαννετάκης τόνισε ότι οι εξαγωγές του πρώτου τριμήνου ήταν εκείνες που περιόρισαν τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς των καυσίμων, ενώ η παραγωγική δυναμικότητα των διυλιστηρίων της Κορίνθου ήταν υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια