Η κλιματική αλλαγή θα μπορούσε να ωθήσει περισσότερους από 200 εκατομμύρια ανθρώπους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους τις επόμενες τρεις δεκαετίες και να δημιουργήσουν εστίες μετανάστευσης, εκτός εάν ληφθούν επειγόντως μέτρα για τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών και τη γεφύρωση του χάσματος ανάπτυξης, διαπιστώνει έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Η έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα εξετάζει πώς οι επιπτώσεις της της κλιματικής αλλαγής, όπως η λειψυδρία, η μείωση της παραγωγικότητας των καλλιεργειών και η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα μπορούσαν να δημιουργήσουν εκατομμύρια «μετανάστες του κλίματος» έως το 2050, με βάση τρία διαφορετικά σενάρια με διαφορετικούς βαθμούς δράσης και ανάπτυξης του κλίματος.
Σύμφωνα με το πιο απαισιόδοξο σενάριο, με υψηλό επίπεδο εκπομπών και άνιση ανάπτυξη, η έκθεση προβλέπει έως και 216 εκατομμύρια ανθρώπους να μετακινούνται στις χώρες τους στις έξι αναλυθείσες περιοχές. Αυτές οι περιοχές είναι η Λατινική Αμερική, η Βόρεια Αφρική, η Υποσαχάρια Αφρική, η Ανατολική Ευρώπη, η Κεντρική Ασία, η Νότια Ασία, η Ανατολική Ασία και ο Ειρηνικός.
Στο πιο φιλικό για το κλίμα σενάριο, με χαμηλό επίπεδο εκπομπών και χωρίς αποκλεισμούς, βιώσιμη ανάπτυξη, ο αριθμός των μεταναστών θα μπορούσε να είναι έως και 80% χαμηλότερος, αλλά θα έχει ως αποτέλεσμα τη μετακίνηση 44 εκατομμυρίων ανθρώπων.
Η έκθεση δεν εξέτασε τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως οι επιπτώσεις σε ακραία καιρικά φαινόμενα
Τα ευρήματα “επιβεβαιώνουν τη δύναμη του κλίματος να προκαλέσει τη μετανάστευση εντός των χωρών”, δήλωσε η Viviane Wei Chen Clement, ανώτερη ειδικός για την κλιματική αλλαγή στην Παγκόσμια Τράπεζα και μία εκ των συντακτών της έκθεσης.
Στο χειρότερο σενάριο, η Υποσαχάρια Αφρική-η πιο ευάλωτη περιοχή λόγω της ερημοποίησης, και της εξάρτησης του πληθυσμού από τη γεωργία-θα είχε τη μεγαλύτερη κίνηση, με έως και 86 εκατομμύρια μετανάστες για το κλίμα να κινούνται εντός των εθνικών συνόρων.
Η Βόρεια Αφρική, ωστόσο, προβλέπεται να έχει το μεγαλύτερο ποσοστό κλιματικών μεταναστών, με 19 εκατομμύρια ανθρώπους να μετακινούνται, που ισοδυναμεί με περίπου το 9% του συνολικού πληθυσμού της, κυρίως λόγω της αυξημένης λειψυδρίας στη βορειοανατολική ακτή της Τυνησίας, τη βορειοδυτική ακτή της Αλγερίας , στο δυτικό και νότιο Μαρόκο, ανέφερε η έκθεση.
Στη Νότια Ασία, το Μπαγκλαντές επηρεάζεται ιδιαίτερα από τις πλημμύρες και τις αποτυχίες των καλλιεργειών που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των προβλεπόμενων μεταναστών για το κλίμα, με 19,9 εκατομμύρια ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου ενός αυξανόμενου μεριδίου γυναικών, να μετακινούνται έως το 2050 υπό το απαισιόδοξο σενάριο.
Η έκθεση δεν εξέτασε τη διασυνοριακή μετανάστευση του κλίματος.
Ωστόσο, τα πρότυπα μετανάστευσης από τις αγροτικές προς τις αστικές περιοχές συχνά προηγούνται των διασυνοριακών μετακινήσεων.
Ενώ η επίδραση της κλιματικής αλλαγής στη μετανάστευση δεν είναι καινούργια, είναι συχνά μέρος ενός συνδυασμού παραγόντων που ωθούν τους ανθρώπους να μετακινηθούν και λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής απειλών. Τα άτομα που πλήττονται από συγκρούσεις και ανισότητες είναι επίσης πιο ευάλωτα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, καθώς έχουν περιορισμένα μέσα προσαρμογής.
Η έκθεση προειδοποιεί επίσης ότι τα σημεία μετανάστευσης θα μπορούσαν να εμφανιστούν μέσα στην επόμενη δεκαετία και να ενταθούν έως το 2050.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ