Η πανδημία επιταχύνει την αυτοματοποίηση ακόμα και στις παραδόσεις προϊόντων και στη διανομή φαγητού: τουλάχιστον 1.000 μηχανικοί ντελιβεράδες θα προστεθούν στους στόλους κινεζικών εταιρειών το επόμενο δωδεκάμηνο.
Οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba και JD.com, μαζί με την εταιρεία διανομής φαγητού Meituan, προγραμματίζουν να απασχολούν 2.000 ρομπότ το 2022, αριθμός τετραπλάσιος σε σχέση με σήμερα, αναφέρει την Τρίτη το Reuters. Κάποια από τα ρομπότ είναι ιπτάμενα drone, τα περισσότερα όμως είναι μεγάλα κουτιά με ρόδες.
Εκατομμύρια κούριερ στην Κίνα παραδίδουν προϊόντα με κόστος που περιορίζεται μέχρι τα 3 γιουάν (0,40 ευρώ), ωστόσο αρκετές επιχειρήσεις πειραματίζονται με ρομποτικές παραδόσεις από το 2013, εν μέρει επειδή αδυνατούν να βρουν αρκετό προσωπικό.
Η κυβέρνηση έχει, επίσης, επιβάλλει περιόδους ξεκούρασης για τους διανομείς, οι οποίοι πασχίζουν να καλύψουν την υψηλή ζήτηση εν μέσω πανδημίας.
«Η Covid-19 έχει προσφέρει μεγάλη ώθηση» στο πείραμα των ρομποτικών διανομέων, λέει στο Reuters ο Σιά Χουασιά, επικεφαλής επιστήμονας της Meituan. Η εταιρεία λάνσαρε την υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 2020, νωρίτερα από ό,τι προγραμμάτιζε αρχικά.
Ο στόλος της περιλαμβάνει σήμερα 100 ρομπότ, των οποίων το κόστος μειώθηκε από τα 600.000 γουάν (79.000 ευρώ) το 2020 στα 400.000 γουάν (53.000) ευρώ φέτος. Σύμφωνα με τον Σιά, μέχρι το 2025 η τιμή θα έχει πέσει στα 27.000 ευρώ, οπότε τα ρομπότ της εταιρείας θα φτάνουν τα 10.000.
Νωρίτερα από ό,τι προγραμμάτιζε αρχικά λάνσαρε την ρομποτική υπηρεσία και η JD.com, η οποία διαθέτει σήμερα περίπου 200 ρομπότ και να τα αυξήσει στα 1.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Η Alibaba, το κινεζικό αντίστοιχο της Amazon, έχει πραγματοποιήσει ένα εκατομμύριο ρομποτικές παραδόσεις με τα 200 ρομπότ της, αριθμός που προγραμματίζεται να αυξηθεί στα 1.000 μέχρι τον Μάρτιο και στα 10.000 τα επόμενα τρία χρόνια.
Το κόστος των ρομπότ της Alibaba και της JD.com υπολογίζεται στα 33.000 ευρώ, αλλά συνεχώς πέφτει.
Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, οι παραδόσεις από αυτόνομα ρομπότ θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος των παραδόσεων κατά 10% έως 40% στις πόλεις.
Τα ρομπότ παρουσιάζουν, ωστόσο, και μειονεκτήματα, όπως η αδυναμία τους να ανέβουν σκάλες ή να κινηθούν σε δύσκολους δρόμους.
Προς το παρόν, τα αυτόνομα ρομπότ προτιμώνται για παραδόσεις προϊόντων αντί για διανομή φαγητού που απαιτεί μεγαλύτερη ταχύτητα.
«Η αποτελεσματικότητα είναι μικρή σε περιοχές με γραφεία. Ο κόσμος παραγγέλνει πολύ φαγητό αλλά η χωρητικότητα των οχημάτων είναι περιορισμένη» λέει η 25χρονη Ζανγκ Τζι καθώς ένα ρομπότ της παραδίδει ένα πακέτο στο γραφείο της στο Πεκίνο.
Με ρομπότ πειραματίζονται και εταιρείες εκτός Κίνας. Η ρωσική Yandex και η αμερικανική Yandex, για παράδειγμα, σκοπεύουν να αρχίσουν σύντομα τις ρομποτικές παραδόσεις φαγητού σε αμερικανικές πανεπιστημιουπόλεις.
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου