Το TikTok είναι μία από τις πολλές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης που μπορεί κάποιος να εγκαταστήσει στη συσκευή του. Επίσης, είναι και η εφαρμογή που σε μεγάλο βαθμό αποδεικνύει τη δύναμη που έχει το βίντεο.
Πολύ πρόσφατα, η εφαρμογή που ξεκίνησε την πορεία της το 2016, ξεπέρασε το ορόσημο του ενός δισεκατομμυρίου ενεργών χρηστών σε μηνιαία βάση. Δηλαδή μέσα 5 χρόνια. Αυτό από μόνο του δεν λέει και πολλά. Αν όμως σκεφτούμε ότι το Facebook χρειάστηκε 9 χρόνια για να φτάσει στο ένα δισεκατομμύριο χρήστες, το Instagram χρειάστηκε 8 χρόνια ενώ τα YouTube και WhatsApp από 7, τότε συνειδητοποιούμε την έκταση του επιτεύγματος.
Internet-Πανδημία-Αλγόριθμος: Το τρίπτυχο της επιτυχίας
Η ραγδαία ανάπτυξη της εφαρμογής μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από τη μεγαλύτερη διείσδυση του Internet στις ζωές μας. Σύμφωνα με το «Our World in Data», ένα ερευνητικό project του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης δείχνει ότι ο αριθμός των ανθρώπων που περιηγούνται στον Παγκόσμιο Ιστό έχουν τριπλασιαστεί από την περίοδο που ξεκινούσε το Facebook τη λειτουργία του.
Ένας άλλος παράγοντας που συνέβαλλε στην άνοδο είναι και η ίδια η πανδημία. Παρά το γεγονός ότι το TikTok ήταν ήδη δημοφιλές με 500 εκατομμύρια χρήστες το 2018, το πρώτο τρίμηνο του 2020 – δηλαδή στο ξέσπασμα της πανδημίας με την παράλληλη εφαρμογή των πρώτων περιοριστικών μέτρων – η εφαρμογή έγινε download άλλες 315 εκατομμύρια φορές.
Σύμφωνα με την ανάλυση του Economist, τρίτος σημαντικός παράγοντας είναι ο ίδιος ο αλγόριθμος της εφαρμογής. Η σελίδα «For You», η οποία παρέχει στους χρήστες μία ατελείωτη σειρά επιλεγμένων βίντεο, ουσιαστικά κρατάει το βλέμμα των χρηστών κολλημένο στις οθόνες.
Ανθεκτικότητα στις απαγορεύσεις
Βέβαια, σε αντίθεση με άλλες εφαρμογές, το TikTok έχει αντιμετωπίσει πολύ περισσότερη κυβερνητική παρέμβαση, σε παγκόσμια κλίμακα. Τον Ιούνιο του 2020 η Ινδία το απαγόρευσε μαζί με αρκετές ακόμα εφαρμογές κινεζικής προέλευσης, επικαλούμενη λόγους εθνικής ασφάλειας. Το ίδιο απείλησε λίγο αργότερα να κάνει η κυβέρνηση Τραμπ στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ακολούθησε η απαγόρευση σε αρκετές – μουσουλμανικές – χώρες όπως Μπαγκλαντές, Ινδονησία και Πακιστάν, για «ανάρμοστο» περιεχόμενο.
Όμως οι επικρίσεις δεν έλειψαν ούτε στην ίδια την Κίνα. Τον Απρίλιο, η Bytedance, ιδιοκτήτρια του TikTok, κλήθηκε για εξηγήσεις από την κινεζική ρυθμιστική αρχή, μαζί με άλλες 33 εταιρείες, από τις οποίες ζητήθηκε να σταματήσουν τις αντί-ανταγωνιστικές πρακτικές.
Παρόλα αυτά, η εφαρμογή συνεχίζει να υπάρχει, να συνεχίζει την πορεία της και επιπλέον να γίνεται και αντικείμενο αντιγραφής. Τα Instagram και YouTube έχουν λανσάρει τις δικές τους λειτουργίες δημιουργίας βίντεο μικρής διάρκειας. Απόδειξη ότι τελικά, μεταξύ των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμηση για το βίντεο, σε σχέση με τις υπόλοιπες μορφές περιεχομένου.
Latest News
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»
O CEO του TikTok περνά στην αντεπίθεση - «Δεν φεύγουμε από τις ΗΠΑ»
Η υπογραφή Μπάιντεν στο σχετικό νομοσχέδιο ουσιαστικά ορίζει προθεσμία για την πώληση στις 19 Ιανουαρίου - μία ημέρα πριν από τη λήξη της θητείας του
Η Microsoft μέσω AI κερδίζει μερίδια αγοράς και στο cloud
Τι αναμένεται να δείξουν τα οικονομικά αποτελέσματα των τεχνολογικών κολοσσών των ΗΠΑ
Η Qualcomm μπαίνει και επισήμως στα... χωράφια των Intel και AMD
Η Qualcomm θεωρεί τα X Elite και X Plus άκρως ανταγωνιστικά και απέναντι στα τσιπ M3 της Apple
Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Επαγγελματικά email: Τα λάθη που κάνουμε – Οι «κανόνες» για τη σωστή τεχνική
Πώς θα υπάρχει αμεσότητα στην ανάγνωση από τον παραλήπτη;