Στο ραντάρ του ΟΣΕ μπαίνει η σύνδεση της Αρχαίας Ολυμπίας με την Αθήνα, τα λιμάνια Κατακόλου και Κυλλήνης, το αεροδρόμιο του Αράξου, αλλά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο διεθνούς εμβέλειας αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται λόγω και του έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος στο επίκεντρο του σχεδιασμού για την αναβάθμιση των υποδομών της Δυτικής Πελοποννήσου.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, η τροχοδρόμηση της ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης από την Πάτρα ως την Αρχαία Ολυμπία και την Αθήνα, εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα αλλάξουν το τοπίο των μεταφορών. Σε συνδυασμό δε με την αναβάθμιση των λιμένων Κατακόλου και Κυλλήνης, όπου αναμένεται να αναπτυχθεί και υδατοδρόμιο, αλλά και με τον σχεδιασμό για το λιμάνι της Πάτρας και πιθανώς το αεροδρόμιο του Αράξου, η περιοχή αναμένεται να βγει μια ιδιότυπη απομόνωση, αποκτώντας νέα αναπτυξιακή δυναμική.
Όπως είπε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Θανάσης Κοτταράς, στο OlympiaForumII, «η Ηλεία σε 3 χρόνια θα μπορούσε να αποτελεί ένα case study για την εισφορά των υποδομών στην ανάπτυξη της περιοχής». Εξάλλου, τα τελευταία δύο χρόνια, η σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας έχει μπει στην κορυφή του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με «ναυαρχίδα» το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο των 3,3 δισ. ευρώ που αναμένεται ως το τέλος του έτους.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός για τη Δυτική Πελοπόννησο ξεκινά από την αναβάθμιση της γραμμής Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ εντός του 2022. Πρόκειται για ένα έργο 2,3 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η γραμμή πρόσφατα χαρακτηρίστηκε ως τουριστική, δίνοντας τη δυνατότητα στον Οργανισμό να βάλει τουριστικά δρομολόγια.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, πρόκειται να υπογραφεί μία ακόμα σύμβαση, αυτή τη φορά από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, για την αναβάθμιση και λειτουργική αποκατάσταση του ιστορικού Σιδηροδρομικού Σταθμού του Πύργου, προϋπολογισμού 504.924,22 ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για ένα «μοναδικό μνημείο», όπως είπε ο κ. Κοτταράς, καθώς έχει σχεδιαστεί από τον Ερνέστο Τσίλλερ.
Έχουν, επίσης, ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ οι μελέτες επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα ως τον Πύργο και Αρχαίο Ολυμπία και έχει ήδη κατατεθεί αίτημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ένταξή της στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η μελέτη της σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Κυλλήνης και το αεροδρόμιο του Αράξου. «Ο σιδηρόδρομος για να μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας περιοχής θα πρέπει να συνδέεται με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα αστικά κέντρα, τους τουριστικούς προορισμούς και τις βιομηχανικές περιοχές» σημείωσε ο κ. Κοτταράς.
Latest News
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα
Εξάρχου (Intrakat): Η Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για μία πιο ισχυρή οικονομία
Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσε σε μία οικονομία που θα εξάγει, παράγοντας πλούτο και αξία
Καραμούζης (Φόρουμ Δελφών): Επενδύσεις 44 δισ. ευρώ στις υποδομές τα επόμενα χρόνια
«Πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου
Ταχιάος: Kλείνει η σήραγγα «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας - Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία
«Θα πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών