Στο ραντάρ του ΟΣΕ μπαίνει η σύνδεση της Αρχαίας Ολυμπίας με την Αθήνα, τα λιμάνια Κατακόλου και Κυλλήνης, το αεροδρόμιο του Αράξου, αλλά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο διεθνούς εμβέλειας αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται λόγω και του έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος στο επίκεντρο του σχεδιασμού για την αναβάθμιση των υποδομών της Δυτικής Πελοποννήσου.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, η τροχοδρόμηση της ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης από την Πάτρα ως την Αρχαία Ολυμπία και την Αθήνα, εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα αλλάξουν το τοπίο των μεταφορών. Σε συνδυασμό δε με την αναβάθμιση των λιμένων Κατακόλου και Κυλλήνης, όπου αναμένεται να αναπτυχθεί και υδατοδρόμιο, αλλά και με τον σχεδιασμό για το λιμάνι της Πάτρας και πιθανώς το αεροδρόμιο του Αράξου, η περιοχή αναμένεται να βγει μια ιδιότυπη απομόνωση, αποκτώντας νέα αναπτυξιακή δυναμική.

Όπως είπε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Θανάσης Κοτταράς, στο OlympiaForumII, «η Ηλεία σε 3 χρόνια θα μπορούσε να αποτελεί ένα case study για την εισφορά των υποδομών στην ανάπτυξη της περιοχής». Εξάλλου, τα τελευταία δύο χρόνια, η σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας έχει μπει στην κορυφή του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με «ναυαρχίδα» το μεγάλο σιδηροδρομικό πακέτο των 3,3 δισ. ευρώ που αναμένεται ως το τέλος του έτους.

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός για τη Δυτική Πελοπόννησο ξεκινά από την αναβάθμιση της γραμμής Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ εντός του 2022. Πρόκειται για ένα έργο 2,3 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η γραμμή πρόσφατα χαρακτηρίστηκε ως τουριστική, δίνοντας τη δυνατότητα στον Οργανισμό να βάλει τουριστικά δρομολόγια.

Μέσα στις επόμενες ημέρες, πρόκειται να υπογραφεί μία ακόμα σύμβαση, αυτή τη φορά από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, για την αναβάθμιση και λειτουργική αποκατάσταση του ιστορικού Σιδηροδρομικού Σταθμού του Πύργου, προϋπολογισμού 504.924,22 ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για ένα «μοναδικό μνημείο», όπως είπε ο κ. Κοτταράς, καθώς έχει σχεδιαστεί από τον Ερνέστο Τσίλλερ.

Έχουν, επίσης, ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕ οι μελέτες επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα ως τον Πύργο και Αρχαίο Ολυμπία και έχει ήδη κατατεθεί αίτημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ένταξή της στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η μελέτη της σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Κυλλήνης και το αεροδρόμιο του Αράξου. «Ο σιδηρόδρομος για να μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας περιοχής θα πρέπει να συνδέεται με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα αστικά κέντρα, τους τουριστικούς προορισμούς και τις βιομηχανικές περιοχές» σημείωσε ο κ. Κοτταράς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» – Εντάσσονται 150 νέα έργα ύψους 340 εκατ. ευρώ
Κατασκευές |

Ένταξη έργων 340 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» - Απόφαση Πέτσα

Εκατόν πέντε έργα, συνολικού προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ, εντάσσονται στο πρόγραμμα για την τοπική αυτοδιοίκηση «Αντώνης Τρίτσης», με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών, Στέλιου Πέτσα

Οικοδομικές άδειες – Τον Φεβρουάριο η υποβολή προσφορών για το έργο ψηφιοποίησής τους
Ακίνητα |

Οικοδομικές άδειες: Τον Φεβρουάριο η υποβολή προσφορών για το έργο ψηφιοποίησής τους

Περίπου 3.500.000 είναι τα κτίρια και οι πολεοδομικές άδειες προς ψηφιοποίηση, με τον όγκο των εγγράφων που θα πρέπει να πάρουν ψηφιακή μορφή να φτάνει τις 50 εκατομμύρια σελίδες. Άλλα 550.000 κτίρια, σε 32 δήμους με σημαντική πυκνότητα κτιρίων και αυθαιρέτων, θα αποτυπωθούν όχι απλά ψηφιακά, αλλά σε 3D