
Η LloydsList στο πλαίσιο των ετήσιων αφιερωμάτων της παρουσίασε πρόσφατα και τους δέκα σημαντικότερους παράγοντες που με τις θέσεις τους και παρεμβάσεις επηρεάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διεθνή ναυτιλία. Στην έκτη θέση της λίστας περιλαμβάνεται και ένα δικός μας ο κ. Σωτήρης Ράπτης. Ο κ. Ράπτης μαζί με την κ. Katalin Dobranszky-Bartus, εκπροσωπούν την Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (Ecsa) η οποία όπως σημειώνει η LloydsList, έχει αναδειχθεί μαζί με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) ως μία από τους σημαντικότερους φορείς πλοιοκτητών που διαφωνούν με το νομοθετικό πακέτο «Fit for 55» της ΕΕ.
Η Ecsa εκπροσωπεί 19 εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών που ελέγχουν περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και είναι ένας από τους πολλούς φορείς που ασκούν πίεση για αλλαγές στη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Θέλει τους ναυλωτές, όχι τους πλοιοκτήτες, να πληρώνουν για τις εκπομπές και θέλει τα έσοδα να χρησιμοποιούνται για ένα Ταμείο (Maritime Climate Fund) για να βοηθήσει την πράσινη μετάβαση – αντανακλώντας τον φόβο της βιομηχανίας ότι διαφορετικά τα χρήματα μπορεί να καταλήξουν στα κρατικά ταμεία.
Οι νέοι γενικοί γραμματείς (Acting Secretary General) της Ecsa είναι από κοινού οι Σωτήρης Ράπτης και Katalin Dobranszky-Bartus, και διαδέχθηκαν τον Martin Dorsman τον Οκτώβριο.
Ο κ. Ράπτης, Director, Maritime Safety & Environment, ECSA, έχει τεράστια εμπειρία σχετικά με το EU ETS, καθώς μεταξύ άλλων παρακολουθούσε το θέμα ως εκπρόσωπος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment με έδρα το Βέλγιο στο παρελθόν αλλά εργαζόμενος και έξι χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν την απασχόληση του στην Ένωση των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (European Sea Ports Organisation) και τώρα στην Ecsa. Ο Σωτήρης Ράπτης είναι εξειδικευμένος δικηγόρος, μιλά ελληνικά και αγγλικά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Κολέγιο του Λονδίνου στο Κέντρο του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Του απονεμήθηκε το Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών 2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως μέλος του blog “G700” για την προώθηση της δικαιοσύνης μεταξύ γενεών.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα