Συνολικά, το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει «βγει εκτός αγοράς» λόγω καθυστερήσεων που καταγράφονται στις προσεγγίσεις των πλοίων στα λιμάνια και η κατάσταση δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης, εκτιμά η sea-intelligence.
Η εταιρεία αναλύσεων μελέτησε τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2021 και εκτίμησε ότι το 11,5% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς containers βρίσκεται καθηλωμένο έξω από τα λιμάνια, παρουσιάζοντας ωστόσο μια μείωση σε σχέση με το 12,3% του Οκτωβρίου του 2021.
Κρίνοντας όμως από τα στοιχεία, φαίνεται ότι δεν υπάρχει ένδειξη επικείμενης βελτίωσης. Η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά είναι σύμφωνα με την sea-intelligence το 2% της παγκόσμιας δυναμικότητας να «παγιδεύεται» σε καθυστερήσεις. Δείχνει επίσης ξεκάθαρα το τεράστιο μέγεθος του προβλήματος το 2021, μια χρονιά όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση (εν μέρει λόγω της πτώσης στις αρχές του 2020) και ταυτόχρονα η μεταφορική δυναμικότητα μειώθηκε ουσιαστικά κατά 11%.
Όσον αφορά τη συμφόρηση τερματικών σταθμών στη Βόρεια Αμερική, η ελαφρά βελτίωση μετά τoν Απρίλιο πέρυσι, αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου, για να υπάρξει μια μικρή βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου, λόγω των καλύτερων συνθηκών στα λιμάνια της Σαβάνα και στο Τσάρλεστον.
Στην Ευρώπη, η κατάσταση επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς σημάδια βελτίωσης. Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα μπορούσαμε κάλλιστα να περιμένουμε να δούμε μια συνεχή ανοδική ώθηση των ναύλων, καθώς η συμφόρηση είναι πιθανό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία, και ως εκ τούτου στη διαθέσιμη χωρητικότητα, σημειώνει η sea-intelligence.
Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται το 2022 και δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις βελτιώσεων, καταλήγει.