
Ψυχρός, ανέκφραστος, αλλά με μάλλον καλοκάγαθο πρόσωπο, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζιπίνγκ, πρέπει να είναι ένα γνήσιο παιδί του μεταμαοϊκού ΚΚΚίνας. Με άλλα λόγια, ενώ είναι «παιδί» της ανατροπής που έφερε στο ΚΚίνας ο Ντενγκ Σιαο Πινγκ (1904-1997) το 1978, δύο χρόνια μετά το θάνατο του Μάο Τσε Τουνγκ (1894-1976), σήμερα έχει βάλει στόχο να διατηρήσει μονίμως το Κόμμα που κυβερνά στην εξουσία. Μια εξουσία εξάλλου στην οποίαν ο ίδιος θα παίζει τον κύριο και αμετακίνητο ρόλο. Υπό αυτή την έννοια το κρίσιμο πρόβλημα του προέδρου Σι, είναι αυτό του συνδυασμού της συμμετοχής της Κίνας στον διεθνή καταμερισμό της εργασίας με αξιώσεις και επιτυχίες με την λειτουργιά μιας αυταρχικής διακυβέρνησης, στο εσωτερικό μιας χώρας με τεράστιες διαφορές σε ποικίλα επίπεδα.
Στη διάρκεια της 25λεπτης ομιλίας του, ο πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας ξεκαθάρισε δύο βασικές θέσεις. Πρώτον, υποστήριξε με έμφαση όχι μόνον την κινεζική συμμετοχή στην διαδικασία της παγκοσμιοποίησης, αλλά και την πρωτοπορία της χώρας του στην εμβάθυνση και εξάπλωση του φαινομένου. Χρησιμοποιώντας μια γλώσσα που θα ζήλευαν οι γκουρού της ελεύθερης οικονομίας, ο πρόεδρος Σι τάχθηκε κατά του προστατευτισμού και τόνισε ότι ο ανταγωνισμός είναι μια διαδικασία προσαρμογής, καινοτομίας και βελτίωσης των οικονομικών επιδόσεων, που μόνον αυτές προσφέρουν ουσιαστικό όφελος στην κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Σι Τζιπίνγκ, υπογράμμισε ότι «κάνουν λάθος όσοι ακολουθούν το δρόμο της δημιουργίας ψυχροπολεμικού κλίματος, καθ’ όσον οι αντιπαραθέσεις δεν λύνουν προβλήματα, οξύνοντας αυτά που ήδη υπάρχουν…».
«Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, τόνισε ο Κινέζος πρόεδρος, ότι οι πρακτικές ηγεμονίας και εκφοβισμού που συναντώνται στο κύμα της ιστορίας είναι ατελέσφορες. Φυσικά οι χώρες έχουν αποκλίσεις και διαφωνίες μεταξύ τους, ωστόσο μια προσέγγιση μηδενικού αθροίσματος, που διευρύνει το δικό του κέρδος εις βάρος των άλλων δεν θα βοηθήσει».
Δίνοντας επίσης μια φιλοσοφική διάσταση, σε αυτά που έλεγε ο Σι είπε:
«Όπως λέει ένα κινέζικο ρητό, «Η ορμή του κόσμου είτε ακμάζει είτε μειώνεται- η κατάσταση του κόσμου είτε προοδεύει είτε υποχωρεί. Ο κόσμος αναπτύσσεται πάντα μέσα από την κίνηση των αντιφάσεων, χωρίς αντίφαση, τίποτα δεν θα υπήρχε. Η ιστορία της ανθρωπότητας είναι μια ιστορία επίτευξης ανάπτυξης μέσω της αντιμετώπισης διαφόρων δοκιμών και της ανάπτυξης μέσω της υπέρβασης διαφόρων κρίσεων. Πρέπει να προχωρήσουμε ακολουθώντας τη λογική της ιστορικής προόδου και να αναπτυχθούμε ιππεύοντας το κύμα ανάπτυξης της εποχής μας.
Παρά όλες τις αντιξοότητες, η ανθρωπότητα θα προχωρήσει. Πρέπει να μάθουμε από τη σύγκριση μακροχρόνιων κύκλων ιστορίας και να δούμε την αλλαγή στα πράγματα μέσα από τη λεπτή αποχρωσή τους. Πρέπει να καλλιεργήσουμε νέες ευκαιρίες εν\ μέσω κρίσεων, να ανοίξουμε νέους ορίζοντες σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο και να συγκεντρώσουμε μεγάλη δύναμη για να αντιμετωπίσουμε δυσκολίες και προκλήσεις.»
Στη βάση, λοιπόν αυτού του σκεπτικού, ο Κινέζος πρόεδρος πρότεινε:
- κοινή προσπάθεια σε παγκόσμιο επίπεδο για την αντιμετώπιση και εξάλειψη της πανδημίας.
- προώθηση μιας σταθερής ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, χωρίς περιορισμούς, αλλά με συντονισμό των μακροπολιτικών και ενίσχυση της συνέργειας των πολιτικών για την πρόληψη συστημικών κινδύνων.
- γεφύρωση του χάσματος μεταξύ Βορρά και Νότου, ιδιαίτερα στο τεχνολογικό επίπεδο, όπου οι διαφορές δημιουργούν νέα ρήγματα.
- Αισθητή βελτίωση του Δείκτη Ανθρώπινης Ανάπτυξης, ο οποίος μειώθηκε για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια.
Ο φτωχός πληθυσμός του κόσμου έχει αυξηθεί κατά περισσότερα από 100 εκατομμύρια. Σχεδόν 800 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στην πείνα. Οι δυσκολίες αυξάνονται στην επισιτιστική ασφάλεια, την εκπαίδευση, την απασχόληση, την ιατρική, την υγεία και άλλους τομείς σημαντικούς για τη διαβίωση των ανθρώπων. Ορισμένες αναπτυσσόμενες χώρες έχουν ξαναπέσει στη φτώχεια και την αστάθεια λόγω της πανδημίας. Πολλοί στις ανεπτυγμένες χώρες ζουν επίσης δύσκολες στιγμές.
Ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουμε, πρέπει να τηρήσουμε μια ανθρωποκεντρική φιλοσοφία ανάπτυξης, να θέσουμε την ανάπτυξη και τα μέσα διαβίωσης μπροστά και στο επίκεντρο των παγκόσμιων μακροπολιτικών, να πραγματοποιήσουμε την ατζέντα του 2030 του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και να οικοδομήσουμε μεγαλύτερη συνεργεία μεταξύ των υπαρχόντων μηχανισμών αναπτυξιακής συνεργασίας για την προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης παγκοσμίως. Πρέπει να υποστηρίξουμε την αρχή των κοινών αλλά διαφοροποιημένων ευθυνών, να προωθήσουμε τη διεθνή συνεργασία για την κλιματική αλλαγή στο πλαίσιο της ανάπτυξης και να εφαρμόσουμε τα αποτελέσματα της COP26 στη Σύμβαση Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή. Οι ανεπτυγμένες οικονομίες θα πρέπει να αναλάβουν την ηγεσία να τηρήσουν τις ευθύνες τους για τη μείωση των εκπομπών, να τηρήσουν τη δέσμευσή τους για οικονομική και τεχνολογική υποστήριξη», είπε ο Σι Τζιπινγκ.
Χωρίς βέβαια να αναφέρει ούτε μια φορά τη λέξη δημοκρατία, γεγονός που είναι μεστό σε περιεχόμενο,από τα λόγια του γίνεται κατάδηλο,πως φιλοδοξία του Κινέζου προέδρου είναι η διεθνής διάδοση ενός μοντέλου αυταρχικού καπιταλισμού, στον οποίον αντί κράτους δικαίου θα υπάρχει ένα κράτος επιτήρησης και αυταρχισμού και στο οποίο η ελεύθερη κριτική σκέψη θα ισοπεδώνεται.Όμως το καθεστως αυτό, με τη χρήση προωθημένων τεχνικών προπαγάνδας,απο πληροφόρησης και συνωμοσιολογίας,θα υπονομεύει θεσμούς και ευαίσθητες αρθρώσεις στη Δύση,με στόχο την ενίσχυση ακροδεξιών κυρίως πολιτικών οντοτήτων.
Ήδη στις ΗΠΑ,, ο λαϊκισμός, ο βοκισμός (wokism) και η ασυναρτησία αποτελούν τη νέα δήθεν προοδευτική κουλτούρα, με θεμελιώδη αναζήτηση το πολύ σοβαρό ερώτημα «ποιο είναι το σεξ των αγγέλων».!!!
Στη βάση λοιπόν αυτών των εξελίξεων, ο πρόεδρος Σι, πολύ ευγενικά, μας ευχήθηκε περαστικά.
«Το Νταβός είναι γνωστό ως παράδεισος για χειμερινά σπορ. Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου θα ανοίξουν σύντομα= Είμαστε βέβαιοι ότι η Κίνα θα παρουσιάσει έναν βελτιωμένο, ασφαλή και υπέροχο Παιχνίδι στον κόσμο. Το επίσημο σύνθημα για το Πεκίνο 2022 είναι «Μαζί για ένα κοινό μέλλον». Πράγματι, ας ενώσουμε τα χέρια με πλήρη εμπιστοσύνη και ας εργαστούμε μαζί για ένα κοινό μέλλον», μας είπε κλείνοντας.


Latest News

Σε μια κανονική χώρα η δικαιοσύνη θα έψαχνε την Αλήθεια για το πολιτικό χρήμα, και η αντιπολίτευση θα πρωτοστατούσε σε αυτό το αίτημα
Κάποια στιγμή πρέπει να εξετάσουμε τι σημαίνει θεσμική αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων. Και η διαφάνεια στο πολιτικό χρήμα είναι εξόχως κρίσιμο ζήτημα.

Η ελευθερία στην περιέργεια – Μια τεράστια μεταρρύθμιση
Σε εποχές μετασχηματισμού η ανάπτυξη δεν είναι, όπως κάποιοι νομίζουν, μία απλή τεχνική διαδικασία - Απαιτεί όραμα, τόλμη και ελεύθερο χώρο στην περιέργεια

Τα «μαύρα» ενοίκια
Αν κάτι ξένισε είναι η σπουδή για μια ακόμα φορά με την παρούσα κυβέρνηση να δώσει πρώτα νέα επιδόματα, αντί να προηγηθούν φοροελαφρύνσεις

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα

Ανάσταση! Δηλαδή, ζωή, ανάσα και ελπίδα
Ανάσταση σημαίνει τερματισμός κάθε λογής θανάτου, νίκη απέναντι σε ό,τι σκοτώνει τη ζωή. Να ξαναβρούμε τον τρόπο να ζούμε, να ανασαίνουμε και να ελπίζουμε