Το φράγμα των 355 εκατ. dwt, έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).
Ειδικότερα τον Μάρτιο του 2022, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 4.140 πλοία (άνω των 1.000 gt) που έχουν μεταφορική ικανότητα 355,34 εκατ. dwt.
Σε αριθμό πλοίων το ιστορικό ρεκόρ ανήκει πίσω στο 2008 όταν ο ελληνόκτητος στόλος αποτελούνταν από 4.173 με μεταφορική ικανότητα όμως σχεδόν 100 εκατ. dwt λιγότερη (260.929.221 dwt) γεγονός που δείχνει τη συνεχή αύξηση του μέσου μεγέθους ανά πλοίο.
Σε σύγκριση με πέρσι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος, μετράει 102 πλοία περισσότερα και 4,87 εκατ. επιπλέον dwt . Τα δεδομένα περιλαμβάνουν και 167 υπό παραγγελία πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16,26 εκατ. dwt.
Ανά κατηγορία πλοίων οι διαφορές του μεριδίου των Ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστού του παγκόσμιου στόλου της αντίστοιχης κατηγορίας είναι μικρές σε σύγκριση με πέρυσι με εξαίρεση τα πλοία μεατφοράς αερίου όπου το μερίδιο των ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστό του παγκοσμίου στόλου, «πέταξε» στο 15% φέτος έναντι 11,2% πέρυσι σε όρους dwt. Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 25,3% του παγκοσμίου στόλου δεξαμενοπλοίων σε όρους dwt (26,4% πέρυσι), ενώ τα φορτηγά (bulk carriers – Ore) το 17% (16,8% πέρυσι), και τα containerships το 5,6% (7,5% πέρυσι). Στο σύνολο του ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 15,3%, του παγκοσμίου στόλου με όρους μεταφορικής ικανότητας.
Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών συμφερόντων πλοίων, άνω των 1.000 g.t. είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Πιο συγκεκριμένα είναι στα 12,3 έτη από 14,7 έτη ο παγκόσμιος μέσος όρος.
Την ίδια περίοδο ωστόσο το ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε περαιτέρω καθώς ελληνική σημαία έχουν υψωμένη 570 πλοία, 59,61 εκατ. dwt, μειωμένα κατά 14 πλοία ή 2,7 εκατ. dwt σε σχέση με πέρσι.
Η σημαία της Λιβερίας συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις μεταξύ των ελλήνων εφοπλιστών με 1.014 πλοία , 90.031.049 dwt και ακολουθεί αυτή των Νησιών Μάρσαλ με 1.009 πλοία , 79.756.562 dwt.
Τέλος ο αμερικανικός νηογνώμονας (ABS) συγκεντρώνει τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία (175) και ακολουθεί ο βρετανικός (Lloyd’s Register) με 111 ελληνόκτητα πλοία και ο DNV με 78 πλοία.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης