Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα υψηλά που έφθασαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από τρεις εβδομάδες κινούνται οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια, ενώ στους δείκτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα αυξομειώσεις, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί και στη ναυτιλία.

Σε γενικές γραμμές, όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, μπορεί βραχυπρόθεσμα ορισμένοι κλάδοι ή και συγκεκριμένες διαδρομές να κερδίζουν από μια αναταραχή, όπως μια πολεμική σύγκρουση μακροπρόθεσμα, όμως η ναυτιλία κερδίζει από την ανάπτυξη του εμπορίου. Και ένα πόλεμος σημαίνει «πάγωμα» των ρυθμών ανάπτυξης και της ζήτησης.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Intermodal, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κάποια φορτία που ξεκινούσαν από Μαύρη Θάλασσα έχουν αντικατασταθεί από φορτία από τις ΗΠΑ (Κόλπος του Μεξικού), με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου προς όφελος των υψηλότερων ναύλων, όμως αυτό που περιμένει η ναυλαγορά είναι αν οι τιμές των εμπορευμάτων (π.χ. σιτηρά) λόγω του πολέμου παραμείνουν στα ύψη και πόσο αυτό θα επηρεάσει τη ζήτηση, με αποτέλεσμα να φέρει αρνητικά αποτελέσματα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.

Οσον αφορά τους δείκτες δεξαμενοπλοίων, ο Baltic Dirty Tanker Index έκλεισε την Παρασκευή στις 1.127, χάνοντας 170 μονάδες σε μία εβδομάδα, ενώ ο Baltic Clean Tanker Index υποχώρησε 56 μονάδες, στις 994. Πάντως ο ναύλος στα suezmax στη γραμμή TD6 από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο μπορεί να έπεσε, αλλά κυμαίνεται στα 85.500 δολάρια την ημέρα, ενώ ένα aframax στη γραμμή TD17 από Βαλτική Θάλασσα προς το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη κερδίζει 155.233 δολ. την ημέρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης