Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα υψηλά που έφθασαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από τρεις εβδομάδες κινούνται οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια, ενώ στους δείκτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα αυξομειώσεις, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί και στη ναυτιλία.
Σε γενικές γραμμές, όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, μπορεί βραχυπρόθεσμα ορισμένοι κλάδοι ή και συγκεκριμένες διαδρομές να κερδίζουν από μια αναταραχή, όπως μια πολεμική σύγκρουση μακροπρόθεσμα, όμως η ναυτιλία κερδίζει από την ανάπτυξη του εμπορίου. Και ένα πόλεμος σημαίνει «πάγωμα» των ρυθμών ανάπτυξης και της ζήτησης.
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Intermodal, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κάποια φορτία που ξεκινούσαν από Μαύρη Θάλασσα έχουν αντικατασταθεί από φορτία από τις ΗΠΑ (Κόλπος του Μεξικού), με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου προς όφελος των υψηλότερων ναύλων, όμως αυτό που περιμένει η ναυλαγορά είναι αν οι τιμές των εμπορευμάτων (π.χ. σιτηρά) λόγω του πολέμου παραμείνουν στα ύψη και πόσο αυτό θα επηρεάσει τη ζήτηση, με αποτέλεσμα να φέρει αρνητικά αποτελέσματα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Οσον αφορά τους δείκτες δεξαμενοπλοίων, ο Baltic Dirty Tanker Index έκλεισε την Παρασκευή στις 1.127, χάνοντας 170 μονάδες σε μία εβδομάδα, ενώ ο Baltic Clean Tanker Index υποχώρησε 56 μονάδες, στις 994. Πάντως ο ναύλος στα suezmax στη γραμμή TD6 από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο μπορεί να έπεσε, αλλά κυμαίνεται στα 85.500 δολάρια την ημέρα, ενώ ένα aframax στη γραμμή TD17 από Βαλτική Θάλασσα προς το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη κερδίζει 155.233 δολ. την ημέρα.
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες