
Κατά 92% αυξήθηκε η αξία του ελληνόκτητου στόλου από το 2018 μέχρι το 2022, σύμφωνα με την VesselsValue, η οποία για να γιορτάσει την επιστροφή των Ποσειδωνίων μετά από τέσσερα χρόνια (2018 τελευταία έκθεση) εξέτασε την εξέλιξη του ελληνόκτητου στόλου αυτή την τετραετία.
Αύξηση 92% το διάστημα 2018-2022
Όπως διαπίστωσε, το διάστημα μεταξύ 2018-2022 η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 92%. Αυτή είναι μια σημαντική αύξηση δεδομένου ότι ο στόλος το ίδιο διάστημα αυξήθηκε μόνο κατά 474 πλοία (11%). Οι στόλοι Bulker, Container και LNG αυξήθηκαν σημαντικά, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν πιο οικολογικό φορτίο, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, τονίζει η VesselsValue.
Πρώτες Ιαπωνία και Κίνα
Στην σχετική κατάταξη την πρώτη θέση κατέχει η Ιαπωνία με αξία στόλου του 2022 στα 211,5 δισ. δολ. και ακολουθεί η Κίνα στα 204,5 δισ. δολ. καθώς οι δυο αυτές χώρες διαθέτουν μεγάλους στόλους από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αξία των οποίων εκτινάχθηκε στα ύψη το 2022.
Η αξία του στόλου εξαρτάται κατά πολύ από την πορεία των ναυλαγορών. Μια καλή ναυλαγορά ενισχύει τις αξίες των πλοίων σε αντίθεση με μια κακή που τις «βυθίζει».
Η Ελλάδα κορυφαίος αγοραστής
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος αγοραστής από την τελευταία έκθεση Ποσειδωνίων το 2018.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. To ίδιο διάστημα του 2022, απέκτησαν 130 μεταχειρισμένα πλοία, με τα bulkers να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα