
Από τις πλέον ποιοτικές σημαίες του κόσμου είναι η ελληνική σημαία, σύμφωνα με την λίστα που επεξεργάζεται κάθε χρόνο η οργάνωση «Paris MOU», που προχωρεί σε ελέγχους δεκάδες χιλιάδες πλοίων.
Το «Paris MOU» δημοσιεύει στις αρχές Ιουλίου κάθε έτους το αποτέλεσμα των ελέγχων σε πλοία που πραγματοποίησε στη διάρκεια της προηγούμενης τριετίας. Το αποτέλεσμα εκφράζεται ως μια συγκεντρωτική λίστα ποιοτικής κατάταξης των σημαιών που έφεραν τα πλοία που ελέγχθηκαν.
Η λίστα χωρίζεται σε λευκή που περιλαμβάνει τις σημαίες τα πλοία των οποίων υπέστησαν τις λιγότερες παρατηρήσεις (κρατήσεις) μετά από ελέγχους. Η γκρίζα σημαία περιλαμβάνει σημαίες με μία μέτρια επίδοση και η μαύρη λίστα περιλαμβάνει σημαίες με πολύ κακές επιδόσεις. Οι σημαίες που κατατάσσονται στη μαύρη λίστα θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου.
Η ελληνική σημαία (το ελληνικό νηολόγιο) βρίσκεται στην έκτη θέση της σχετικής κατάταξης των σημαιών που βρίσκονται στη λευκή λίστα από την έβδομη που ήταν μια χρονιά πριν.
Το ταξίδι ποιότητας της ελληνικής σημαίας, συνεχίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία χρόνια.
Η κατάταξη της ελληνικής σημαίας
Καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε όρους χωρητικότητας (dwt), η Ελλάδα είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ. Η Ελλάδα παραμένει σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), στη λευκή λίστα μιας σειράς οργανισμών και μετρήσεων, όπως είναι η Λευκή Λίστα STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η Λευκή Λίστα του Paris MoU και του Tokyo MoU.
Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Ποιοτικό Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες του πίνακα επιδόσεων Κρατών Σημαίας (π.χ. επικύρωση συμβάσεων του ΙΜΟ, διαδικασίες ελέγχου πλοίων από το Κράτος Λιμένα κ.λπ.), που δημοσιεύεται από το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS).
Στις λίστες του 2022 (αφορούν ελέγχους που ολοκληρώθηκαν το 2021) περιλήφθηκαν συνολικά 68 σημαίες με 40 εξ αυτών να είναι στη λευκή λίστα, 21 στη γκρίζα λίστα και επτά στη μαύρη λίστα.
Στις λίστες του 2021, που καλύπτουν δεδομένα του 2020, περιλαμβάνονταν 70 σημαίες εκ των οποίων 39 ήταν στη λευκή λίστα, 22 στη γκρίζα λίστα και εννέα στη μαύρη λίστα.
Η Δανία διατήρησε την πρωτιά στη λευκή λίστα, ενώ η Εσθονία ήταν το μόνο νηολόγιο που ανέβηκε από τη γκρίζα λίστα στη λευκή λίστα.
Τόσο η Αίγυπτος όσο και η Αλγερία έπεσαν από τη γκρίζα λίστα στη μαύρη λίστα, ενώ η Σιέρα Λεόνε, η Μπελίζ και η Τανζανία κατάφεραν να βελτιώσουν τις θέσεις τους ανεβαίνοντας από την μαύρη στη γκρίζα λίστα.
Οι σημαίες της λευκής λίστα που παρουσίασαν σημαντική βελτίωση είναι της Ιαπωνίας, η οποία μετακινήθηκε από τη 10η στην Πέμπτη θέση, και η Τουρκία, η οποία βελτιώθηκε στη 16η θέση πέρυσι για να ανέλθει στην όγδοη. Μεγάλες πτώσεις κατέγραψε η σημαία του Ηνωμένου Βασίλειου η οποία έπεσε από τη 13η θέση στη 19η, ενώ και σημαία της Γερμανίας έπεσε ακόμη από τη 15η στην 32η!
Την πρώτη δεκάδα της λευκής λίστας αποτελούν οι σημαίες της Δανίας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Μπαχάμες, Ιαπωνίας, Ελλάδας, Βερμούδων, Τουρκίας, Σιγκαπούρης και Ιταλίας..


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών