Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το αργό Brent έπεσε κάτω από τα 100 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά εδώ και μήνες. Το ίδιο και το West Texas Intermediate . Ο χαλκός έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο σε σχεδόν δύο χρόνια.

Και όλα έδειχναν ότι ο πληθωρισμός είχε αρχίσει να κάνει φανερές τις επιπτώσεις του: η ύφεση είναι προ των πυλών και όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις τα εμπορεύματα ετοιμάζονται για βουτιά. Έκτοτε ωστόσο, και το πετρέλαιο και ο χαλκός ανέκαμψαν.

Όπως επισημαίνει σε ανάλυσή του το oilprice.com, η ανάκαμψη του πετρελαίου θα συνεχιστεί παρά την αβεβαιότητα στις αγορές: ό,τι κι αν συμβεί στην κερδοσκοπική αγορά, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου είναι περιορισμένη ενώ η ζήτηση είναι πολύ ζωντανή και εξακολουθεί να αυξάνεται.

Διαβάστε επίσης – ΟΠΕΚ+: Για μια ακόμα φορά δεν πέτυχε τους στόχους παραγωγής

Η αντιστάθμιση κινδύνου

Οι Financial Times το αποκαλύπτουν ξεκάθαρα. Σε άρθρο τους στις αρχές της εβδομάδας που αναφερόταν στην πτώση των τιμών μεταξύ των εμπορευμάτων, οι συντάκτες έγραψαν ότι είπαν ότι «τα αμοιβαία κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου έπαιξαν κεντρικό ρόλο στις πρόσφατες μειώσεις των τιμών στα εμπορεύματα».

Αν ο μεγάλος φόβος του 2020 και του 2021 ήταν η Covid, φέτος οι φόβοι είναι δύο: Ο Ρώσος Βλαντιμίρ Πούτιν και η ύφεση. Και φαίνεται όλο και περισσότερο ότι το δεύτερο ξεπερνά το πρώτο όσον αφορά την αξία του τρόμου.

Διαβάστε επίσης – Ρωσία: Νέο ενεργειακό όπλο κατά της Ευρώπης

Η συζήτηση για την ύφεση είναι πάνω από όλα τα νέα. Οι κεντρικές τράπεζες γίνονται στόχος επικρίσεων για σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής πολύ γρήγορα, επιταχύνοντας την ύφεση. Ήταν μόνο θέμα χρόνου να αποφασίσουν τα hedge funds να το παίξουν με ασφάλεια και να αρχίσουν να ξεπουλάνε. Αλλά, και αυτό είναι το σημαντικό κομμάτι, αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα θεμελιώδη.

Η πραγματική ζήτηση

Το πόσο καμία σχέση δεν έχουν οι διακυμάνσεις των τιμών της αγοράς με την πραγματική ζήτηση και την προσφορά μερικές φορές επισημάνθηκε πρόσφατα από την Wells Fargo. Σύμφωνα με το τμήμα επενδυτικής στρατηγικής της τράπεζας, οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο μεγαλύτερος καταναλωτής πετρελαίου στον κόσμο, βρίσκονται ήδη σε ύφεση.

«Υπάρχει το τεχνικό μέρος της ύφεσης, αλλά μετά υπάρχει η σημαντική επιδείνωση της κατανάλωσης και της απασχόλησης», δήλωσε στο Bloomberg αυτή την εβδομάδα ο ανώτερος αναλυτής στρατηγικής του Ινστιτούτου Επενδύσεων της Wells Fargo για την παγκόσμια αγορά, Sameer Samana. «Το τεχνικό μέρος είναι η πρώτη μισή ιστορία και το κύριο βάρος της ανεργίας και της κατανάλωσης είναι το δεύτερο μισό», πρόσθεσε ο Samana.

Ο πληθωρισμός, σύμφωνα με αναλυτές της Wells Fargo, έχει αποδειχθεί πολύ ταχύτερος και ευρύτερος από ό,τι αρχικά αναμενόταν, το καταναλωτικό κλίμα έχει ως αποτέλεσμα επιδεινωθεί και οι επιχειρήσεις αλλάζουν τα σχέδια δαπανών τους. Ωστόσο, η ζήτηση πετρελαίου εξακολουθεί να είναι ισχυρή, όπως φαίνεται να είναι σε όλο τον κόσμο, παρόλο που ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν πτώση. Σύμφωνα με τον Ed Morse της Citi, για παράδειγμα, «σχεδόν όλοι έχουν μειώσει τις προσδοκίες τους για τη ζήτηση για το έτος».

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, ότι η Goldman Sachs, σε αντίθεση με τη Citi,λέειότι το πετρέλαιο θα μπορούσε ακόμη να φτάσει τα 140 δολάρια το βαρέλι, ακόμη και με όλους τους φόβους ύφεσης που στροβιλίζονται στην αγορά. «Τα 140 δολάρια εξακολουθούν να είναι η βασική μας περίπτωση, επειδή, σε αντίθεση με τα μετοχικά στοιχεία, τα οποία είναι προβλεπόμενα περιουσιακά στοιχεία, τα εμπορεύματα πρέπει να λύσουν τη σημερινή αναντιστοιχία προσφοράς και ζήτησης», δήλωσε στο CNBC αυτή την εβδομάδα ο Damien Courvalin της Goldman.

Βουτιά 20%

Οι τιμές του πετρελαίου είναι τώρα χαμηλότερες κατά περισσότερο από 20% σε σύγκριση με τα υψηλά άνω των 121 δολαρίων το βαρέλι στις αρχές Ιουνίου.

«Ενώ οι πιθανότητες ύφεσης πράγματι αυξάνονται, είναι πρόωρο για την αγορά πετρελαίου να υποκύψει σε τέτοιες ανησυχίες», πρόσθεσε ο Κούρβαλιν. «Η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να αναπτύσσεται, με την άνοδο της ζήτησης πετρελαίου φέτος να ξεπερνά σημαντικά την αύξηση του ΑΕΠ, υποστηριζόμενη από την επαναλειτουργία μετά την COVID-19 στην Ασία-Ειρηνικό καθώς και από την επανέναρξη των διεθνών ταξιδιών. Επιπλέον, η ανάκαμψης της ζήτησης της Κίνας μετά τα επιθετικά lockdown έρχεται πάνω από τις προσδοκίες μας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Αγορές