
Συνεχίζει να υποχωρεί στη διεθνή κατάταξη λιμανιών ο ελεγχόμενος από τους Κινέζους της COSCO Πειραιάς, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της «LloydsList» που αφορούν το 2021.
Οπως αναφέρει η διεθνής εφημερίδα στην έκδοση «The top 100 ports 2022», το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας σημείωσε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μείωση της διακίνησης φορτίων εμπορευματοκιβωτίων στα 5,31 εκατ. teu, έναντι 5,43 εκατ. teu έναν χρόνο πριν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει πέντε θέσεις στην κατάταξη σε σχέση με τα δεδομένα του 2020, καθώς η πανδημία Covid 19, η συμφόρηση των λιμανιών και οι ακυρώσεις δρομολογίων εξακολουθούσαν να υφίστανται.
Και όλα αυτά ενώ στο σύνολό τους τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου κατάφεραν το 2021 να καλύψουν το χαμένο έδαφος του 2020 – το οποίο χάθηκε λόγω της πανδημίας – και να σημειώσουν αύξηση των διακινούμενων φορτίων άνω του 7%, στα 676,1 εκατ. teu, αριθμός που υπερκάλυψε την ύφεση του 2020.
Ωστόσο, η εικόνα δεν ήταν ίδια παντού, με τη Βόρεια Αμερική κυρίως να δίνει το στίγμα της ανάκαμψης. Στη Μεσόγειο καταγράφηκε μια ανάλογη διπλή εικόνα, καθώς άλλα λιμάνια κέρδισαν και άλλα έχασαν έδαφος. Οπως αναφέρει η έκδοση, το λιμάνι της Ταγγέρης στο Μαρόκο είναι το πιο κερδισμένο, καταγράφοντας άνοδο 25% σε έναν χρόνο, στα 7,173 εκατ. teu και θεωρείται πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου με τη Βαλένθια να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με άνοδο 3,2%, στα 5,604 εκατ. teu. Ενώ εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση του λιμανιού Marsaxlokk της Μάλτας (άνοδος πάνω από 20%) στα 2,967 εκατ. teu.
Διαβάστε επίσης – «Ever Arm»: Το μεγαλύτερο containership που έχει «δέσει» στο λιμάνι του Πειραιά
Τα σχέδια της COSCO
Από την άλλη πλευρά, ήταν μια απογοητευτική χρονιά για τον Πειραιά, με τη διακίνηση φορτίων να υποχωρεί κατά 2,3% στα 5,3 εκατ. teu, όπως προαναφέρθηκε. Ωστόσο, η COSCO εξακολουθεί να επιμένει, σημειώνει η «LloydsList», ότι στοχεύει να αυξήσει τους όγκους διακινούμενων φορτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου έως και 10 εκατ. teu στα επόμενα χρόνια.
Οσον αφορά τον Πειραιά, η συνολική μείωση στη διακίνηση φορτίων κατά 2,3%, προήλθε σύμφωνα με τη «LloydsList» κυρίως από τη μείωση κατά 4,1% στη διακίνηση φορτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ και ήταν λίγο κάτω από τα 4,7 εκατ. teu στο τέλος του 2021, ενώ έχουν τη δυνατότητα χειρισμού 7,2 εκατ. teu.
Αυτή η πτώση αντισταθμίστηκε από μια αύξηση 13,9% στον μικρότερο προβλήτα I, που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, ο οποίος διακίνησε 615.510 teu. Οπως και το 2020, η ανάπτυξη του τερματικού σταθμού το 2021 προήλθε από την αύξηση του όγκου μεταφόρτωσης.
Ο ΟΛΠ πρόσθεσε επίσης πέντε γερανούς στοίβαξης το 2021, συν έναν νέο γερανό super-post-panamax που θα του επιτρέψει να χειρίζεται πλοία 20.000 teu.
Η διακίνηση φορτίων
Ενώ το 2021 σηματοδότησε το δεύτερο έτος μείωσης της διακίνησης φορτίων στον Πειραιά, η COSCO Shipping Ports που ελέγχει όλο το λιμάνι έχει κάνει ξεκάθαρη τη φιλοδοξία της να φτάσει τη διακίνηση φορτίων στα 10 εκατ. teu στην ανατολική πύλη προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, σημειώνει η «LloydsList».
Μάλιστα υπενθυμίζει ότι το φθινόπωρο του 2021 η COSCO Shipping Ports απέκτησε επίσημα άλλο ένα 16% του λιμανιού από το ελληνικό Δημόσιο για 88 εκατομμύρια ευρώ (89,3 εκατομμύρια δολάρια), για να αυξήσει το συνολικό μερίδιο ιδιοκτησίας της στο 67%. Εξασφάλισε επίσης από την κυβέρνηση πενταετή παράταση για να εκπληρώσει τις επενδυτικές της δεσμεύσεις ύψους 294 εκατ. ευρώ στο λιμάνι.
Επισημαίνεται ότι και το 2022 συνεχίζεται η πτωτική ρότα στον Πειραιά, καθώς το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 διακινήθηκαν από τους δύο προβλήτες της ΣΕΠ 2,535 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 9,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τον μήνα Ιούλιο διακινήθηκαν 391.500 εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 12% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)