
Στην Κωνσταντινούπολη πραγματοποιήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου το πρώτο διεθνές συνέδριο ναυτιλίας, ISTSHIP 22, με τιμώμενη χώρα την Ελλάδα.
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την KOSDER-Ένωση Τούρκων Ακτοπλόων και Χειριστών, την TSA-Ένωση Τούρκων Εφοπλιστών και τελούσε υπό την αιγίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Τουρκίας, ενώ η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο της Χαράλαμπο Σημαντώνη, μέλη του ΔΣ και μεγάλη αποστολή.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, παραβρέθηκε μεγάλος αριθμός Ελλήνων συμμετεχόντων, προερχόμενοι από όλες τις δραστηριότητες της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η Pınar Kalkavan Sesel, Πρόεδρος της Kosder και ο Cihan Ergenç, Πρόεδρος της TSA χαιρέτισαν την έναρξη του συνεδρίου και στη συνέχεια έκοψαν εθιμοτυπικά, με τη συμμετοχή του προέδρου της ΕΕΝΜΑ, της INTERCARGO και των προέδρων και εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλίας, την κορδέλα του συνεδρίου.
Διαβάστε επίσης: Επίσκεψη της ΕΕΝΜΑ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο
Οι συμμετέχοντες
Στην τελετή έναρξης εκτός των διοργανωτών, συμμετείχαν και οι: Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ εκπροσωπώντας και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO και εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Durmuş Ünüvar, Director General of Coastal Safety, Tamer Kıran, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Τουρκίας, Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, Funmi Folorunso, Γενική Γραμματέας της Αφρικανικής Ένωσης Εφοπλιστών, Figen Ayan, Πρόεδρος της Association of Mediterranean Cruise Ports, Dr. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, Dott. Lorenzo Matacena, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών.

Στο συνέδριο παρευρέθηκε ο Αντιπρόεδρος του ΝΕΕ, Βασίλης Λογοθέτης και στις εργασίες του που το κεντρικό θέμα ήταν το περιβάλλον και ο περιορισμός εκπομπών άνθρακα, συμμετείχαν οι: Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO, Δρ. Νίκος Λιάπης, μέλος του ΔΣ της ΕΕΝΜΑ και ο Ναύαρχος ε.α. Ανδρέας Συρίγος, ειδικός σύμβουλος της ΕΕΝΜΑ.
Σημαντώνης: Απαραίτητο να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στην πράσινη εποχή
Στην κεντρική του ομιλία ο Πρόεδρος Χαράλαμπος Σημαντώνης του, επεσήμανε: «Οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων γνώρισαν σημαντική αύξηση μεταξύ 2014 και 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει επίσης σημειώσει ανάπτυξη 25% έως το 2030 στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη βιώσιμη κινητικότητα. Οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων αντιπροσωπεύουν το 58% της ευρωπαϊκής θαλάσσιας κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας την ανάπτυξη σε συγκεκριμένες περιοχές όπως η Ανατολική Μεσόγειος. Με βάση το πακέτο «Fit for 55», τα κράτη μέλη θα αναθεωρήσουν τη νομοθεσία τους, υιοθετώντας τους κανονισμούς της ΕΕ και διασφαλίζοντας την πράσινη μετάβαση. Ας ελπίσουμε ότι η υιοθέτηση νέων νόμων και πολιτικών θα διαμορφώσει ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας για το ΣΔΣ, παρέχοντας κίνητρα, ενώ θα απευθύνεται σε σύγχρονα πλοία εξοπλισμένα με νέες τεχνολογίες. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στη θαλάσσια πράσινη εποχή, χωρίς να διαταραχθεί η κανονικότητα της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, που εξυπηρετούνται από θαλάσσια δρομολόγια». Και ολοκλήρωσε σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Οι χώρες μας παραδοσιακά συνεργάζονται στο διεθνές εμπόριο, πλέοντας μαζί στη Μεσόγειο Θάλασσα, δεσμευμένες από ισχυρούς δεσμούς σε όλη την ιστορία. Πρέπει να ενισχύσουμε αυτά τα όρια που υπάρχουν εδώ και αιώνες προσδοκώντας να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας στον ναυτιλιακό τομέα και το εμπόριο».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών