Τη δυνατότητα χορήγησης ενίσχυσης σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του κόστους των λιπασμάτων, καθορίζει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων – Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης». Η τροπολογία αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα από τη Βουλή.
Η μορφή της ενίσχυσης, οι δικαιούχοι, οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ο τρόπος καταβολής της, θα καθορισθούν με προσεχή ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Διαβάστε επίσης: Γιώργος Γεωργαντάς: Πότε και πώς θα δοθούν οι ενισχύσεις για λιπάσματα και ζωοτροφές
Η σχετική δαπάνη, μέχρι το ποσό των εξήντα εκατομμυρίων (60.000.000) ευρώ, θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το αιτιολογικό της τροπολογίας, με το προτεινόμενο άρθρο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τη χορήγηση ενισχύσεων σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων, σύμφωνα με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων.
Η διάταξη κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να ενισχυθούν οικονομικά οι επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων λόγω των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη συνεπακόλουθη διεθνή αύξηση των τιμών στην ενέργεια, τη μεγάλη αύξηση των τιμών των λιπασμάτων και τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις.
Η προτεινόμενη διάταξη
Αναλυτικά, η προτεινόμενη διάταξη έχει ως εξής:
Ενίσχυση επιχειρήσεων γεωργικών εκμεταλλεύσεων
1. Σε επιχειρήσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων δύναται να χορηγείται ενίσχυση, σύμφωνα με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων λόγω της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του κόστους των λιπασμάτων. Δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα, επαγγελματίες αγρότες, καθώς και νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και δεν υπερβαίνει το συνολικό ποσό των εξήντα εκατομμυρίων (60.000.000) ευρώ.
2. Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και ανεκχώρητη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
3. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της ενίσχυσης ή ότι ο λαβών δεν είναι δικαιούχος ή ότι δικαιούται ποσό ενίσχυσης μικρότερο από αυτό που έλαβε, πέραν των προβλεπομένων από άλλες διατάξεις κυρώσεων, το σύνολο ή το υπερβάλλον ποσό ενίσχυσης, κατά περίπτωση, επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου, με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C14/06) και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190). Οι οφειλές που βεβαιώνονται δυνάμει της παρούσας καταβάλλονται εφάπαξ και, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δεν υπάγονται σε ρύθμιση αποπληρωμής οφειλών βάσει νόμου, δικαστικής απόφασης, συμφωνίας ή απόφασης διοικητικού οργάνου.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται η μορφή της ενίσχυσης, η ενωσιακή νομική βάση χορήγησής της και εξειδικεύονται οι δικαιούχοι και η μεθοδολογία προσδιορισμού του ύψους της ενίσχυσης, οι όροι, οι ειδικότερες προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ο τρόπος καταβολής της, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, οι διαδικασίες ελέγχου, ανάκτησης, βεβαίωσης και είσπραξης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
Latest News
Ποιοι εντάσσονται στα σχέδια βελτίωσης από την ΠΕ Φθιώτιδας
Αυξάνεται κατά 410.000 ευρώ ο προϋπολογισμός για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
ΕΛΟΠΥ: Μάχη με τις στρεβλώσεις της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας
Στους άμεσους στόχους η διασφάλιση αποφυγής ελληνοποιήσεων των προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας από τρίτες χώρες
Πώς προχωρά το «μακροπρόθεσμο όραμα» για τις αγροτικές περιοχές
Οι αγροτικές περιοχές της ΕΕ καλύπτουν το 83% του εδάφους της ΕΕ
Αυγενάκης: Η Ελληνίδα αγρότισσα είναι η ψυχή της ελληνικής περιφέρειας
Εκδήλωση του Επιμελητηρίου Ηρακλείου και του Συνδέσμου Μελών Γυναικείων Σωματείων Ηρακλείου
Συνάντηση ΥπΑΑΤ με εκπροσώπους του συνεταιρισμού ΕΝΙΠΕΑ Φαρσάλων
Τι ζήτησαν οι εκπρόσωποι του Συνεταιρισμού ΕΝΙΠΕΑ Φαρσάλων
Συνάντηση Αυγενάκη με κτηνοτρόφους της Αταλάντης για την ευλογιά στα αιγοπρόβατα
Ενημέρωση για το μείζον ζήτημα της διαχείρισης της νόσου υης ευλογιάς στα αιγοπρόβατα
Ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο της ΚΑΠ: 10 διευκρινίσεις και 9 απαντήσεις
Σε καίρια ερωτήματα απαντούν οι τεχνικοί σύμβουλοι στη σύνταξη του ΣΣ της ΚΑΠ
Έρχεται προκαταβολή για ζημιές σε φυτικό κεφάλαιο από πυρκαγιές του 2023
Τα ποσά ανά περιοχή
Κανονισμός για την προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων - Οι αλλαγές
Οι κύριες βελτιώσεις του υφιστάμενου συστήματος γεωγραφικών ενδείξεων
Τι ισχύει για τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος – Όλες οι φορολογικές αλλαγές
Οι νομοθετικές μεταβολές