
Τώρα είναι η «σωστή στιγμή» να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και να εφαρμοστεί μια στοχευμένη προβολή στη βάση μια σύγχρονης τεχνοκρατικής μελέτης για την προώθησή του και την προσέλκυση νέων αγορών. Αυτό επισημαίνει σε σημερινή της ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων της πόλης, γνωστοποιώντας στοιχεία για την κίνηση στο εννεάμηνο φέτος, σε σχέση με το 2019.
Πρόκειται για «ένα σχέδιο που το αναζητά η πόλη χρόνια και που θεωρούμε ότι όλοι – δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπουργείο Τουρισμού και φορείς – μπορούν και πρέπει να σταθούν αρωγοί σε αυτό για να μπορέσει η πόλη να προσελκύει ταξιδιώτες, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους 365 ημέρες το χρόνο», υπογραμμίζει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).
Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Νέες δυνατότητες ανοίγει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Κατά την ΕΞΘ, το σχέδιο αυτό, επειδή αφορά και παρεμβάσεις στην πόλη, «πρέπει να προχωρήσει υπό την αιγίδα του δημάρχου Θεσσαλονίκης και για αυτό η ένωση ζήτησε τη στήριξή του από τον πρωθυπουργό, τον οποίο έχει ενημερώσει για όλα τα δεδομένα», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Το πρόβλημα της πόλης είναι η έλλειψη ζήτησης, λόγω μη αναγνωρισιμότητας του προορισμού», διευκρινίζεται.
Πολύ καλό καλοκαίρι, αλλά ανησυχία για τον χειμώνα
Στο μεταξύ, χαρακτηρίζοντας «πολύ καλό το καλοκαίρι» από πλευράς τουριστικής κίνησης στην πόλη, με βάση τα στοιχεία της έρευνας που διενεργεί σε μηνιαία βάση η εταιρεία τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting για λογαριασμό της ένωσης, η ΕΞΘ εκφράζει την ανησυχία της για τον επερχόμενο χειμώνα.
Στο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, «σημειώθηκε πτώση τόσο στην πληρότητα, της τάξης του 13,9% και με τη μέση στο 61%, όσο και στο RevPar (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) κατά 3,4%, με αποτέλεσμα ο σχετικός δείκτης να διαμορφώνεται σε 52,61 ευρώ», όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η ΕΞΘ.
Για την αύξηση 12,2% που παρατηρήθηκε στη μέση τιμή δωματίου (ARR), η ένωση σημειώνει ότι «δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την σημαντικότατη αύξηση του λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όσο προχωράμε προς τον χειμώνα».
Επισημαίνεται ότι τα προαναφερόμενα νούμερα περιλαμβάνουν και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2022, που παραδοσιακά είναι ο μήνας με την υψηλότερη τουριστική κίνηση στην περιοχή.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι