
Τα περιστατικά μεταφοράς επιβατών ευθύνονται για περίπου έναν στους επτά θανάτους, που σχετίζονται με τραυματισμούς που μπορούν να προληφθούν. Ωστόσο, ο κίνδυνος του θανάτου για τους επιβάτες ανά μίλι ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με τον τρόπο και το μέσο μεταφοράς.
Τα ταξίδια με μηχανές ή αυτοκίνητο παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, ενώ τα αεροπορικά, τα σιδηροδρομικά και αυτά μέσω λεωφορείων έχουν χαμηλότερα ποσοστά θανάτου.
Κατά μέσο όρο 3.287 άτομα σε όλο τον κόσμο, πεθαίνουν κάθε μέρα σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα. Εκτός από τα 1,3 εκατομμύρια άτομα που πεθαίνουν σε τροχαία κάθε χρόνο, η Ένωση Ασφαλών Διεθνών Οδικών Ταξιδιών (Association for Safe International Road Travel) εκτιμά ότι 20 έως 50 εκατομμύρια περισσότερα άτομα τραυματίζονται ή έχουν αναπηρία.
Στις απαρχαιωμένες ελληνικές ράγες το διεθνές εμπόριο – Γιατί οι Έλληνες δεν προτιμούν το τρένο
Ολλανδική έρευνα έχει δείξει ότι τα εμπορικά επιβατικά αεροπλάνα έχουν μόνο ένα θανατηφόρο ατύχημα για κάθε 16 εκατομμύρια πτήσεις. Σύμφωνα με άλλη μελέτη, για κάθε 1 δισεκατομμύριο επιβατηγά μίλια που γίνονται με αυτοκίνητο, πεθαίνουν 7,2 άνθρωποι, με το αεροπλάνο, είναι 0,07 άτομα, ενώ με το τρένο είναι 0,43.
Τρένα: Στην Ελλάδα το πλέον θανατηφόρο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης [γραφήματα]
Ειδικότερα για την Ευρώπη οι συγκρίσεις κινδύνου δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου για τα μηχανοκίνητα δίκυκλα είναι ο υψηλότερος από όλα τα μέσα, όντας κατά μέσο όρο 20 φορές υψηλότερος από ό,τι για τους επιβάτες αυτοκινήτων. Επίσης, το ποδήλατο και το περπάτημα έχουν κατά μέσο όρο 7 έως 9 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου ανά διανυόμενη απόσταση από το ταξίδι με αυτοκίνητο. Η οδική κυκλοφορία συλλογικά έχει τον υψηλότερο κίνδυνο θανάτου ανά χιλιόμετρο επιβάτη από όλους τους άλλους τρόπους μεταφοράς επιβατών.
Οι σιδηροδρομικές και αεροπορικές μετακινήσεις είναι οι ασφαλέστεροι τρόποι ανά διανυόμενη απόσταση, ακολουθούμενες από το λεωφορείο.
Οι επιβάτες τρένων, λεωφορείων/ πούλμαν και αεροπλάνων εντός της ΕΕ έχουν τον χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου ανά χιλιόμετρο επιβάτη.
Για το μέσο ταξίδι επιβατών στην ΕΕ, τα ταξίδια με λεωφορείο έχουν 10 φορές χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από τα ταξίδια με αυτοκίνητο και τα αεροπορικά ταξίδια εντός της ΕΕ έχουν για τη μέση απόσταση πτήσης περίπου τον ίδιο κίνδυνο θανάτου ανά χιλιόμετρο επιβάτη με το ταξίδι με τρένο.
Τα τρένα της Ευρώπης
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat το 2021, σημειώθηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 σοβαρά τραυματισμένους.
Από το 2010, ο αριθμός των σημαντικών σιδηροδρομικών ατυχημάτων μειώθηκε σταδιακά, με 840 λιγότερα ατυχήματα το 2021 σε σχέση με το 2010 (-38%). Το 2021, περισσότεροι από τους μισούς θανάτους από σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ αφορούσαν μη εξουσιοδοτημένα άτομα στις γραμμές (59%) και περισσότερο από το ένα τρίτο σημειώθηκαν σε ισόπεδες διαβάσεις (34%).
Η θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας
Η Ελλάδα έχει το θλιβερό προνόμιο να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στους θανάτους που σχετίζονται γενικά με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διανύονται κάθε χρόνο, αλλά και να βρίσκεται στο «top 7» της λίστας των χωρών όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους περισσότερους θανάτους επιβατών τρένων –και πάλι με βάση τις διανυθείσες αποστάσεις.
Τα τραγικά αυτά στοιχεία προκύπτουν από την έκθεση του 2022 για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων και τη Διαλειτουργικότητα στην ΕΕ (Report on Railway Safety and Interoperability in the EU -2022) που εκπονεί η ίδια η Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους (European Union –Agency for Railways).
Τα δεδομένα που παρουσίασε χθες ο ΟΤ για τους θανάτους που σχετίζονται με σιδηροδρόμους στη χώρα μας σε σύγκριση με όλη την ΕΕ, όπως προκύπτουν από την εν λόγω έκθεση, είναι αποκαλυπτικά –και θλιβερά συνάμα.
Θλιβερή πρωτιά
Εάν υπολογιστούν όλες οι απώλειες ζωής από τρένα αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διανύονται σε κάθε χώρα, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης αυτής.
Πρόκειται για τα λεγόμενα ποσοστά θανάτων από τους σιδηροδρόμους τα οποία εκφράζουν, σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης της αρμόδιας υπηρεσίας της ΕΕ, τον αποκαλούμενο «συνολικό εκδηλούμενο κίνδυνο από τη λειτουργία των σιδηροδρόμων».
Επίσης η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις σε όλη την ΕΕ όσον αφορά και τους θανάτους επιβατών σιδηροδρόμων –και πάλι με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν τα τραίνα σε μια χώρα. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ξεκάθαρα «τον προσωπικό εκδηλούμενο κίνδυνο για τα άτομα που χρησιμοποιούν τα τρένα», όπως αναφέρεται στην έκθεση.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.