Συνεχίζονται οι αντιδράσεις κατά του νέου Master Plan του ΟΛΠ. Την προηγούμενη Δευτέρα 27 Μαρτίου, τελευταία ημέρα υποβολής αιτήσεων ακύρωσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, υποβλήθηκαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας επτά προσφυγές.
Οι προσφυγές υποβλήθηκαν από τον Δήμο Δραπετσώνας-Κερατσινίου, τον Δήμο Περάματος, τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), ενώ τρεις ακόμη αιτήσεις υποβλήθηκαν από ομάδες ιδιωτών-κατοίκων που παραδοσιακά αντιστρατεύονται στις επενδύσεις του ΟΛΠ στον Πειραιά.
ΟΛΠ: Παρουσίαση οικονομικών αποτελεσμάτων έτους 2022 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών
Επτά προσφυγές
Οι προσφυγές των δύο δήμων, Δραπετσώνας-Κερατσινίου και Περάματος, περιλαμβάνουν και τις προσφυγές τρίτων, όπως των κατοίκων της Σαλαμίνας και αρχαιολόγων που διαμαρτύρονται για τις χρήσεις ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που προβλέπονται σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως είναι η Κυνόσουρα και η Ψυττάλεια. Και οι επτά προσφυγές στρέφονται κατά του ΠΔ με τίτλο «Έγκριση Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) λιμένα Πειραιά», που εκδόθηκε πρόσφατα (ΦΕΚ 32/Δ/25.01.2023), μέσω του οποίου επιχειρείται η εκ των υστέρων νομιμοποίηση των εργασιών που συντελέστηκαν και συντελούνται στο λιμάνι.
Τι προβλέπει το Π.Δ.
Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά. Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Το ΠΔ χωρίζεται σε 3 μέρη: α) Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά, β) οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και γ) στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.
Το συγκεκριμένο ΠΔ, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου, στην πραγματικότητα συνιστά το αποτέλεσμα ριζικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που ρύθμιζε τη λειτουργία και την ανάπτυξη των λιμένων και το οποίο παρουσίαζε σοβαρές παθογένειες λόγω της κατακερματισμένης και μη στοχευόμενης νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα και λειτουργώντας ανασχετικά στην ανάπτυξη των λιμένων.
Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος επεσήμανε ότι «το εν λόγω ΠΔ αν και αναφέρεται στο λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα μάστερ πλαν όλων των Ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδης διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη»
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Αναβαθμίζεται η Ζώνη Περάματος με δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Οι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων
Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη, ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ
Επιτακτική ανάγκη για κανονισμούς ασφαλούς ρυμούλκησης στα λιμάνια
Οι νέες προδιαγραφές των ρυμουλκών θα έχουν ισχύ από την 1η Ιουλίου