Πτώχευση ενδέχεται να αντιμετωπίσει η Tupperware λόγω «αμφιβολιών σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει να λειτουργεί ως ενεργή επιχείρηση», όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία.

Η ανακοίνωση του κατασκευαστή δοχείων αποθήκευσης τροφίμων, τα γνωστά σε εμάς «τάπερ», με έδρα τις ΗΠΑ ήρθε καθώς η τιμή της μετοχής του στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έπεσε σε ιστορικό χαμηλό.

Η Tupperware ιδρύθηκε το 1946, και γνώρισε αναταράξεις μετά την πανδημία, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί από πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Νέας Ζηλανδίας το 2022.

Την Παρασκευή, η Tupperware ανακοίνωσε ότι «προσέλαβε χρηματοοικονομικούς συμβούλους για να βοηθήσουν στην εξασφάλιση συμπληρωματικής χρηματοδότησης» κατά την επανεξέταση του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου ακινήτων της.

Tupperware: Το ξαφνικό λουκέτο και το ταπερ-αμέντο της Ελληνίδας μάνας

Η εταιρεία ανέφερε υψηλότερα επιτόκια καθώς και «προκλητικά εσωτερικά και εξωτερικά εταιρικά οικονομικά» ως μέρος των λόγων για τους οποίους «μπορεί να μην έχει επαρκή ρευστότητα βραχυπρόθεσμα».

Η Tupperware πρόσθεσε ότι, ως αποτέλεσμα, υπάρχει «ουσιαστική αμφιβολία σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει ως ενεργή επιχείρηση».

Η τιμή της μετοχής της έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πτώση τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας στα 45 δολάρια έως τον Μάιο του 2018. Ακολούθησε σταδιακή πτώση τα επόμενα χρόνια πριν από μια άνοδο στα 37 δολάρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω αύξησης των πωλήσεων.

Ωστόσο, η αξία της μειώνεται συνεχώς από τις αρχές του 2021. Μετά την ανακοίνωση της Παρασκευής, η τιμή της Tupperware κατρακύλησε κατά 46%, με την μετοχή να κοστίζει τώρα 1,30 δολάρια.

«Η Tupperware ξεκίνησε ένα ταξίδι για να αλλάξει τις δραστηριότητές μας και σήμερα σηματοδοτεί ένα κρίσιμο βήμα για την αντιμετώπιση της θέσης του κεφαλαίου και της ρευστότητάς μας», δήλωσε ο Μιγκέλ Φερνάντεζ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tupperware Brands.

«Η εταιρεία κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να μετριάσει τις επιπτώσεις των πρόσφατων γεγονότων και λαμβάνουμε άμεσα μέτρα για να αναζητήσουμε πρόσθετη χρηματοδότηση και να αντιμετωπίσουμε την οικονομική μας θέση».

Αρχή με πωλήσεις μέσω κατ’ οίκον πάρτι

Η εμβληματική εταιρεία έγινε γνωστή στις δεκαετίες του 1950 και του 1960 όταν οι πωλητές φιλοξενούσαν «πάρτι Tupperware» στα σπίτια τους για να πουλήσουν τα προϊόντα της.

Η Tupperware εξακολουθεί να απασχολεί προσωπικό  άμεσων πωλήσεων – οι οποίοι κερδίζουν ένα ποσοστό από όλα τα προϊόντα που πωλούν – προωθώντας παράλληλα μέσω του ιστοτόπου της. Πρόσφατα άρχισε να πουλά τα προϊόντα της μέσω της αμερικανικής αλυσίδας λιανικής Target σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νεότερους αγοραστές καθώς και άλλους λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο.

Έχει επίσης επεκτείνει τη γκάμα της σε προϊόντα μαγειρικής, όπως μια σχάρα που λειτουργεί σε φούρνο μικροκυμάτων. Εκείνη την εποχή, ο Φερνάντεζ (ο τρίτος διευθύνων σύμβουλος της Tupperware σε πέντε χρόνια) είπε ότι φανταζόταν την ψησταριά “για κάποιον που ζει σε ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη και δεν μπορεί πραγματικά να ψήσει σε εξωτερικό χώρο, αλλά μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτήν [τη σχάρα]”.

Ωστόσο, ο Νιλ Σάντερς, Διευθύνων Σύμβουλος λιανικής στην εταιρεία συμβούλων GlobalData, είπε στο BBC ότι η Tupperware “δεν έχει συμβαδίσει με την εποχή όσον αφορά τα προϊόντα και τη διανομή της”.

Πρόσθεσε πως η μέθοδος απευθείας πώλησης σε νεότερους πελάτες μέσω των πάρτι της Tupperware “δεν κούμπωσε” και ότι ακόμη και μεγαλύτεροι πελάτες που “θυμόντουσαν την Tupperware στην εποχή της ακμής της” έχουν προχωρήσει καθώς οι πελάτες μπορούν πλέον να αγοράζουν φθηνότερα ή πιο μοντέρνα δοχεία στα καταστήματα ή στο διαδίκτυο.

Στο μεταξύ, η εταιρεία ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι το εργατικό δυναμικό των άμεσων πωλητών της είχε μειωθεί κατά 18% το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή