Κίνα: Πόσο μακριά εκτείνονται οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοί της σε όλη την Ασία [χάρτες]

Οι νέες γραμμές αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road του Πεκίνου, ενός πολύπλοκου δικτύου έργων υποδομής που συνδέει την Κίνα με τους εμπορικούς της εταίρους.

Κίνα: Πόσο μακριά εκτείνονται οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοί της σε όλη την Ασία [χάρτες]

Εγγραφείτε στο OT Newsletter για την καθημερινή σας ενημέρωση με ειδήσεις από την οικονομία, τις επιχειρήσεις, τις αγορές και τα διεθνή.

* indicates required

Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα ανακοίνωσε το άνοιγμα νέων γραμμών εμπορευματικών τρένων, ενώ οι διασυνοριακοί σιδηρόδρομοι έχουν γίνει χαρακτηριστικό στις συναντήσεις του προέδρου Σι Τζινπίνγκ με τους περιφερειακούς ηγέτες.

Οι νέες γραμμές αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road του Πεκίνου, ενός πολύπλοκου δικτύου έργων υποδομής που συνδέει την Κίνα με τους εμπορικούς της εταίρους.

Γερμανία: Νέες απεργίες 50 ωρών στα τρένα

Πού κατασκευάζονται οι σιδηροδρομικές γραμμές σε όλη την ασιατική ήπειρο

Σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ασιατική ήπειρο και τα έργα που είναι εξέλιξη περιλαμβάνουν επιβατικά τρένα υψηλής ταχύτητας.

Τον Απρίλιο, η εθνική εφαρμογή έκδοσης σιδηροδρομικών εισιτηρίων της Κίνας άνοιξε online κρατήσεις για μια διαδρομή 10,5 ωρών με το τρένο από την επαρχία Γιουνάν έως την πρωτεύουσα του Λάος. Αν όλα πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί, αυτή η σιδηροδρομική γραμμή θα συνδεθεί στο απώτερο μέλλον με την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ και την Πνομ Πενχ, την παραποτάμια πρωτεύουσα της Καμπότζης.

Τους τελευταίους έξι μήνες, η Κίνα εγκαινίασε επίσης γραμμές εμπορευματικών τρένων προς το Λάος, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Μακριά στο βορρά, η Κίνα εγκαινίασε πέρυσι μια σιδηροδρομική γέφυρα μεταξύ της απομακρυσμένης επαρχίας Heilongjiang και της Ρωσίας. Νέα σιδηροδρομικά δρομολόγια για τη μεταφορά άνθρακα από τα ορυχεία της Μογγολίας στην Κίνα βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Αυτές οι εμπορευματικές γραμμές είναι επιπλέον του σχετικά παλαιότερου σιδηροδρομικού δικτύου της Κίνας μέσω της κεντρικής Ασίας – συνδέοντας το Yiwu στην ανατολική Κίνα με το Λονδίνο.

Αν και είναι δύσκολο να επαληθευτεί πόσο λειτουργικές είναι όλες οι σιδηροδρομικές γραμμές, οι επίσημες αναφορές προσφέρουν μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο το φιλόδοξο σχέδιο της Κίνας «Belt and Road» εξελίσσεται στην πράξη.

Το CNBC ανέλυσε τις επιμέρους αναφορές για να δημιουργήσει τα ακόλουθα σχηματικά διαγράμματα των σιδηροδρόμων, που κατασκευάστηκαν και σχεδιάστηκαν, ανά περιοχή:

Η Πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας ξεκίνησε το 2013 στην αρχή της προεδρίας του Σι. Το πρόγραμμα θεωρείται ευρέως ως η προσπάθεια του Πεκίνου να ενισχύσει την παγκόσμια επιρροή μέσω της ανάπτυξης σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και άλλων οδών μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη και την Αφρική.

Στόχος η «απόσπαση» της Ευρώπης από τις ΗΠΑ

«Η απόσπαση της Ευρώπης από τις ΗΠΑ, τουλάχιστον στο μέτρο του δυνατού, είναι ένας σημαντικός στόχος εξωτερικής πολιτικής για την Κίνα και η βαθύτερη οικονομική ολοκλήρωση που ενισχύεται από ισχυρότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις θα βοηθούσε», δήλωσε ο Stephen Olson, ανώτερος ερευνητής στο Ίδρυμα Hinrich.

Ομοίως, «μέρος του κινήτρου της Κίνας για την κατασκευή σιδηροδρομικών συνδέσεων στο ASEAN είναι να φέρει την Κίνα περισσότερο στην καρδιά του περιφερειακού εμπορίου», είπε, αναφερόμενος στον 10μελή Ένωση Εθνών της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Ο Olson πρόσθεσε ότι ενώ ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να «αλλάξει το παιχνίδι» για μια οικονομία όπως το Λάος, η ευθύνη για την ολοκλήρωση των γραμμών θα βαραίνει επίσης τη χώρα προορισμού η οποία καλείται να αναπτύξει υλικοτεχνική υποστήριξη και άλλες υποδομές για να χρησιμοποιήσει πλήρως τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές για το εμπόριο.

Το ένα τρίτο του εμπορίου της Κίνας

Το Πεκίνο δηλώνει ότι το εμπόριο με τις χώρες του δικτύου «Belt and Road» αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών της Κίνας. Το πρώτο τρίμηνο, το εμπόριο με αυτές τις περιοχές αυξήθηκε κατά 16,8% σε σχέση με ένα χρόνο πριν..

Η πραγματική ώθηση στο εμπόριο από τις σιδηροδρομικές γραμμές είναι δύσκολο να μετρηθεί, δήλωσε η Francoise Huang, ανώτερη οικονομολόγος στην Allianz Trade. Τόνισε ότι η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμων είναι σημαντικά φθηνότερη από την αεροπορική και ταχύτερη από ό,τι οδικώς και διά θαλάσσης.

Επίσης εκθέσεις δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές χρησιμοποιούνται περισσότερο για τη μεταφορά κινεζικών εξαγωγών σε άλλες χώρες, παρά για εισαγωγές στην Κίνα.

Περισσότερα από Διεθνή

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433