Ένα από τα καλύτερα, ταχύτερα, πληρέστερα και ακριβέστερα (όχι ακριβά) σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη διαθέτει η Γαλλία. Αλλά στη βάση της αρχής «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», οι Γάλλοι δεν σταματούν να τα βελτιώνουν και να τα αναβαθμίζουν. Η νέα «ιδέα» της πρωθυπουργού Ελιζαμπέτ Μπορν είναι η εξεύρεση 100 δισ. ευρώ για την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Είναι ένα σχέδιο που ανακοίνωσε τον περασμένο Φεβρουάριο, δίχως ωστόσο να έχει διευκρινίσει πώς θα το χρηματοδοτήσει.
Χρειάστηκαν περισσότερες από 100 μέρες οι κυβερνητικές υπηρεσίες για να το μελετήσουν μέχρι να καταλήξουν στην προφανέστερη (;) πηγή χρηματοδότησης των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών: τη φορολόγηση των αεροπορικών συγκοινωνιών. Η θέσπιση αντικινήτρων για το αεροπορικό ταξίδι είναι η προσφιλέστερη λύση των κυβερνήσεων και ο καλύτερος τρόπος εξεύρεσης πόρων, μια και το αεροπλάνο είναι ένα εξόχως στοχοποιημένο μέσο μεταφοράς στην ευαίσθητη περί τα περιβαλλοντικά ζητήματα Δυτική Ευρώπη.
ΗΠΑ: Γιατί απογειώνονται οι τιμές σε αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και αυτοκίνητα
«Η κυβέρνηση εξετάζει τη φορολόγηση των πιο ακριβών αεροπορικών εισιτηρίων», αποκάλυπταν τη Δευτέρα τα γαλλικά Μέσα Ενημέρωσης.
Αφού φορολόγησαν τα «υπερκέρδη» των εταιρειών διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων (δεν επρόκειτο για αισχροκέρδεια, οι αυξήσεις το 2023 είναι μόνο 4,75% σαφώς χαμηλότερες από τον πληθωρισμό και εξάλλου η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου Vinci ετοιμάζεται να μειώσει 20% τις χρεώσεις για τους εκδρομείς του καλοκαιριού), αφού φορολόγησαν τα καύσιμα για τα ιδιωτικά τζετ, σειρά φαίνεται πως έχει η επιβάρυνση των αεροπορικών εισιτηρίων.
Όχι όλων όμως, όπως είχε γίνει στο παρελθόν επί προεδρίας Σιράκ, αλλά μόνον εκείνων που πληρώνουν όσοι έχουν τη δυνατότητα να τα πληρώσουν. Να καταβάλλουν δηλαδή ακόμα και πολλαπλάσιους ναύλους συγκριτικά με τις χρεώσεις των εταιρειών χαμηλού κόστους, για να ταξιδεύουν δίχως να κινδυνεύουν από «σύνδρομα οικονομικής θέσης» και άλλες φλεβοθρομβωτικές περιπέτειες των κάτω άκρων σε ύψος 33.000 ποδών.
«Υποφερτές οι αυξήσεις»
«Πρέπει να δοθούν κίνητρα για την οικολογική μετάβαση και για τη μετακίνηση του επιβατικού κοινού από το αεροπλάνο προς το σιδηρόδρομο», δήλωσε στην εφημερίδα «Le Parisien» στενός συνεργάτης του υπουργού Μεταφορών Κλεμάν Μπον. «Ένας καταταναλωτής που ήδη πληρώνει ένα πολύ υψηλό τίμημα για να ταξιδέψει είναι κατά κανόνα ένας άνθρωπος που δεν δίνει τόση μεγάλη σημασία σε μια ακόμα αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου», διευκρίνισε ο συνεργάτης.
Ο φόρος, ο οποίος θα επιβάλλεται στις τιμές των αεροπορικών εισιτήρια πρώτης θέσης και business class, θα περιληφθεί στο νέο προϋπολογισμό που θα κατατεθεί και θα συζητηθεί το επόμενο φθινόπωρο στην Εθνοσυνέλευση.
Ο φόρος αναμένεται να αποφέρει «περίπου 100 εκατ. ευρώ την περίοδο 2023-2027», σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών. Πρόκειται για συγκριτικά πολύ λίγα έσοδα αν συγκριθούν με τα «αρκετά δισ. ευρώ» που υπολογίζει να εισπράξει η κυβέρνηση από τη φορολόγηση των υπερκερδών των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων, όπως σημειώνει ο «Figaro».
«Μας γονατίζετε»
Εξυπακούεται ότι ο σχεδιαζόμενος φόρος δεν αφορά τις εταιρείες χαμηλού κόστους και τις «τσάρτερ», αλλά εκείνες που παρέχουν «πλήρεις» αεροπορικές υπηρεσίες, με θέσεις οικονομικές, business και «πρώτες». Ουσιαστικά αφορά τον «εθνικό αερομεταφορέα» της Γαλλίας, την Air France, που πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε ζημιές 344 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
«Η Γαλλία είναι η χώρα που ήδη φορολογεί περισσότερο από κάθε άλλη τις αεροπορικές εταιρείες», σημειώνει σε ανακοίνωση-διαμαρτυρία που εξέδωσε η Air France, η οποία παραμένει υπό κρατικό έλεγχο (σε ποσοστό 54% του μετοχικού της κεφαλαίου).
Η εταιρεία σημειώνει ότι τα έσοδα που συγκεντρώνει διατίθενται στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών άνθρακα και προειδοποιεί την κυβέρνηση του Παρισιού ότι, αν αυτά μειωθούν, «η Air France θα μείνει πολύ πίσω από τον στόχο της να απαλλαγεί από τον άνθρακα».
Η Air France θυμίζει στην ανακοίνωσή της ότι το 2020 οι αερομεταφορείς είχαν ήδη επωμισθεί μια αύξηση του φόρου αλληλεγγύης στα αεροπορικά εισιτήρια, αύξηση του «νόμου Σιράκ», όπως έχει ονομαστεί, τον οποίο είχε εισαγάγει το 2005 κατά τη δεύτερη θητεία του ο τότε πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Ζακ Σιράκ.
Πρόκειται για έναν «οικολογικό φόρο», που το 2020 διπλασιάστηκε από τα 9 στα 18 ευρώ για τα εισιτήρια των θέσεων business class και από το 1,5 στα 3 ευρώ για τους ναύλους των οικονομικών θέσεων και ήδη αποδίδει στο κράτος περί τα 182 εκατ. ευρώ ετησίως.
Latest News
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
H αμερικανική οικονομία απειλείται από στασιμοπληθωρισμό
Αυτό μπορεί να είναι χειρότερο από την οικονομική ύφεση
Προβλέψεις για ανάπτυξη έως 3,5% στο Χονγκ Κονγκ το α΄ τρίμηνο
Εντός του εύρους της πρόβλεψης οικονομικής ανάπτυξης για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο του Χονγκ Κονγκ
Η ύφεση της αγοράς ακινήτων στη Σιγκαπούρη προσφέρει ευκαιρίες για κροίσους
Η ύφεση στην αγορά ακινήτων της πόλης-κράτους προσφέρει ευκαιρίες για όσους έχουν χρήμα
Αναποτελεσματικές οι κυρώσεις σε Ρωσία και Ιράν
Στο Ιράν επιβάλλονται κυρώσεις εδώ και 40 χρόνια. Στη Ρωσία έχουν επιβληθεί τόσες κυρώσεις, όσο σε καμία άλλη χώρα. Τα αποτελέσματά τους όμως είναι πενιχρά
Ο τεράστιος εταιρικός ανασχηματισμός της Google - Ποιος αποκτά περισσότερη ισχύ
Ο επικεφαλής της DeepMind της Google αποκτά περισσότερη δύναμη, ενώ ο επικεφαλής των συσκευών Pixel θα επιβλέπει επίσης το Android
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft