
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πλέον ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων οχημάτων. Αυτά βοηθούν να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας στο δρόμο, ενώ προσφέρουν υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης. Πρόκειται για τα συστήματα Advanced Driver Assistance System (ADAS), τα οποία διορθώνουν λάθη του οδηγού και μειώνουν αισθητά τα ποσοστά ατυχημάτων.
Με την εισαγωγή νέων κανονισμών και την αυξημένη έμφαση στην ασφάλεια οδήγησης, τα περισσότερα συστήματα εγκαθίστανται στα αυτοκίνητα για να προστατεύσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Δεν είναι πλέον μόνο οι αερόσακοι, το υδραυλικό τιμόνι ή το ABS. Σήμερα, τα οχήματα εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με προηγμένες λύσεις που μπορούν να χωριστούν σε έξυπνα, ενεργητικά και παθητικά συστήματα ασφαλείας. Συστήματα που από την μία αυξάνουν την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά από την άλλη ανεβάζουν υψηλά την τιμή ενός αυτοκινήτου.
Αυτά αναπτύσσονται και προσαρμόζονται συνεχώς για να διασφαλίζουν τόσο την ασφάλεια όσο και την άνεση για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι το καθήκον τους δεν είναι πάντα να εγγυώνται προστασία σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά και να εξαλείφουν τον πιθανό κίνδυνο πριν καν εμφανιστεί μια επικίνδυνη κατάσταση.
Αλμα στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων στην Ελλάδα – Ποιες κατηγορίες «πουλάνε»
Τι είναι τα ADAS
Ο όρος ADAS στην πραγματικότητα δεν αναφέρεται σε ένα μόνο σύστημα, αλλά σε μια συλλογή διαφορετικών λύσεων υποστήριξης οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι το ADAS αποτελείται από πολλά δευτερεύοντα συστήματα που επηρεάζουν διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου. Στην πράξη, μια τέτοια λύση βοηθά την οδήγηση παρέχοντας αυξημένη επίγνωση του δρόμου. Το σύστημα βασίζεται σε εκτεταμένα ηλεκτρονικά μέσα στο όχημα, ιδιαίτερα στη χρήση ενός δικτύου αισθητήρων και ελεγκτών. Αυτό επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και την άμεση απόκριση ακόμη και πριν ο οδηγός αντιληφθεί έναν κίνδυνο ή πιθανό πρόβλημα.
Τα συστήματα διαθέτουν κάμερες στο παρμπρίζ, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την ανίχνευση εμποδίων, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία του ενεργού cruise control και τη ρύθμιση των φώτων στις συνθήκες οδήγησης. Υπάρχουν οι αισθητήρες ραντάρ, οι οποίοι βοηθούν τις κάμερες μετρώντας την απόσταση από τα εμπόδια και οι αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για λειτουργίες όπως βοηθός στάθμευσης.
Ωστόσο, αυτά είναι μερικά μόνο από τα εξαρτήματα που μπορούν να συνθέσουν ένα σύστημα ADAS. Πολύ συχνά όλο και ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού μπαίνει στην λίστα παραγωγής, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των επιβατών. Η ακριβής λίστα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό ότι τέτοιες λύσεις χρησιμοποιούνται και σε αυτόνομα αυτοκίνητα, όπου αποτελούν τη βάση για τη διατήρηση της ασφάλειας στο δρόμο. Πολλά από αυτά θα εξελιχθούν και θα αποτελέσουν βασικά συστήματα της νέας εποχής της αυτοκίνησης.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ορισμένα από τα εξαρτήματα που απαρτίζουν το σύστημα ADAS έχουν ήδη θεωρηθεί υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτά περιλαμβάνουν υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, τεχνολογία διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, ενεργό cruise control με χρήση αισθητήρων ραντάρ, αυτόματο σύστημα πέδησης, έλεγχος τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου ορίων ταχύτητας και συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης.
Τις περισσότερες φορές τα βασικά στοιχεία ενός τέτοιου συστήματος είναι οι κάμερες και οι αισθητήρες που συνεργάζονται κατά την οδήγηση για να ενισχύσουν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Τέλος, τα συστήματα ADAS αποτελούν τον προπομπό της αυτόνομης οδήγησης που τα επόμενα λίγα χρόνια θα φθάσει σε ανώτερα επίπεδα τα οποία θα επιτρέπουν την οδήγηση ενός οχήματος χωρίς την συμμετοχή οδηγού.


Latest News

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Τι περιμένουν οι επενδυτές απο τον Ιλον Μασκ ;
Απαντήσεις για την πτώση των πωλήσεων αλλά και για την παραγωγή ενός φθηνότερου μοντέλου της Tesla αναμένουν οι επενδυτές

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia