Η IAG, η ιδιοκτήτρια της British Airways, και η Air France-KLM είναι οι πιο πρόσφατοι όμιλοι αεροπορικών εταιρειών που ανέφεραν κέρδη ρεκόρ, καθώς η ανθεκτική ζήτηση για ταξίδια και οι υψηλές τιμές εισιτηρίων έχουν τροφοδοτήσει την ανάκαμψη του κλάδου από την πανδημία.
Η IAG ανέφερε την Παρασκευή ρεκόρ λειτουργικών κερδών (EBITDA) ύψους 1,25 δισ. ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο, την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής, υπερτετραπλασιάζοντας τα κέρδη από 295 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Η αγγλο-ισπανική εταιρεία, η οποία κατέχει πολλές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Iberia και Aer Lingus, δήλωσε ότι η ζήτηση για πτήσεις παραμένει ισχυρή και ανέφερε «δεν υπάρχει ένδειξη πτώσης στις μελλοντικές κρατήσεις».
Εν τω μεταξύ, η ανταγωνιστική Air France-KLM ανέφερε αύξηση εσόδων και ρεκόρ λειτουργικού περιθωρίου και κερδών το δεύτερο τρίμηνο, καθώς ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε και η ζήτηση για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων ανέκαμψε.
Οι δύο εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης ακολούθησαν κέρδη ρεκόρ από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ΕasyJet και Ryanair, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια παρά το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον στην Ευρώπη.
Τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών έχουν επίσης ενισχυθεί από την προθυμία των επιβατών να πληρώσουν υψηλές τιμές εισιτηρίων. Οι ναύλοι έχουν αυξηθεί ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους των αεροπορικών εταιρειών και της αυξημένης ζήτησης των καταναλωτών εν μέσω έλλειψης αεροπλάνων σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Ο οργανισμός του κλάδου αεροδρομίων ACI Europe τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων είχαν αυξηθεί κατά 30% από έτος σε έτος στην Ευρώπη.
Η IAG ανέφερε ότι η «πολύ ισχυρή ζήτηση για αναψυχή» σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροσκάφη της αντιστάθμισε την πιο αργή ανάκαμψη για τα εταιρικά ταξίδια και ότι πιστεύει ότι οι πελάτες «έθεσαν προτεραιότητα στις διακοπές και την επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς».
Ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών ανέφερε αύξηση 36% σε ετήσια βάση στα έσοδα από επιβάτες το δεύτερο τρίμηνο στα 6,7 δισ. ευρώ, παρόλο που ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε πιο αργά, κατά 17%.
Η εταιρεία δεν άλλαξε την προοπτική της, που ενημέρωσε τελευταία τον Μάιο, για λειτουργικά κέρδη πλήρους έτους προ απροβλέπτων που ξεπερνούσαν το εύρος των €1,8 δις- €2,3 δις.
Τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες της αγοράς, εν μέρει λόγω των καλύτερων από τις προβλεπόμενες αποδόσεις από τους επιβάτες, ανέφεραν αναλυτές της Goodbody.
Ωστόσο, η IAG παραδέχτηκε ότι είχε έρθει αντιμέτωπη με κάποιες επιχειρησιακές προκλήσεις φέτος, με την British Airways να «πληγώνεται ιδιαίτερα» λόγω της έκθεσής της στον κορεσμένο εναέριο χώρο του Λονδίνου και το «πολύπλοκο προγραμματισμό [πτήσεων]».
«Ορισμένες από τις δραστηριότητές μας δεν είναι εκεί που θα θέλαμε να είναι και αυτό επηρεάζει τη συνολική εξυπηρέτηση των πελατών μας», ανακοίνωσε η IAG.
Εν τω μεταξύ, η Air France-KLM είπε ότι τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 733 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, ρεκόρ.
Ο Στίβεν Ζάατ, ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, είπε ότι η απόδοσή του οφείλεται επίσης στην έντονη κίνηση για αναψυχή, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων υψηλής ποιότητας.
Όπως και η IAG, η Air France-KLM δεν ανέφερε σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης ή των αποδόσεων των εισιτηρίων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τα έσοδα της Air France-KLM αυξήθηκαν κατά 14% από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους στα 7,6 δισ. ευρώ και το λειτουργικό περιθώριο του ομίλου έφτασε το 9,6%, πάνω από τον μεσοπρόθεσμο στόχο 7-8%.
Η μεταφορική απόδοση του ομίλου στην Ασία και τη Μέση Ανατολή αυξήθηκε το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, καθώς η Κίνα άνοιξε ξανά μετά τα lockdown Covid-19, αλλά παρέμεινε 34% κάτω από τα επίπεδα του 2019.
Latest News
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου