Τα αεροπορικά ταξίδια και οι αερομεταφορές στην Ευρώπη κατέγραψαν πολλές αναταράξεις από τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε πολλές χώρες. Αλλά πέραν από καθυστερήσεις, ή ακυρώσεις πτήσεων, ακόμη και οι τυχεροί που κατορθώνουν να φτάσουν στους προορισμούς τους, φτάνουν εκεί μόνο με τα ρούχα που φοράνε καθώς οι αποσκευές μπορεί να ταξιδεύουν για άλλους προορισμούς.

Σύμφωνα με στοιχεία από ταξιδιωτικές εταιρείες, οι απεργιακές κινητοποιήσεις οδήγησαν σε αύξηση των ακυρώσεων και των καθυστερήσεων πτήσεων και σε μείωση των κρατήσεων για πόλεις όπως το Παρίσι. Η αρχή εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε την Άνοιξη ότι οι καθυστερήσεις θα μπορούσαν να συνεχιστούν και το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο, ιδίως αν παραταθουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις.

Οι πτήσεις

Η Easyjet ακύρωσε περίπου 1.700 πτήσεις έως το τέλος του καλοκαιριού, λόγω περιορισμών στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Οι ακυρώσεις αφορούν κυρίως πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου. Αλλά οι ειδικές συνθήκες του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου έτους είναι «σε μεγάλο βαθμό πίσω μας», σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI). Ναι μεν, αλλά… νέα προβλήματα ανακύπτουν στην ανάκτηση αποσκευών από τους ταξιδιώτες.

Η μαρτυρία στο Bloomberg μιας Αμερικανίδας που επισκέφτηκε το Όσλο στα τέλη Μαΐου είναι χαρακτηριστική. Η Χάρλει Χέντριξ παρατήρησε ότι η βαλίτσα της που περιείχε ένα αγαπημένο φόρεμα του οίκου Alexander McQueen είχε φτάσει στην Κοπεγχάγη, μαζί με συσκευασίες τυριών που πλέον σάπιζαν. Ο λόγος που η Χέντριξ ήξερε ότι η τσάντα ήταν εκεί ήταν επειδή είχε βάλει μέσα ηλεκτρονικό ανιχνευτή AirTag. Η Delta Air Lines Inc. της είπε αρχικά ότι ήταν στο John F. Kennedy International και μετά στο Ντάλας. Αλλά ο ιχνηλάτης έκανε ping από τη Δανία. Όταν πλέον παρέλαβε την αποσκευή έπρεπε να πετάξει πανάκριβα ρούχα που πλέον μύριζαν σάπιο Jarlsberg

Ένα χρόνο αφότου τα αεροπορικά ταξίδια επανήλθαν από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας, κατακλύζοντας το σύστημα με χάος στα αεροδρόμια και στοίβες αποσκευών, οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αγωνίζονται να προλάβουν. Μόλις τον περασμένο μήνα, οι αποσκευές στοιβαζόντουσαν από το Newark Liberty στο Los Angeles International, στις ΗΠΑ, όταν καταιγίδες αναστάτωσαν τα αεροπορικά δρομολόγια στις βορειοανατολικές ΗΠΑ.

Στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ, περίπου 10.000 αποσκευές χάθηκαν σε μια μέρα, για τις οποίες ο Διευθύνων Σύμβουλος της KLM, Μαριάν Ρίντελ, κατηγόρησε τα απαρχαιωμένα συστήματα του κόμβου.

Εν τω μεταξύ, οι επιβάτες οπλίζονται με συσκευές Bluetooth σε ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς, εκθέτοντας το δυσλειτουργικό σύστημα διαχείρισης αποσκευών που συχνά βρίσκεται ένα βήμα πίσω από τους πελάτες, ασκώντας πίεση στη βιομηχανία να καλύψει τη διαφορά.

Οι εταιρείες

Οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες διακίνησης αποσκευών λένε ότι είναι καλύτερα εξοπλισμένες από πέρυσι για να μην χαθούν τα πράγματα των πελατών. Η βιομηχανία εργάζεται επίσης σε ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση των ιχνηλατών σε υπάρχοντα συστήματα και αναζητά βοήθεια από εταιρείες τεχνολογίας. Μια πρόκληση είναι να δημιουργηθεί ένα πρότυπο για τη διαλειτουργικότητα μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και κατασκευαστών συσκευών — ένα σημείο εκκίνησης για ενδεχόμενες λύσεις.

Η τρέχουσα τεχνολογία διαχείρισης αποσκευών βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε γραμμωτό κώδικα (barcode), καταγράφοντας αντικείμενα κατά διαστήματα στο ταξίδι τους, αλλά όχι συνεχώς. Τα συστήματα back-end των αεροπορικών εταιρειών, των αεροδρομίων και των εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης δεν μπορούν πάντα να «μιλήσουν» μεταξύ τους, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες σε βλάβες.

Η Χέντριξ χρησιμοποίησε την KLM για να την πάει από το Όσλο στο Άμστερνταμ για να συνδεθεί με μια πτήση της Delta στις ΗΠΑ. Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι λυπάται για το περιστατικό που οδήγησε στην καταστροφή των ρούχων της και ότι «ακόμη και μια άστοχη αποσκευή είναι πάρα πολλές». Η KLM είπε ότι παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις, αν και δεν χρησιμοποιεί την τεχνολογία AirTag για τον εντοπισμό χαμένων αποσκευών, επειδή τα δεδομένα μπορούν να κοινοποιηθούν μόνο στον ιδιοκτήτη της συσκευής για λόγους απορρήτου.

Η Delta, η οποία πούλησε τα εισιτήριά στην Χέντριξ, ζήτησε επίσης συγγνώμη. Με τα συστήματά της με δυνατότητα RFID, η Delta κάνει λιγότερα σφάλματα με τις αποσκευές από άλλους μεγάλους παγκόσμιους μεταφορείς των ΗΠΑ, ανέφερε η ίδια η εταιρεία.

Μια αποσκευή μπορεί να χαθεί για πολλούς λόγους, από σήματα Wi-Fi αεροδρομίου μέχρι κενά κατά τις μεταφορές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών. Οι διακοπές του χρονοδιαγράμματος μπορεί να οδηγήσουν σε συσσωρεύσεις, όπως κατά τη διάρκεια της αναταραχής του περασμένου καλοκαιριού ή τις μαζικές ακυρώσεις τον Δεκέμβριο στην Southwest Airlines Co.

Προς το παρόν, τα συστήματα Bluetooth αυξάνουν την πίεση παρέχοντας στους χρήστες Apple AirTags, Tile ή Samsung SmartTags συχνές ενημερώσεις όταν βρίσκονται σε εμβέλεια άλλων ενεργοποιημένων συσκευών. Ενώ οι επιβάτες μπορεί να γνωρίζουν νωρίτερα πού βρίσκονται οι αποσκευές τους από τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς τα γραφεία εξυπηρέτησης πελατών δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στις ίδιες πληροφορίες.

Οι απαντήσεις των αεροπορικών εταιρειών δεν ήταν πάντα καθησυχαστικές. Η Deutsche Lufthansa AG προσπάθησε αρχικά να απαγορεύσει τις συσκευές Bluetooth ως κίνδυνο για την ασφάλεια, αλλά γρήγορα οπισθοχώρησε. Και κάθε λάθος υψηλού προφίλ οδηγεί τους επιβάτες στην αγκαλιά κατασκευαστών όπως η Apple και η εταιρεία κατασκευής τσιπ ιχνηλάτησης Life360 Inc.

Είναι πολύ νωρίς για να μάθουμε αν οι αεροπορικές εταιρείες έχουν βάλει κάποιο φρένο στα προβλήματα που ξέσπασαν το περασμένο καλοκαίρι, όταν οι χαμένες αποσκευές ήταν υποπροϊόν της αύξησης των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων πτήσεων. Μέχρι τον Απρίλιο, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ απώλεσαν  περίπου το 0,62% των αποσκευών που είχαν ελέγξει οι επιβάτες σε πτήσεις εσωτερικού φέτος, ελάχιστα διαφορετικά από τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών.

Ένας μεγάλος συντελεστής στο χάος του περασμένου έτους ήταν η έλλειψη εργατικού δυναμικού μετά την απόλυση εργαζομένων στη βιομηχανία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και οι χειριστές αποσκευών λένε ότι έχουν στελεχώσει, έχουν βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας και είναι πιο συγκεντρωμένοι κατά την παραλαβή.

Ωστόσο, οι συσσωρεύσεις επιμένουν με ανησυχητική συχνότητα. Οι ελλείψεις προσωπικού και εξοπλισμού επίγειας εξυπηρέτησης ευθύνονται για τις διαταραχές στο Εδιμβούργο αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με εκεί αεροδρόμια.

Στο Άμστερνταμ, το Schiphol απέδωσε το χάος με τις αποσκευές στα τέλη Ιουνίου, που περιέγραψε η Ρίντελ της KLM, επηρέασε κυρίως τις πτήσεις τράνσιτ. Όλες οι απωλεσθείσες αποσκευές που ανήκουν σε πελάτες της ολλανδικής αεροπορικής εταιρείας έχουν πλέον αποσταλεί στον προορισμό τους, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το αεροδρόμιο. Κάποιοι που στο Άμστερνταμ μεταβιβάστηκαν σε πτήσεις για τον πολικό κύκλο, έμεινα με καλοκαιρινά ρούχα, όταν χάθηκαν οι αποσκευές τους στο τράνσιτ.

Στον απόηχο των αποτυχιών του περασμένου έτους, η Swissport International AG, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών εδάφους αεροδρομίων, διόρισε έναν «τσάρο» αποσκευών για να εξετάσει τα σημεία και τρόπους βελτίωσης. Συνεργάζεται επίσης με πελάτες για τη βελτίωση της ψηφιακής παρακολούθησης.

Τεχνολογικές δαπάνες

Οι τεχνολογικές δαπάνες υπέστησαν μειώσεις επίσης κατά τη διάρκεια της ύφεσης, επιβραδύνοντας την πρόοδο σε μια πρωτοβουλία του 2018 για να διασφαλιστεί ότι οι αποσκευές καταγράφονται τουλάχιστον τέσσερις φορές σε ένα ταξίδι και να ενθαρρύνεται η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των συμμετεχόντων, σύμφωνα με την IATA.

Αυτή τη στιγμή, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πώς οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια μοιράζονται πληροφορίες με μεγαλύτερη διαφάνεια σύμφωνα με τον υπεύθυνο Ασίας-Ειρηνικού της SITA, του βιομηχανικού πάροχου ευρέως χρησιμοποιούμενης αεροπορικής τεχνολογίας.

Η SITA προσφέρει ένα προϊόν που συγκεντρώνει τον εντοπισμό των χαμένων αποσκευών και επεκτείνει ορισμένα εργαλεία στους επιβάτες. Υπάρχουν επίσης εταιρείες όπως η Berkshire Hathaway Inc. που προσφέρουν ταξιδιωτική ασφάλιση και η AirHelp, η οποία παρέχει βοήθεια για την εξασφάλιση επιστροφών χρημάτων και αποζημιώσεων.

Οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν επίσης οι εταιρείες τεχνολογίας να εξηγούν καλύτερα στους πελάτες ότι οι ιχνηλάτες Bluetooth δεν παρέχουν πάντα ενημερωμένες πληροφορίες – αυξάνοντας το κόστος των αεροπορικών εταιρειών και δημιουργώντας πονοκεφάλους στην εξυπηρέτηση πελατών.

Η KLM προσέφερε στην Χέντριξ 109 δολάρια ως αποζημίωση για τα κατεστραμμένα αντικείμενα, σύμφωνα με ένα μήνυμα από τη μονάδα Air France-KLM που είδε το Bloomberg. Η αποζημίωση δεν κάλυψε βέβαια την αξία των ακριβών φορεμάτων, αλλά η παθούσα δεν είχε κρατήσει αποδείξεις για αγαπημένα ρούχα που παρόλη την αξία τους είχε αγοράσει χρόνια πριν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γαλλία: Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου
Διεθνή |

Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι

Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής