
Μετά το ξεπέρασμα της πανδημίας, οι πτήσεις από και προς Γερμανία ακρίβυναν πολύ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία κατέγραψε αύξηση τιμών κατά σχεδόν 25% για τις διεθνείς πτήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εντός Ευρώπης, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τουρίστες, κόστισαν μέχρι και 32% περισσότερο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η ακριβή καλοκαιρινή περίοδος διακοπών οδεύει μεν προς τη δύση της, ωστόσο δεν υπάρχει καμία ένδειξη πτώσης των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια.
Αερομεταφορές: Οργή για το λογισμικό που κερδοσκοπεί στις φυσικές καταστροφές
Η Eurowings αναφέρει 30% περισσότερες κρατήσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία, για παράδειγμα, χρεώνει 443 ευρώ για μια απλή πτήση από το Αμβούργο προς τη Μάλαγα της Ισπανίας στις αρχές του Οκτώβρη. Η Condor χρεώνει μέχρι και 499 ευρώ για το ίδιο δρομολόγιο. «Οι πτήσεις πρέπει να έχουν μία τιμή και δεν γίνεται να είναι τόσο εξευτελιστικά φτηνές, όσο προσπαθούν να δίνουν την εντύπωση άλλες εταιρείες», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Eurowings Γενς Μπίσοπ.
Το κόστος των τελών αεροδρομίου αυξάνεται
Βέβαια, υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από αυτές σε κάποιες άλλες ημέρες, ωστόσο οι τιμές εισιτηρίων της τάξης των 9,99 ευρώ, στις οποίες αναφέρθηκε ο Μπίσοπ, δεν πρόκειται να επανέλθουν. Διότι στο μεταξύ, στα περισσότερα γερμανικά αεροδρόμια έχει οριστεί η τιμή-ρεκόρ ύψους 10 ευρώ, την οποία έχει θέσει η κυβέρνηση μόνο για τον έλεγχο των επιβατών και των χειραποσκευών. Επιπλέον, υπάρχει ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας για κάθε επιβάτη ξεχωριστά (12,73 ευρώ για μια ευρωπαϊκή πτήση), καθώς και τα τέλη αεροδρομίου και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – όλα αυτά δηλαδή είναι κόστη, τα οποία καλείται να καλύψει μία αεροπορική εταιρεία πριν μπορέσει να βγάλει έστω και ένα σεντ.
Ο Γκέραλντ Βίσελ από τη συμβουλευτική εταιρεία Airborne βλέπει ωστόσο αντικειμενικούς λόγους πίσω από τις αυξήσεις των τιμών. «Αυτοί ξεκινούν από το προσωπικό, συνεχίζουν με τα σπάνια ανταλλακτικά και τις υπηρεσίες συντήρησης και σε καμία περίπτωση δεν τελειώνουν με τις αυξημένες τιμές αγοράς για την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της πτήσης», λέει χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τα αεροδρόμια και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έχουν αυξήσει ακόμη περισσότερo τα τέλη τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες σημειώνουν πολύ καλά κέρδη αυτό το καλοκαίρι. Με τα συστήματα κρατήσεων ανεβάζουν αυτόματα τις τιμές, αναφέρει ο Βίσελ. «Ήταν σαφές από την αρχή ότι η ζήτηση θα ξεπερνούσε σαφώς την προσφορά αυτό το καλοκαίρι. Κατά συνέπεια, τα εισιτήρια δεν πωλήθηκαν σχεδόν ποτέ στις κατώτερες τιμές στις χαμηλότερες κατηγορίες κρατήσεων», λέει. Ο σημαντικότερος λόγος για τις υψηλές τιμές παραμένει η δυσανάλογη για τους καταναλωτές σχέση προσφοράς και ζήτησης.
Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους αποφεύγουν τη γερμανική αγορά
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η Easyjet και η Wizz Air, απέφυγαν τη Γερμανία λόγω του υψηλού κόστους εισόδου. Οι προσφορές τους στα γερμανικά αεροδρόμια έφτασε μόλις το 63% του επιπέδου του 2019 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Έχοντας περιορισμένες δυνατότητες, οι εν λόγω εταιρείες απευθύνθηκαν πρώτα εκεί που θα μπορούσαν να βγάλουν ευκολότερα κέρδη – κάτι σαφώς ευκολότερο σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές αγορές από ό,τι στη Γερμανία, με την ισχυρή παρουσία της Lufthansa. «Ωστόσο τα δεδομένα θα αλλάξουν όταν η Boeing κάνει τις παραδόσεις της και η Ryanair αποκτήσει νέα αεροσκάφη, τα οποία θα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία, όπως έχει προγραμματιστεί», λέει ο Βίσελ: «Τότε θα έρθουν και πάλι στη Γερμανία μαζί με τα πλεονεκτήματά τους, καθώς το υψηλό κόστος πλήττει και τον ανταγωνισμό».
Επιμέλεια: Χρύσα Βαχτσεβάνου
Πηγή: DW


Latest News

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ