Με το παγκόσμιο «υπερόπλο» της, τη ναυτιλία, «κατέβηκε» στην ιστορική συνάντηση των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι η χώρα μας. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού δίπλα στους δυο πρωθυπουργούς επιβεβαίωσε τον γεωστρατηγικό ρόλο της μεγάλης ναυτιλίας των ελλήνων και στην περίπτωση της Ινδίας και της προσπάθειας της Ινδικής Οικονομίας της πέμπτης στον κόσμο να φτάσει με τα προϊόντα της στην καρδιά της Ευρώπης.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Διασφαλίζουμε τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, της επισιτιστικής επάρκειας και της ενεργειακής αυτονομίας, δήλωνε λίγες ημέρες πριν στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η κα. Τραυλού και η εκτίμηση της αυτή επιβεβαιώθηκε στην συνάντηση των ελλήνων και Ινδών επιχειρηματιών την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχε και η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τραυλού: Η ναυτιλία άξονας ενδυνάμωσης των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας
«Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας παρουσιάζει αμοιβαίο ενδιαφέρον για τις διεθνείς προοπτικές ανάπτυξης των οικονομιών των δύο χωρών. Η ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα δύναμη στη διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό άξονα για την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας» δήλωσε μετά την συνάντηση η κα. Τραυλού.
«Γέφυρα»
Η ελληνική ναυτιλία είναι εκ των πραγμάτων η «γέφυρα» που θα συνδέσει την Ινδική όχι μόνο με την ελληνική αλλά και της ευρωπαϊκή οικονομία.
Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.
Βασικός πυλώνας
Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt), το 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG) και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην bulk/tramp ναυτιλία, τον τομέα που ειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και άλλα γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σιδηρομετάλλευμα, χημικά προϊόντα, άνθρακα, λιπάσματα και δασικά προϊόντα.
Πρόκειται για προϊόντα που ενδιαφέρουν τους Ινδούς. Για παράδειγμα η Ινδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα. Επίσης μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις όπως ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνέβαλαν στην αύξηση του θαλασσίου εμπορίου προϊόντων αργού πετρελαίου από την Ινδία προς την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Και στο εμπόριο μεταφοράς προϊόντων με εμπορευματοκιβωτίων, όπου βέβαια η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας η Ινδία αυξάνει το μερίδιο της μαζί με το Βιετνάμ κερδίζοντας όσο μερίδιο χάνει η Κίνα, σημειώνει η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (Unctad).
Λόγω της αρνητικής εμπειρίας από την πανδημία αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει την προμήθεια υλικών από πολλές περιοχές και ορισμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη και την Ινδία, υποστηριζόμενες από τις κυβερνητικές προσπάθειες για την επίτευξη στρατηγικών αυτονομία, ήδη επαναπροσδιορίζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, προσθέτει η UNCTAD.
Τα νέα ανοίγματα της Ινδίας που έχουν ενταθεί μετά την πανδημία του κορονοϊού, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο με τον εμπορικό της στόλο (1.076 πλοία) καθώς σύμφωνα με την Unctad το μερίδιο του στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μόλις 1,19% (με όρους dwt) όταν η χώρα μας που είναι η μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως η ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς ελέγχει όπως προναφέρθηκε το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο εμπορικός στόλος που ανήκει σε Ινδούς καταλαμβάνει την 20η θέση στη σχετική κατάταξη της Unctad.
Τέλος η Ινδία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων δυνάμεων στον τομέα της διάλυσης και ανακύκλωσης πλοίων. Τα Ινδικά διαλυτήρια βρίσκονται την πρώτη θέση στις διαλύσεις δεξαμενοπλοίων ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ινδία έχει επικυρώσει τη σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ανακύκλωση πλοίων.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι