
Ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία μαίνεται για 18 μήνες, αρκετοί Ρώσοι εξακολουθούν να επισκέπτονται την Κριμαία για τις διακοπές τους παρά το γεγονός ότι η προσέγγιση της χερσονήσου είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολη, και ενίοτε επικίνδυνη.
Ζελένσκι: Ανοιχτός σε διαπραγμάτευση με τη Ρωσία για το καθεστώς της Κριμαίας
Το Reuters παρουσιάζει την ιστορία του Βίκτορ Μοτόριν, κατοίκου της πόλης Χάντι-Μανσίσκ της δυτικής Σιβηρίας, ο οποίος παλαιότερα μπορούσε να επιβιβαστεί σε ένα αεροπλάνο και να φτάσει στην Κριμαία μόλις τέσσερις ώρες αργότερα για να χαλαρώσει στο εξοχικό του διαμέρισμα. Τώρα πρέπει να πετάξει πρώτα για τη Μόσχα και στη συνέχεια να περάσει μιάμιση μέρα στο τρένο.
Αν και το ζήτημα της ασφάλειας αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για ορισμένους, ιδίως μετά τις δύο μεγάλες ουκρανικές επιθέσεις στη μήκους 19 χιλιομέτρων γέφυρα της Κριμαίας, ο Μοτόριν έκρινε ότι το ετήσιο ταξίδι του εξακολουθεί να είναι ένα ρίσκο που αξίζει να αναληφθεί.
«Υπολογίσαμε ότι ήταν αρκετά ασφαλές, ειδικά όταν οι συνάδελφοί μου είχαν ήδη έρθει εδώ τον Ιούνιο, αρχές Ιουλίου. Είπαν ότι όλα ήταν ήρεμα εδώ χωρίς προβλήματα στη γέφυρα της Κριμαίας. Τα εμπορεύματα, οι τιμές, όλα είναι όπως πριν», δήλωσε.
Όπως σχολιάζει το Reuters, οι Ρώσοι έλκονται από το καταπράσινο τοπίο και τις βραχώδεις ακτές της Κριμαίας από την τσαρική εποχή, αλλά τώρα η επιλογή του τόπου διακοπών περιπλέκεται από διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με τον πόλεμο.
Δυσκολίες…
Οι κυρώσεις έχουν διακόψει τις πτήσεις προς τη Δύση και η υποχώρηση του ρουβλίου έχει αυξήσει το κόστος των ταξιδιών σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Τουρκία και η Ταϊλάνδη.
Ο εμπορικός εναέριος χώρος πάνω από την Κριμαία παραμένει κλειστός από την έναρξη του πολέμου, πράγμα που σημαίνει ότι οι επισκέπτες πρέπει να φτάνουν είτε με αυτοκίνητο είτε με τρένο. Τα επίπονα ταξίδια συχνά επιδεινώνονται από τις μεγάλες ουρές στη γέφυρα.
«Ήρθαμε με τρένο: χρειάστηκαν δύο ημέρες και τέσσερις ώρες – πολύ μεγάλη διάρκεια φέτος, επειδή φοβόμασταν να πάρουμε το αυτοκίνητο. Είναι η πέμπτη χρονιά που ερχόμαστε εδώ για διακοπές», δήλωσε η Olga Morskova από το Rybinsk, βόρεια της Μόσχας, περίπου 1.370 χιλιόμετρα (850 μίλια) από την Κριμαία.
Ο Αλεξέι Βολκόφ, πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Βιομηχανιών Φιλοξενίας, δήλωσε σε συνέντευξή του ότι ο αριθμός των τουριστών στην Κριμαία αναμένεται να μειωθεί κατά 20-30% φέτος, σε 6 έως 6,5 εκατομμύρια άτομα.
«Αυτό που είναι ιδιαίτερο φέτος είναι ο αριθμός των δυσκολιών που προκλήθηκαν από την “ειδική στρατιωτική επιχείρηση” και οι νέες προκλήσεις για τη βιομηχανία φιλοξενίας και τους κατοίκους της περιοχής, λόγω των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης», δήλωσε.
«Είναι η πιο δύσκολη περίοδος των τελευταίων εννέα ετών που είμαστε μέρος της Ρωσίας», πρόσθεσε, αναφερόμενος στην προσάρτηση του 2014, η οποία θεωρείται παράνομη από τις περισσότερες χώρες και την οποία η Ουκρανία έχει ορκιστεί να ανατρέψει – αν και μόλις χθες ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι άφησε για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγμάτευσης με τη Μόσχα για το καθεστώς της Κριμαίας.
…και κίνδυνοι
Σε άλλα ρωσικά θέρετρα της Μαύρης Θάλασσας, που διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο επιθέσεων, παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση. Ο Βολκόφ δήλωσε ότι η πληρότητα των ξενοδοχείων στο Σότσι ήταν στο 100%, ενώ ακόμη και η πόλη-λιμάνι Νοβοροσίσκ είδε αύξηση 6% στους επισκέπτες.
Λιγότεροι επισκέπτες στην Κριμαία σήμαιναν περισσότερους για το Καλίνινγκραντ στη Βαλτική Θάλασσα και το Νταγκεστάν στη βόρεια περιοχή του Καυκάσου της Ρωσίας.
Για ένα ζευγάρι Ρώσων, η επιλογή της Κριμαίας ως προορισμού διακοπών αποδείχθηκε μοιραία. Ο άνδρας και η γυναίκα σκοτώθηκαν και οι δύο, και η 14χρονη κόρη τους τραυματίστηκε, όταν το αυτοκίνητό τους έπεσε θύμα έκρηξης καθώς διέσχιζαν τη γέφυρα στις 17 Ιουλίου, ταξιδεύοντας τη νύχτα για να αποφύγουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Ο επικεφαλής της ουκρανικής υπηρεσίας ασφαλείας SBU, Βαζίλ Μάλιουκ, ανέλαβε αργότερα την ευθύνη για την επίθεση, καθώς και για μια προηγούμενη που προκάλεσε σοβαρές ζημιές στη γέφυρα τον περασμένο Οκτώβριο.
Την περασμένη εβδομάδα το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας δήλωσε ότι οι δυνάμεις της είχαν καταστρέψει 42 μη επανδρωμένα αεροσκάφη που εκτόξευσε η Ουκρανία πάνω από την Κριμαία σε μία μόνο ημέρα. Ο διορισμένος από τη Ρωσία κυβερνήτης της δήλωσε ότι δύο ακόμη καταρρίφθηκαν τη Δευτέρα.
Επιμένουν Κριμαία
Ωστόσο, παρά την εγγύτητα του πολέμου, ορισμένοι Ρώσοι που ερωτήθηκαν από το Reuters ήταν πρόθυμοι να υποβαθμίσουν τους κινδύνους ή να τους απορρίψουν εντελώς.
«Όχι, απολύτως κανένας φόβος. Πήγαμε χωρίς δεύτερη σκέψη, δεν φοβόμαστε τίποτα, όλα είναι καλά», δήλωσε ο Αλεξάντερ Σεμάσκο από τη Σταυρούπολη στη νότια Ρωσία.
«Ο στόχος του ταξιδιού μας είναι, φυσικά, να ξεκουραστούμε και να υποστηρίξουμε τους Ρώσους ταξιδιωτικούς πράκτορες, τους ξενοδόχους και τον ρωσικό τουρισμό, χωρίς αμφιβολία».
Ο Σεργκέι Λένκοφ, από τη Βόλογκντα βόρεια της Μόσχας, δήλωσε ότι έχει εμπιστοσύνη στα συστήματα αεράμυνας της Ρωσίας.
«Δεν υπάρχουν πραγματικά κίνδυνοι. Ο ουρανός είναι προστατευμένος. Επομένως, δεν υπάρχει κάτι για να αναστατωθούμε», είπε.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια