
«Με εμάς, πετάτε χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα»: η αυστριακή αεροπορική εταιρεία Austrian Airlines κρίθηκε ένοχη για παραπλανητική διαφήμιση, σύμφωνα με μια πρωτοφανή δικαστική απόφαση που δημοσιοποίηθηκε σήμερα στον λογαριασμό της στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter).
Το δικαστήριο του Κορνόιμπουργκ, στα περίχωρα της Βιέννης, έκρινε ότι αυτή η θυγατρική του ομίλου Lufthansa προωθούσε μια «ψευδή εντύπωση», κάνοντας τους πελάτες της να πιστέψουν ότι θα μπορούσαν να πάνε στην Μπιενάλε της Βενετίας χωρίς να μολύνουν τον πλανήτη.
Η απόφαση του δικαστηρίου δεν προβλέπει οικονομικές κυρώσεις στην εταιρεία. Αν και εκδόθηκε τον Ιούνιο, η καταδίκη της Austrian Airlines έγινε γνωστή μόλις σήμερα, επειδή το δικαστήριο υποχρέωσε την εταιρεία να δημοσιοποιήσει την καταδίκη της. Σε όλον τον κόσμο έχουν πολλαπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα οι προσφυγές στα δικαστήρια σε βάρος μεγάλων εταιρειών ή οργανισμών που προβάλλουν μια «ψευδοοικολογική ταυτότητα».
Ηλεκτροπαραγωγή: Ιστορικά χαμηλό για το λιγνίτη, αλλά στα ύψη οι εκπομπές CO2
Τι είναι τα SAF
Με τη χρήση των «βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων» (SAF) είναι ήδη εφικτές οι πτήσεις με μηδενική εκπομπή άνθρακα» διαβεβαίωνε η Austrian Airline στη διαφημιστική εκστρατεία της, το 2022. Ωστόσο, τα καύσιμα αυτά όταν καίγονται παράγουν CO2. Η μείωση της εκπομπής αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου γίνεται κατά τη φάση της παραγωγής των καυσίμων. Εξάλλου, προς το παρόν αναμιγνύονται με κηροζίνη, που είναι ορυκτό καύσιμο.
Η ένωση καταναλωτών VKI που είχε καταγγείλει την εταιρεία, χαιρέτισε την «πρωτοποριακή» για την Αυστρία απόφαση, όπως είπε η νομική σύμβουλός της, Μπάρμπαρα Μπάουερ.
Η Austrian Airlines υποσχέθηκε ότι στο μέλλον θα ενημερώνει τους πελάτες της με μεγαλύτερη σαφήνεια όσον αφορά τη χρήση των λεγόμενων βιώσιμων καυσίμων.
Ο τομέας των αερομεταφορών θεωρείται υπεύθυνος για το 2-3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και του ασκούνται πιέσεις ώστε να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Τα SAF, που παρασκευάζονται από χρησιμοποιημένα λάδια, κατάλοιπα ξυλείας και φύκια χρησιμοποιούνται συμπληρωματικά ως προς την κηροζίνη στις πτήσεις. Πιστεύεται ότι θα αποτελέσουν τον βασικό μοχλό απανθρακοποίησης των πτήσεων τις επόμενες δεκαετίες αλλά προς το παρόν η παραγωγή τους είναι μικρή.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία

Η Κίνα διαψεύδει ότι γίνονται συνομιλίες με τις ΗΠΑ - Ζητά να ανακαλέσει η Ουάσινγκτον τους μονομερείς δασμούς
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν πραγματικά να επιλύσουν το πρόβλημα... θα πρέπει να ακυρώσουν όλα τα μονομερή μέτρα για την Κίνα, είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Μπρουνό Λε Μερ: Να αναλάβει η ΕΕ μέρους του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών
Τι προτείνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ