
Τις επιπτώσεις που έχει ο πληθωρισμός στα καταναλωτικά ήθη καταγράφουν αμερικανικές έρευνες, αποτυπώνοντας την επόμενη ημέρα του τοπίου της οργανωμένης λιανικής. Οι καταναλωτές αρχίζουν να επιλέγουν συνειδητά νέα κανάλια καταστημάτων για τρόφιμα και ποτά, όπως οι discount αλυσίδες, με τον παραδοσιακό τομέα των παντοπωλείων να δέχεται ισχυρό πλήγμα τους τελευταίους μήνες.
Τάδε έφη η πρόσφατη μελέτη του 84.51°, του οργανισμού retail analytics του αμερικανικού κολοσσού Kroger, που ανίχνευσε τα νέα χαρακτηριστικά του σύγχρονου καταναλωτικού προφίλ.
Εκπτώσεις: Το τρικ των retailers με τα ποσοστά μείωσης τιμών
«Οι παρατεταμένες επιπτώσεις του πληθωρισμού, η εξελισσόμενη αγοραστική εμπειρία, οι αλλαγές στην αφοσίωση στις μάρκες και άλλοι παράγοντες αναδιαμορφώνουν το τοπίο των αγορών παντοπωλείου», δήλωσε η εταιρεία. «Για επώνυμα καταναλωτικά αγαθά, όλα αυτά συνιστούν μια νέα κανονικότητα που απαιτεί ευέλικτη εξέλιξη. Η στασιμότητα εν μέσω τέτοιων αλλαγών στους αγοραστές δεν αποτελεί επιλογή. Αλλά με την αλλαγή έρχεται η ευκαιρία να ευθυγραμμιστούν με τις αναδυόμενες ανάγκες των πελατών και να κερδίσουν την αφοσίωση μέσω της συνάφειας».
Αγορές βάσει budget
Μπορεί ο πληθωρισμός τροφίμων και ποτών να εμφανίζει τάσεις για απομείωση τους τελευταίους μήνες, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν φαίνεται ικανό να σταματήσει τους καταναλωτές από το να αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα στο μέλλον, επιλέγοντας εκπτωτικά και προϊόντα σε προσφορά. Η αναζήτηση χαμηλότερης τιμής σε προϊόντα που αγοράζουν τακτικά, διακρίνει πλέον και τους καταναλωτές που δήλωναν μέχρι πρότινος πιστοί σε συγκεκριμένα brands.
Η ιδιωτική ετικέτα
Όλα τα στοιχεία δείχνουν την εκρηκτική ανάπτυξη των PL, που αναμένεται να συνεχιστεί καθώς οι αγοραστές αναζητούν ακόμη πιο πιο προσιτές επιλογές. Περισσότερο από το 50% των αγοραστών της Kroger δηλώνουν εξάλλου ότι είναι ανοιχτοί στο να μεταβούν από τις επώνυμες μάρκες σε επιλογές ιδιωτικής ετικέτας – χαρακτηριστική είναι η άνεση με την οποία μεταβαίνουν από τα branded προϊόντα στα ιδιωτικής ετικέτας, όσον αφορά βασικά προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης, όπως τα συσκευασμένα και τα είδη οικιακής χρήσης.
Εμπειρία omnichannel
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται, τα φυσικά καταστήματα παραμένουν απαραίτητα για τους περισσότερους αγοραστές. Ακόμη και οι πιο πιστοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθούν να πραγματοποιούν σχεδόν το 40% των αγορών τους σε καταστήματα και το 70% των καταναλωτών όλων των ηλικιακών ομάδων δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να συνεχίσουν να ψωνίζουν από καταστήματα στο μέλλον.
Ωστόσο, στις έρευνές της, η 84.51° διαπίστωσε ότι η ευκολία είναι ο Ν0. 1 λόγος για αγορές μέσω διαδικτύου, ενώ οι πολλές επιλογές είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αγοραστές πηγαίνουν στο κατάστημα. Επίσης, οι πελάτες επισημαίνουν ότι ένα στοιχείο που θέλουν να παραμένει σταθερό σε όλα τα καταστήματα και στο διαδίκτυο είναι η αξία, με δύο στους τρεις αγοραστές να τονίζουν ότι περιμένουν τις ίδιες εκπτώσεις και τις ίδιες τιμές να είναι διαθέσιμες σε όλα τα κανάλια.
Αφοσίωση και δέσμευση
Μέσα στο μεταβαλλόμενο αυτό σκηνικό, η αφοσίωση και η δέσμευση σε ένα brand φαντάζει σήμερα πιο σχετική από ποτέ. Πράγματι, η 84.51° διαπίστωσε ότι η αφοσίωση στη μάρκα έχει εξελιχθεί σε έναν υποκειμενικό όρο, με μόνο το 5% των πελατών να δηλώνουν ότι ο ορισμός αυτός στη μάρκα σημαίνει ότι όντως είναι η μόνη μάρκα που αγοράζουν. Οι περισσότεροι αγοραστές όρισαν την αφοσίωση στη μάρκα ως ένα φάσμα που κυμαίνεται από την προτιμώμενη μάρκα έως τη μάρκα που αγοράζουν συχνά ή ακόμη και το ότι απλώς είναι μέρος του συνόλου των εκτιμήσεών τους. Ενώ αποδεικνύεται ότι βασικό στοιχείο της πιστότητας αποτελεί πλέον η πρόσβαση σε σχετικά loyalty προγράμματα και μέσω ψηφιακών εφαρμογών.
Η φρεσκάδα είναι κορυφαία προτεραιότητα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της 84.51°, ένα από τα κορυφαία ποιοτικά στοιχεία που αναζητούν οι αγοραστές στα προϊόντα πλέον είναι η «εγγυημένη φρεσκάδα». Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, μάλιστα, θεωρείται πιο σημαντικό από τις ετικέτες που αναγράφουν «100% φυσικό, μη γενετικά τροποποιημένο» ή άλλες κοινές ετικέτες τροφίμων. Η φρεσκάδα προσελκύει σε πολλά επίπεδα, όπως η ποιότητα και η μείωση της σπατάλης.
Με μηνύματα που επικεντρώνονται στη φρεσκάδα, εξάλλου, οι μάρκες και οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν να αξιοποιήσουν τις προτεραιότητες των αγοραστών που εκτείνονται σε θέματα βιωσιμότητας, υγείας, γεύσης και οικονομικής προσιτότητας.


Latest News

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing