Ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της Carrefour να… «πετάξει» από τα ράφια της προϊόντα της Pepsico στο εξωτερικό που θεώρησε πως οι τιμές τους αυξήθηκαν αδικαιολόγητα.

Και μάλιστα όχι σε μια μόνο χώρα αλλά σε τέσσερις! Και συγκεκριμένα σε Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία.

Ανεξάρτητα από τους λόγους που οδήγησαν τον γαλλικό όμιλο στην απόφαση αυτή, το ερώτημα που γεννάται και μάλιστα αβίαστα στο μυαλό πολλών είναι ένα:

Μπορεί να συμβεί κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα;

«Μπορεί κάποιο σούπερ μάρκετ στην χώρα μας να λάβει τόσο δραστικά μέτρα εναντίον ενός προμηθευτή του και μάλιστα τόσο ισχυρού; Έχει τα κότσια να συγκρουστεί, εφόσον βέβαια διαπιστώσει αδικαιολόγητες ανατιμήσεις;», αναρωτιούνται αρκετοί καταναλωτές.

Γιατί ακρίβεια υπάρχει και στην χώρα μας. Όπως και μπαράζ ανατιμήσεων.

Βρίθει το διαδίκτυο και οι τηλεοπτικοί δέκτες από ρεπορτάζ που αναφέρονται στην απόφαση πολλών πολυεθνικών (και όχι μόνο) να ανεβάζουν συχνά πυκνά τους τιμοκαταλόγους τους.

Μην ξεγελιόμαστε. Μπορεί να μην έχουμε σταματήσει να καταναλώνουμε –παρά τα όσα υποστηρίζουν διάφορες έρευνες-, ωστόσο οι υψηλές τιμές είναι εδώ.

Δεν εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας. Ούτε με τα… «καρτελάκια».

Για να μην μιλήσουμε για το βρεφικό γάλα και τη χαοτική διαφορά στο κόστος με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Χωρίς να θέλουμε να μηδενίσουμε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται αλλά και τα ομολογουμένως τσουχτερά πρόστιμα που επιβάλλονται, ο υψηλός πληθωρισμός ειδικά στα τρόφιμα δεν έχει καταστεί εφικτό να αντιμετωπιστεί.

Και είναι κάτι που καίει τη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών.

Έμπειροι παράγοντες της αγοράς σπεύδουν να ενταφιάσουν οποιαδήποτε προσδοκία. «Πολύ δύσκολα θα δούμε μια τόσο θεαματική κίνηση από Έλληνα λιανέμπορο», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Και αυτό, όπως λένε, για έναν πολύ βασικό λόγο:

Γιατί κανένας επιχειρηματίας όσο μεγάλος και εάν είναι δεν θέλει να συγκρουστεί με τις μεγάλες πολυεθνικές. Και να διαταράξει τις μεταξύ τους σχέσεις. Πολλοί μάλιστα τους χαρακτηρίζουν… «σύμμαχούς» τους.

Προτεραιότητά τους είναι να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν καλύτερες παροχές και εκπτώσεις, όχι να διακόψουν τη συνεργασία μαζί τους.

Η κρίση που υπάρχει σήμερα, κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί. Και οι πληθωριστικές πιέσεις που σήμερα αναπτύσσονται θα εξαλειφθούν.

Αργά ή γρήγορα η ενεργειακή κρίση θα κοπάσει, όπως και οι πόλεμοι σε Ουκρανία και Ισραήλ.

Η οικονομία μοιραία θα επιστρέψει σε έναν νέο ενάρετο κύκλο ανόδου. Και θα ξαναγίνουν οι σχέσεις σούπερ μάρκετ και πολυεθνικών προμηθευτών… «μέλι γάλα». Άρα γιατί να ανοίξεις ένα περιττό… μέτωπο τώρα;

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Opinion