
Το υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου ανακοίνωσε ότι σήμερα 7 Φεβρουαρίου το Υπουργικό Συμβούλιο, ενέκρινε την αναθεωρημένη σειρά πράσινων κινήτρων για την επιβράβευση πλοίων που επιδεικνύουν αποτελεσματικές μειώσεις εκπομπών αερίων του Θερμοκηπίου. Από τον Ιανουάριο του 2024, ο ετήσιος φόρος χωρητικότητας θα μειωθεί έως και 30% για κάθε πλοίο που επιδεικνύει μέτρα για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων, διασφαλίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες επιβραβεύονται για βιώσιμες ναυτιλιακές προσπάθειες.
Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει θέσει ως προτεραιότητα του την υποστήριξη της βιώσιμης ναυτιλίας, προστίθεται στην ανακοίνωση. Πιστεύει ότι απαιτούνται μια σειρά διαφορετικών μέτρων, σε παγκόσμιο και σε περιφερειακό επίπεδο, για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών και για ένα βιώσιμο μέλλον για τη βιομηχανία. Περιλαμβάνει τη χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων, την ανάπτυξη σχετικών υποδομών, την ηλεκτροδότηση των πλοίων και τη χρήση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης. Ο συνδυασμός όλων αυτών των επιλογών παρέχει τη δυνατότητα βελτίωσης της εμπορικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας της βιομηχανίας, και ταυτόχρονα οι πλοιοκτήτες να ανταμείβονται για τις επενδύσεις σε βιώσιμες πρακτικές, αναφέρει.
Οι «εκπτώσεις» στο φόρο χωρητικότητας απευθύνονται σε πλοιοκτήτες Κυπριακών και Κοινοτικών πλοίων που πληρούν τις προϋποθέσεις των περιβαλλοντικών κινήτρων.
Μηδενικές εκπομπές: Οι παγκόσμιες επενδύσεις για καθαρή ενέργεια αυξήθηκαν σε 1,8 τρισ. δολάρια
Χρήση πλοίων και μεθόδων φιλικών προς το περιβάλλον
Τα περιβαλλοντικά κίνητρα θα ενισχύσουν την στροφή της Κυπριακής σημαίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού μας Συμπλέγματος στη χρήση πλοίων και μεθόδων φιλικών προς το περιβάλλον, επισημαίνει το Υφυπουργείο και προσθέτει ότι αυτό αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο «της εθνικής μας ναυτιλιακής πολιτικής η οποία επιχειρεί να εδραιώσει την σημαντική θέση της Κύπρου ως ναυτιλιακού κράτους σε τομείς όπως το περιβάλλον». Καταδεικνύει επίσης την προσήλωση της Κυπριακής Ναυτιλίας στον πράσινο μετασχηματισμό η οποία αποτελεί βασική προτεραιότητα της ΕΕ και αντανακλάται στην «Πράσινη Συμφωνία», καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες