
Η ζήτηση για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας έχει αυξηθεί από την έναρξη της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με εταιρείες logistics και σιδηροδρομικούς φορείς, ενισχύοντας τα οικονομικά του κρατικού σιδηροδρομικού μονοπωλίου της χώρας, βάσει δημοσιεύματος των FT.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι στόχευσαν φορτηγό πλοίο και αμερικανικά αντιτορπιλικά σκάφη
Η γερμανική DHL δήλωσε ότι τα αιτήματα για τη μεταφορά αγαθών στον ρωσικό σιδηροδρομικό διάδρομο αυξήθηκαν περίπου 40% από τότε που τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισαν να εκτρέπονται μέσω μιας μακρύτερης διαδρομής τον Δεκέμβριο. Η RailGate Europe δήλωσε ότι η ζήτηση αυξήθηκε κατά 25 έως 35%, ενώ η Rail Bridge Cargo με έδρα την Ολλανδία δήλωσε ότι η σιδηροδρομική κίνηση φορτίου μέσω της Ρωσίας φέτος ήταν 31% υψηλότερη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι εταιρείες logistics εξέτασαν εκ νέου τις διαδρομές μέσω της Ρωσίας μετά την απόφαση των περισσότερων μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων να εκτρέψουν τα δρομολόγια της Ασίας προς την Ευρώπη που κανονικά θα περνούσαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να ταξιδέψουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ενήργησαν μετά από μια εκστρατεία επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που ξεκίνησαν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι της Υεμένης για την υποστήριξη των Παλαιστινίων της Γάζας.
Aυξήθηκαν οι χρόνοι
Οι εκτροπές έχουν αυξήσει τους χρόνους ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης κατά επτά έως 10 ημέρες, μεταξύ 50 και 55 ημερών. Η DHL δήλωσε ότι οι χρόνοι ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας μεταξύ Τσενγκντού στην Κίνα και Ντούισμπουργκ στη Γερμανία ήταν επί του παρόντος μεταξύ 25 και 30 ημερών.
“Τα αιτήματα έχουν αυξηθεί από την αρχή της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα κατά περίπου 40%”, δήλωσε η DHL σχετικά με τις ερωτήσεις των πελατών σχετικά με τους σιδηροδρόμους. «Το συντριπτικό ποσό περνάει από τη Ρωσία».
Ωστόσο, η εταιρεία τόνισε ότι δεν μεταφέρει κίνηση που να προέρχεται ή να ταξιδεύει προς τη Ρωσία σύμφωνα με τους δυτικούς περιορισμούς εξαγωγών που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμό της στην Ουκρανία.
“Κάνουμε αυστηρούς ελέγχους εξαγωγών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κυρώσεις”, δήλωσε η DHL.
Οι πάροχοι logistics, συμπεριλαμβανομένων των ελβετικών Kuehne & Nagel και Maersk της Δανίας, δήλωσαν ότι αποφεύγουν τη χρήση σιδηροδρομικών διαδρομών μέσω της Ρωσίας μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Οι μηνιαίοι όγκοι στη διαδρομή μειώθηκαν μετά την εισβολή και εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το ποσό που μεταφέρεται από ένα μόνο μεγάλο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η RZD, η οποία κατέχει το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας και λειτουργεί τα περισσότερα τρένα, ανήκει στο ρωσικό κράτος και εδώ και καιρό θεωρείται στενά συνδεδεμένη με το Κρεμλίνο. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε τον Oleg Belozyorov, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ότι είχε «στενούς δεσμούς με τον Πούτιν» όταν του επέβαλε κυρώσεις τον Απρίλιο του 2022.
«Μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τις κυρώσεις της ΕΕ, υπάρχει σχεδόν απαγόρευση των κινήσεων οδικών εμπορευματικών μεταφορών από και προς τη Ρωσία και τη Λευκορωσία. Υπάρχουν επίσης περιορισμοί στην ικανότητα της RZD να έχει πρόσβαση σε ορισμένες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Ωστόσο, δεν υπάρχει απαγόρευση της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω της χώρας.
Τα στοιχεία από την Eurasian Rail Alliance, μια ρωσική εταιρεία που οργανώνει τη διακίνηση εμπορευμάτων στους σιδηροδρόμους χρησιμοποιώντας το εύρος σιδηροδρομικών γραμμών 1.520 χιλιοστών της Ρωσίας – ευρύτερο από τις ευρωπαϊκές γραμμές – δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στην Πολωνία ήταν 14.532 ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων είκοσι ποδιών (TEU) τον Ιανουάριο.
Ενώ ο αριθμός ήταν 36% υψηλότερος από αυτόν του Ιανουαρίου 2023, δεν θα γεμίσει ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία μεταφέρουν 24.000 TEU το καθένα, σύμφωνα με τους FT.
Ο Michael Aldwell, επικεφαλής της θαλάσσιας εφοδιαστικής στην Kuehne & Nagel, δήλωσε ότι υπάρχει «μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς υπό τις τρέχουσες συνθήκες.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια