
Έχοντας αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις πολύωρες αναμονές και την ταλαιπωρία, το 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εξυπηρετεί σήμερα ένα μέσο όρο 14.000 κλήσεων την ημέρα, άμεσα, φιλικά και αξιόπιστα.
Από τον Ιούλιο του 2021 έως και τον Φεβρουάριο του 2024, το 1555 έχει απαντήσει συνολικά σε 8.110.006 κλήσεις, με το μέσο χρόνο αναμονής να ανέρχεται στα 18 δευτερόλεπτα.
Από αυτές τις κλήσεις το 99.89% των αιτημάτων έχουν απαντηθεί, είτε αμέσως είτε εντός λίγων ημερών. Το υπόλοιπο 0.11% αφορά σε προσωποποιημένα αιτήματα, τα οποία χειρίζονται ειδικές ομάδες στελεχών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων.
Ο e-ΕΦΚΑ εξακολουθεί να συγκεντρώνει σταθερά το μεγαλύτερο αριθμό κλήσεων προς το 1555. Μέχρι τώρα έχουν εξυπηρετηθεί 5.616.476 κλήσεις πολιτών για θέματα της αρμοδιότητάς του, με το ποσοστό των επιλυμένων αιτημάτων να ανέρχεται σε 99,9%. Τα συχνότερα ερωτήματα – αιτήματα για τον φορέα αφορούν στα ηλεκτρονικά ραντεβού σε υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, σε απονομές συντάξεων και παροχές σε χρήμα.
Υψηλό είναι το ενδιαφέρον και για θέματα αρμοδιότητας της ΔΥΠΑ με τον αριθμό των απαντημένων κλήσεων να πλησιάζει τις 1.251.937 και το ποσοστό των αιτημάτων που έχουν επιλυθεί να φτάνει το 99.99%. Τα συχνότερα ερωτήματα – αιτήματα για την ΔΥΠΑ αφορούν στην τακτική επιδότηση ανεργίας, τα επιδόματα ανεργίας και τις παροχές μητρότητας.
Για θέματα αρμοδιότητας του ΟΠΕΚΑ, έχουν απαντηθεί 909.401 κλήσεις, για θέματα Εργασιακών Σχέσεων και Επιθεώρησης Εργασίας 221.505 και 61.115 κλήσεις αντίστοιχα, για θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης 34.472 κλήσεις και για θέματα Ισότητας Φύλων/Δημογραφικής Πολιτικής 15.100 κλήσεις.

Παράλληλα, ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση που σημειώνεται στη χρήση της ιστοσελίδας 1555.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες ψηφιακές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και να υποβάλλουν και να παρακολουθούν την πορεία προσωποποιημένων αιτημάτων, χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2024 είχαν υποβληθεί 50.052 αιτήματα μέσω της ιστοσελίδας 1555.gov.gr.
Για τη συνεχή ενημέρωσή τους για θέματα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά οι πολίτες μπορούν πλέον να ακολουθήσουν και το viber κανάλι του 1555.
Η σταδιακή εξέλιξη του 1555 σε πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης, δημιουργεί πολλαπλά οφέλη τόσο για τους πολίτες, όσο και για τη λειτουργία των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Συγκεκριμένα, μέσα από την ψηφιοποίηση της επικοινωνίας με τον πολίτη, αυξάνεται η ταχύτητα, η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, επιτυγχάνεται μείωση του κόστους λειτουργίας του 1555, βελτιώνεται ο συντονισμός μεταξύ του 1555 και των διαφόρων φορέων, ενώ αποσυμφορείται ο όγκος εργασίας των δημοσίων λειτουργών και εξοικονομείται χρόνος για τη βελτίωση της απόδοσής τους. Παράλληλα, μέσα από τη λειτουργία του συστήματος, δημιουργείται μια σημαντική, οργανωμένη γνωσιακή βάση, η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς για την αναβάθμιση της λειτουργίας των φορέων, μέσα από τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων, τη βελτίωση διαδικασιών και την καλύτερη προσαρμογή τους στις ανάγκες των πολιτών.
Αξιοποιώντας νέες ψηφιακές δυνατότητες και εξειδικευμένη τεχνογνωσία από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, το 1555 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θετικά παραδείγματα, για το πώς μπορεί να βελτιωθεί ριζικά η ποιότητα εξυπηρέτησης του πολίτη.


Latest News

Ξεκινά η λειτουργία νέας δομής ΚΕ.Π.Α. στο Γαλάτσι
Νέες υποδομές, καλύτερη εξυπηρέτηση για τους πολίτες

Σήμερα η αυτόματη υποβολή προσυμπληρωμένων φορολογικών δηλώσεων - Οι εκπτώσεις φόρου
Τι έκπτωση φόρου δικαιούνται οι φορολογούμενοι εφόσον ο φόρος που θα προκύψει εξοφληθεί έως τις 31/7

Η εφορία πατάει το κουμπί για τις δηλώσεις - Ποιοι κωδικοί πρέπει να ελεγχθούν
Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι για τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Αναδρομικά: Δύο νέα πακέτα έως 8.500 ευρώ σε 82.000 συνταξιούχους
Τα πακέτα με τα αναδρομικά αφορούν «επιστροφή» κρατήσεων προς 42.000 απόστρατους των Ενόπλων Δυνάμεων και 40.000 ασφαλισμένους 49 ταμείων από επανυπολογισμούς

Αυξήθηκαν κατά 14,4 δισ. ευρώ τα εισοδήματα το 2024 - Ποιοι πέφτουν στην παγίδα των τεκμηρίων
Σε ιστορικό υψηλό τα εισοδήματα που δήλωσαν οι φορολογούμενοι το 2024 - ‘Εφτασαν τα 106 δισ. ευρώ

Την Παρασκευή η αυτόματη υποβολή των προσυμπληρωμένων δηλώσεων - Πώς θα πετύχετε την έκπτωση
Οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν την πληρότητα και την ορθότητα των προσυμπληρωμένων στοιχείων

Αντίστροφη μέτρηση για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων - Τι πρέπει να προσέξετε
Προσυμπληρωμένες από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι οι φορολογικές δηλώσεις

Η ακτινογραφία της αγοράς εργασίας - Οι νέες προσλήψεις, τα ποσοστά της ανεργίας [πίνακας]
Τι αναφέρεται στην έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής για την αγορά εργασίας
![Συνταξιούχοι: Ποιοι θα λαμβάνουν επιπλέον 250 ευρώ τον χρόνο – Πότε ξεκινά η εφαρμογή του μέτρου [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/syntaxeis-dimogr28-2-600x466.jpg)
Οι συνταξιούχοι που θα λαμβάνουν επιπλέον 250 ευρώ τον χρόνο [πίνακες]
Το μέτρο αφορά και ανασφάλιστους υπερήλικες και άτομα με αναπηρία - Ποια είναι τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.