
Η Τέιλορ Σουίφτ επανέφερε τη μουσική της στο TikTok, φέρνοντάς την σε αντίθεση με τη δική της δισκογραφική εταιρεία, τη Universal Music, η οποία πολέμησε την ομάδα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τον Φεβρουάριο, σβήνοντας τα τραγούδια της και τον υπόλοιπο τεράστιο κατάλογό της από την πλατφόρμα.
Μια επιλογή από τα τραγούδια της Σουίφτ έγινε ξανά διαθέσιμη στο TikTok την Πέμπτη, πριν από την προγραμματισμένη κυκλοφορία άλμπουμ της την επόμενη εβδομάδα.
Ρέι Ντάλιο: Ο «γκουρού» των hedge funds ψηφίζει την Τέιλορ Σουίφτ για πρόεδρο
Η Σουίφτ, η οποία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα των ηχογραφήσεων της μέσω μιας συμφωνίας που συνήφθη το 2018 με τη Universal, μπορεί να ελέγξει πού διατίθεται το έργο της, σε αντίθεση με πολλούς άλλους καλλιτέχνες. Η επιστροφή της στο TikTok ήταν στα σκαριά εδώ και αρκετό καιρό, είπαν στους Financial Times άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.
Η Universal άρχισε να ζητά από το TikTok να αποσύρει τα τραγούδια της στις 31 Ιανουαρίου, μετά από μια κατάρρευση των διαπραγματεύσεων σχετικά με τις πληρωμές δικαιωμάτων εκμετάλλευσης και τον τρόπο αντιμετώπισης των τραγουδιών που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Η εντονότερη σύγκρουση
Η συγκεκριμένη αντιπαράθεση είναι από τις πιο έντονες συγκρούσεις μεταξύ τεχνολογικών κολοσσών και ομάδων μέσων ενημέρωσης την τελευταια περίοδο. Έχει αφήσει τους καλλιτέχνες χωρίς ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία προώθησης τους, ενώ οι χρήστες του TikTok έχουν δει μεγάλο αριθμό απο δικά τους βίντεο να είναι μη προσβάσιμα. Οι δύο εταιρείες βρίσκονται ακόμα σε αδιέξοδο.
Η επιστροφή του μεγαλύτερου αστεριού της μουσικής στην πλατφόρμα υπογραμμίζει τη σημασία του TikTok για τους καλλιτέχνες ως έναν από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανακάλυψης και προώθησης της μουσικής. Η Σουίφτ πρόκειται να κυκλοφορήσει ένα νέο άλμπουμ, με τίτλο The Tortured Poets Department, στις 19 Απριλίου.
Η Universal Music είναι η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία, που ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της μουσικής στον κόσμο. Οι μεγάλες εταιρείες μουσικής κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως μέσω πληρωμών δικαιωμάτων από υπηρεσίες ροής και ομάδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Spotify, Apple και Meta.
Συνήθως επαναδιαπραγματεύονται αυτές τις συμβάσεις κάθε δύο χρόνια.
Τσιγκουνιές της TikTok
Όταν οι συνομιλίες κατέρρευσαν, η TikTok είχε προσφερθεί να πληρώσει στη Universal ένα «χαμηλό μονοψήφιο» ποσοστό των διαφημιστικών της εσόδων για τη χρήση της μουσικής της, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Αυτό συγκρίνεται με ένα ποσοστό περίπου 20% που πληρώνει το YouTube.
Το άλλο μεγάλο κόλλημα είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Η Universal θέλει τα χρήματα των δικαιωμάτων του TikTok να διατεθούν στους μουσικούς, ενώ η TikTok θέλει να μοιράζεται σε περισσότερους. Εν προκειμένω με θαυμαστές που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουν τα δικά τους κομμάτια.
Η Σουίφτ έχει δώσει η ίδια μάχες με εταιρείες τεχνολογίας στο παρελθόν. Το 2014, έβγαλε τη μουσική της από το Spotify, εξηγώντας ότι «δεν ήταν πρόθυμη να συνεισφέρει τη δουλειά της ζωής της σε ένα πείραμα». Επέστρεψε το 2017.


Latest News

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Γκαλερίστας στη Φλόριντα κατηγορείται για πώληση πλαστών έργων του Γουόρχολ
Ο Λέσλι Ρόμπερτς, ιδιοκτήτης της Miami Fine Art Gallery, που πωλούσε τους πλαστούς Άντι Γουόρχολ θα μπορούσε τώρα να περάσει μια δεκαετία πίσω από τα κάγκελα.

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες

Γιατί το κοινό σνομπάρει τις πρωτότυπες ταινίες του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ βγάζει νέες ταινίες βασισμένες σε φρέσκες ιδέες οι οποίες βυθίζονται στα ταμεία

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

H «ηλεκτρική καρέκλα» του Γουόρχολ σε δημοπρασία – Ίσως αγγίξει τα 30 εκατ.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από την πολύτιμη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα