
Το Πεκίνο ανεβάζει τους τόνους απέναντι στην Ευρώπη και απειλεί με εμπορικό πόλεμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) εάν η Κομισιόν προχωρήσει στην επιβολή υψηλότερων δασμών στα EV και σε άλλα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα.
Οι Βρυξέλλες έχουν βάλει στο μικροσκόπιο τις πρακτικές της Κίνας επειδή θεωρούν πως η χώρα επιδοτεί σημαντικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο έδαφός της, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού για αυτοκίνητα που παράγονται στην ΕΕ.
Με τις ΗΠΑ να έχουν ήδη αυξήσει από τον περασμένο μήνα τους δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από 25% σε 100%, οι ευρωπαίοι βρίσκονται τώρα σε σταυροδρόμι. Από τη μία θέλουν να προστατέψουν ευρωπαϊκές εταιρείες από τις κινεζικές επιδοτήσεις, αλλά από την άλλη ρισκάρουν κόντρα με το Πεκίνο, αυξήσεις στις τιμές των EV λόγω δασμών και απομάκρυνση από τους στόχους για μείωση των εκπομπών ρύπων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα [γράφημα]
Το θέμα φαίνεται ότι είναι τόσο ευαίσθητο που η Κομισιόν φέρεται να έχει αποφασίσει να αναβάλλει την απόφαση για την τυχόν επιβολή νέων δασμών για μετά τις Ευρωεκλογές στις 9 Ιουνίου, ενώ η προηγούμενη προθεσμία που είχε τεθεί ήταν για τις 5 Ιουνίου., σύμφωνα με πηγές του Reuters.
Κίνα: Απειλές για οχήματα, μπράντι, χοιρινό της ΕΕ
Η Κίνα κατηγόρησε την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι εργάζεται για να πλήξει τις κινεζικές εταιρείες και προειδοποίησε ότι θα αναλάβει δράση για να προστατεύσει τα συμφέροντά της, καθώς το μπλοκ πλησιάζει πιο κοντά στην επιβολή δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η χώρα έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για αντιντάμπινγκ που αφορά τις εισαγωγές μπράντι από την Ευρώπη- μια κίνηση που στοχεύει σαφώς τα γαλλικά κονιάκ. Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας έδωσαν επίσης σήμα ότι το Πεκίνο θα μπορούσε να αποφασίσει αντίποινα κατά των εισαγωγών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων και χοιρινού κρέατος.
Το Πεκίνο θέλει να δώσει λύση σε τριβές στην οικονομία και το εμπόριο μέσω διαλόγου και να αποφύγει μια ανεξέλεγκτη κλιμάκωση, δήλωσε ο υπουργός Εμπορίου Wang Wentao σύμφωνα με επίσημη δήλωση που επικαλείται το Bloomberg. Ο υπουργός πρόσθεσε ότι οι ηγέτες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της ΕΕ έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να αποφύγουν έναν εμπορικό πόλεμο.
«Εάν η ΕΕ δεν εφαρμόσει αυτά που κηρύσσει και συνεχίσει να περιορίζει τις κινεζικές εταιρείες, η Κίνα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσει σθεναρά τα νόμιμα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών», σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση.
Ο Wang προχώρησε επίσης σε αντεπίθεση κατηγορώντας ευθέως την Ευρώπη πως έχει χρησιμοποιήσει δική της πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και «άλλες ψευδείς αφηγήσεις» -όπως τις χαρακτήρισε- για να ξεκινήσει έρευνες για εισαγωγές σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, εξοπλισμό για σιδηροδρόμους, φωτοβολταϊκά πάνελ, ιατρικό εξοπλισμό και άλλους κλάδους. Προέτρεψε την ΕΕ να εγκαταλείψει τον προστατευτισμό και να επιδιώξει διάλογο και συνεργασία, σύμφωνα με ξεχωριστή δήλωση μετά την επίσκεψή του σε προγραμματισμένο κινεζικό εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ισπανία την Κυριακή.
Η κόντρα με τις ΗΠΑ
Το Πεκίνο ήδη βρίσκεται καθοδόν για μετωπική με την Ουάσιγκτον καθώς ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν κρατά όλο και πιο σκληρή στάση για το εμπόριο καθώς πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου. Παρόμοιες ανησυχίες μάλιστα έχει και η Ιαπωνία, ειδικά για εισαγωγές εξοπλισμού που αφορούν την πράσινη μετάβαση. Τόκιο και Βρυξέλλες θέλουν να διευκολυνθεί η συνεργασία των ευρωπαϊκών και ιαπωνικών εταιρειών ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από φθηνότερους κινέζους ανταγωνιστές. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει με εναρμονισμό των προτύπων.


Latest News

Ένας τυλιγμένος με επιδέσμους αετός στο εξώφυλλο του Economist - «Η νέα τάξη πραγμάτων του Ντον»
Νέο αιχμηρό πρωτοσέλιδο από τον Economist

Μειώθηκαν 1,9% οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στο α΄ τρίμηνο - 1 στα 3 υβριδικό
Το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ανήλθε στο 15,2% το πρώτο τρίμηνο του 2025, πολύ μακριά από το αναμενόμενο

ΗΠΑ: Χαμηλό 45 ετών για την καταναλωτική εμπιστοσύνη – Πέφτει για τέταρτο συνεχόμενο μήνα
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ «βλέπουν» δυσοίωνες προοπτικές για την οικονομία, με τους ψηφοφόρους των Δημοκρατικών να είναι σχεδόν 3 φορές πιο απαισιόδοξοι από τους Ρεπουμπλικανούς

Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Βλέπει τον πληθωρισμό της Ευρωζώνης να κυμαίνεται γύρω στο στόχο του 2%
Η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε πάντως ότι η υψηλή αβεβαιότητα καθιστά αδύνατο να δοθούν σαφή μηνύματα για τα επιτόκια

Οι ΗΠΑ κάνουν πόλεμο, η ΕΕ κάνει συμφωνίες - Ποιες προχωρούν και ποιες «κολλάνε»
Απέναντι στην επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ, η ΕΕ αντιπαραθέτει τη σύναψη συμμαχιών σχεδόν με όλους όσους ο Τραμπ βρίσκεται σε πόλεμο

Μεγάλο deal ετοιμάζει η Toyota - Πρόταση εξαγοράς της Toyota Industries έναντι 42 δισ.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της