
Στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής «συνωστίζονται» οι πλοιοκτήτες τοποθετώντας συνεχώς νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία. Κατά το επτάμηνο του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 908 συμβάσεις ναυπήγησης στους κλάδους των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενοπλοίων, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου στα σημαντικότερα κράτη με ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία κ.ά.).
Ο αριθμός αυτός, όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το σύνολο των παραγγελιών που έγιναν την ίδια περίοδο του 2022 και περίπου 35% υψηλότερος από τις παραγγελίες που έγιναν την ίδια περίοδο του 2023. Τον Ιούλιο του 2022 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 2.487 πλοία που αφορούσαν τους τέσσερις κύριους τομείς (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου). Τον Ιούλιο του 2024 το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 3.523 πλοία στους τέσσερις κύριους τομείς.
Κίνα: Ετήσια αύξηση 72,1% κατέγραψαν οι εξαγωγές πλοίων από τα τοπικά ναυπηγεία
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Xclusiv, η μεγάλη πλειοψηφία των νεότευκτων πλοίων ναυπηγείται στην Κίνα – πάνω από 2.000 – και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα tankers, containerships και gas carriers αντιστοιχούν σε 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν 680 παραγγελίες πλοίων – το 19% του τρέχοντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών. Εξ αυτών τα πλοία μεταφοράς αερίου κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 366 πλοία υπό παραγγελία, ενώ ακολουθεί ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 164 παραγγελίες και τα δεξαμενόπλοια με 1.590 παραγγελίες. Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι μηδενικές στα ναυπηγεία της Κορέας για έναν ακόμη χρόνο.
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί.
Πάντως τα κορεατικά ναυπηγεία ετοιμάζονται να έρθουν αντιμέτωπα με μια κρίση, καθώς, σύμφωνα με τον Xclusiv, τα συνδικάτα σε μεγάλα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai Heavy Industries, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries, προετοιμάζονται για απεργίες τον Αύγουστο. Οι εργαζόμενοι ψήφισαν ομόφωνα να απεργήσουν τον Αύγουστο, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μισθολογική συμφωνία σχετικά με τα πακέτα αμοιβών.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών